Gå til innhold

Føler meg dritt når han er på fest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har har tidligere hatt et forhold med psykisk vold, der partneren min blant annet løy, manipulerte meg og var utro mange ganger. Jeg var ung , det var min aller første kjæreste og jeg visste ikke hva man skulle forvente eller finne seg i, og det resulterte i at jeg ble i forholdet i 6 år. Noe som har ødelagt psyken min og tillit til menn generelt.

Etter mange år som singel for å finne meg selv tenkte jeg at jeg var klar for å date igjen, og jeg fant min nåværende kjæreste. Han er verdens snilleste og har aldri gitt meg noe grunn til å tvile på han. Likevel er det noe som ligger hak i hodet, fordi jeg har så ekstremt mange erfaringer som forteller meg at gutter holder seg ikke bare til én jente, de elsker å flørte og spesielt med alkohol i blodet. Både min notoriske utro ex, utallige gutter som har prøvd seg på meg selv om de har dame og omtrent alle venninnene mine har opplevd utroskap selv om de stolte på sine partnere. Har så lyst til å kunne si med hele mitt hjerte at jeg stoler på han, men hver gang han er ute så sitter jeg hjemme med en klump i magen og klarer hverken å få i meg mat eller sove fordi jeg er så stresset. 

Måten han er som person også stresser meg litt fordi han er så utrolig åpen og utadvendt og snakker og mingler med alle og drikker seg ofte veldig full. Synes det er ubehagelig å tenke på alle jenter han snakker med i løpet av kvelden, om noen prøver seg på han eller om han blir flørtete med en annen jente. 

Har vært åpen og ærlig med han om hva jeg føler og hvorfor det. Han sier han kan sende meg en snap i ny og ne om hva han gjør på osv for å prøve å gjør meg tryggere, men at han kommer ikke til å dra ut mindre (og det forventer jeg selvfølgelig ikke heller).

Grunnen til at han er ute så mye og uten meg er at han studerer i Danmark så vi sees bare i feriene. Han har 2 år igjen av studiene før han flytter tilbake til meg. Men jeg kjenner at jeg tror ikke jeg klarer å ha det slik i 2 år til. Jeg kan ikke sitte annen hver helg å ha det helt jævlig. Prøver å finne på ting selv, men jeg klarer ikke å ha det gøy og sitter bare å stresser. Gikk i terapi i 2 år, gikk til ulike psykologer, men følte ikke jeg fikk noe ut av det i det hele tatt. Økonomien nå er heller ikke slik at jeg kan betale mange tusen kroner for terapitimer som mest sannsynlig ikke kommer til å hjelpe meg. Vi har så fint forhold ellers, så har ikke lyst til å gi opp. Samtidig ser jeg ingen annen utvei. Noen som har tips?

Anonymkode: aebb3...712

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du trenger ny omgangskrets. Hvis utroskap er så vanlig rundt deg at nesten alle har opplevd det ganske nylig. 

Hvis kjæresten din er 25+ og fortsatt drikker seg mye full i heigene, med unnskyldning om at han er student langt fra kjæresten, er det ikke bra. Og rart at han ikke jobber i helgene, for å ha råd til flybilletter for å besøke deg...

Anonymkode: 9c7cc...533

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jobbe med deg selv. Du er problemet her, ikke kjæresten din. Tillit er fundamentet i et forhold og dersom du ikke kan stole på partneren din burde du ikke være i et forhold

Anonymkode: e807c...bd3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du var i forhold i 6 år og så mange år som singel så regner jeg med at du nærmer deg 30. Da har du faktisk gjort et dårlig valg når du har funnet en fyr som stikker på byen i eininga, drikker seg stupfull og snakker med alle han møter. Det er ikke vanskelig å finne en mann på nesten 30 som ikke har en slik livsstil.

Det kan nesten virke som om du tiltrekkes av en slik type på et eller annet nivå. Og folk med den livsstilen har høyere sannsynlighet for å være utro enn en 30 åring som lever et normalt liv. Dvs jobber, driver med hobbyer (som ikke handler om alkohol), omgås venner på fritida uten at folk drikker seg sanseløse.

En annen sak er at alle venninnene dine har opplevd utroskap. Da er det noe med miljøet.

Jeg tror ikke du trenger masse dyre terapitimer for å finne ut hvor skoa trykker. Fyll livet ditt med folk som er pålitelige og har et ryddig forhold til de rundt seg. Og neste gang du finner en kjæreste går du etter en som du ser lever et fornuftig liv og som har venner som er like.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, jeg har hatt det som.deg jeg også. Jeg oppdaget dog at den frykten forsvant helt når jeg valgte en helt annen type mannfolk som faktisk var til å stole på, og jeg har siden lært at det må ha vært min intuisjon/underbevissthet som plukket opp på ting jeg ikke var bevisst på. De følelsene forsvant på dagen med riktig person, så da var det ikke at jeg trengte å fikse meg selv. Jeg måtte finne riktig person for meg.

Anonymkode: bf421...b23

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts, jeg har hatt det som.deg jeg også. Jeg oppdaget dog at den frykten forsvant helt når jeg valgte en helt annen type mannfolk som faktisk var til å stole på, og jeg har siden lært at det må ha vært min intuisjon/underbevissthet som plukket opp på ting jeg ikke var bevisst på. De følelsene forsvant på dagen med riktig person, så da var det ikke at jeg trengte å fikse meg selv. Jeg måtte finne riktig person for meg.

