Gå til innhold

Ubehagelig type går rundt i nabolaget, jeg har baby og tør ikke gå tur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Få deg pepperspray. Det kan jo være litt betryggende å ha det i bakhånd hvis du bestemmer deg for å trosse frykten.

Anonymkode: b097a...144

Tror ikke det er lov 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maleficenta skrev (5 minutter siden):

Tror ikke det er lov 

Pepperspray er ikke lovlig i norge, derimot forsvarsspray er tillat. Hovedforskjellen er at det er mentholblanding i forsvarsspray, istedenfor pepper/OC
https://fangstmann.no/collections/selvforsvarsspray

Noe må vi kvinner få lov til å forsvare oss med.

Anonymkode: 1d8f7...1d3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Pepperspray er ikke lovlig i norge, derimot forsvarsspray er tillat. Hovedforskjellen er at det er mentholblanding i forsvarsspray, istedenfor pepper/OC
https://fangstmann.no/collections/selvforsvarsspray

Noe må vi kvinner få lov til å forsvare oss med.

Anonymkode: 1d8f7...1d3

Ok det er bra det da. Evt kan man jo ta med hårspray. Det er sikkert sykt vondt det og

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsvarsspray i veska på barnevogna. Vi har også en tulling på feltet her som befølte meg helt åpenlyst på Rema 1000 og spurte om vi «skulle hjem til han og knulle». Jeg skjelte han ut etter noter og han gikk, men nå etter noen år og jeg har baby så går jeg alltid med sprayen når jeg er på tur. Har heldigvis bare sett han én gang etter hendelsen, men vet han fortsatt bor her. Politiet gjorde forresten ingenting i min sak enda alt var på butikkens kamera. 

Anonymkode: aabe4...92a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du trenger ikke svare på om det er der du bor, men hvis dette er i Volda og han er i 30-åra, så gjør du rett i å holde deg langt unna. Han er psykotisk i perioder og ellers gal, og har truet folk på livet og prøvd å kidnappe barn. Han blir lagt inn på tvang i