Trodde dette kom til å gjelde meg også da jeg fant denne mannen. Har betrygger meg hele tiden, kompisene hans forteller hvor trofast han er og at han aldri hadde kunnet funnet på å vær utro og jeg har virkelig ingen grunn til å skulle tvile på han. Likevel klarer jeg ikke å stole på han når han drar ut på grunn av mine traumer fra tidligere…skjønner det ikke selv en gang. Kanskje jeg bare må finne meg noen som er helt avholds.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trodde dette kom til å gjelde meg også da jeg fant denne mannen. Har betrygger meg hele tiden, kompisene hans forteller hvor trofast han er og at han aldri hadde kunnet funnet på å vær utro og jeg har virkelig ingen grunn til å skulle tvile på han. Likevel klarer jeg ikke å stole på han når han drar ut på grunn av mine traumer fra tidligere…skjønner det ikke selv en gang. Kanskje jeg bare må finne meg noen som er helt avholds.

ts

Kasnkje magefølelsen din plukker opp på noe slik den gjorde hos meg og at han egebtlig gjør ting bak ryggen på deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vi har så fint forhold ellers, så har ikke lyst til å gi opp. Samtidig ser jeg ingen annen utvei. Noen som har tips?

Han fortjener noe bedre.

Anonymkode: a6c2c...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han fortjener noe bedre.

Ei som stikker på byen hver helg, drikker seg snydens og snakker med alle menn hun møter? OK.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Ei som stikker på byen hver helg, drikker seg snydens og snakker med alle menn hun møter? OK.

Han studerer i et annet land. Han fortjener noe bedre enn ei som sitter i at annet land og konstant må betrygges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på at han sier han kan sende deg snap i ny og ned. Er han slik at dere kan snakke om dette og lytter til dine tanker? Det er kjempe viktig i et forhold! For du ønsker jo ikke å være sjalu som du sier og hvis han faktisk er en person du bør ta vare på, så skal det være mulig å snakke om dette og finne ut av ting sammen. - kommunikasjon. Han kan blant annet gi deg litt ekstra støtte og dere kan finne ut av ting sammen. Er han en slik person? 

Også forstår jeg det er slitsomt med en som drikker seg full hver helg. Det er også noe dere burde snakke om, for det hadde ikke jeg orket hvert fall. Men alle er ulike. 

Anonymkode: 684ce...d03

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han studerer i et annet land. Han fortjener noe bedre enn ei som sitter i at annet land og konstant må betrygges.

Altså ei som stikker på byen hver helg, drikker seg snydens og snakker med alle menn hun møter. Det burde være mulig. Han finner sikkert denne go'jenta  på byen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren er jo at du ødelegger dette forholdet med å være så mistenksom. 

Du må rett og slett bare leve med det og den risikoen det er når man er i et forhold. 

Anonymkode: 08828...33e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kasnkje magefølelsen din plukker opp på noe slik den gjorde hos meg og at han egebtlig gjør ting bak ryggen på deg?

Han er veldig utadvendt som person og har mange jentevenner, og når vi er ute sammen så sier han ofte noe slikt som «oi der er Sandra! Hun er det lenge siden jeg har sett, går å snakker litt med henne jeg!». Og det er jo ikke slik at han gjør noe gale med det, men jeg må innrømme at jeg synes det er ekstremt ubehagelig at han skal drikke seg dritings og henge og ha det så gøy med alle jentevennene sine hele tiden…(han har mange guttevenner også bare så det er sagt, er ikke bare jenter der)

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er veldig utadvendt som person og har mange jentevenner, og når vi er ute sammen så sier han ofte noe slikt som «oi der er Sandra! Hun er det lenge siden jeg har sett, går å snakker litt med henne jeg!». Og det er jo ikke slik at han gjør noe gale med det, men jeg må innrømme at jeg synes det er ekstremt ubehagelig at han skal drikke seg dritings og henge og ha det så gøy med alle jentevennene sine hele tiden…(han har mange guttevenner også bare så det er sagt, er ikke bare jenter der)

ts

Tar han deg ikke med å presenterer deg for disse jentevennene...?

Dette høres bare mer og mer spesielt ut fir meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg noen som ikke må drikke hele tiden. Hvor gammel er han?

Anonymkode: 84f64...171

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke han som er problemet og det vet du egentlig. Ingenting av det du har skrevet om han som er røde flagg for meg.  Fordi jeg tar for gitt at du overdriver en god del. Drikke blir til full, blir til dritings osv. Du har trust issues. Forståelig, men det er noe du må jobbe med. Hos neste fyr vil du også finne noe du vil være usikker på også hvis du ikke får hjelp.

Anonymkode: 06725...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sjalu av meg, men jeg hadde heller ikke orket å være sammen med en fyr som drar på fylla og henger med masse jenter annen hver helg…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får deg til å tro at det bare er i fylla han kan finne på å være utro?

Anonymkode: 78936...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hva får deg til å tro at det bare er i fylla han kan finne på å være utro?

Anonymkode: 78936...688

Jeg tror ikke at han kommer til å vær utro hverken edru eller full, men det er fakta at terskelen er lavere for å vær utro med alkohol i blodet. Og mine dårlige erfaringer og traumer (om man kan kalle det det) har hovedsakelig vært i settinger med alkohol. Derfor får jeg vondt i magen av tanken på at han skal vær rundt masse jenter og drikke seg dritings.

Sammenlign det gjerne med noe annet. Dersom datteren din havnet i en bilkrasj som kunne gått riktig ille, da vil de aller fleste få en reaksjon i etterkant når hun skal ut å kjøre i fremtiden. Du vet at sannsynligheten for at det går gale igjen er veldig lav, men man sitter gjerne med en stor klump i magen og blir dårlig av bekymring til du vet hun er fremme likevel.

ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...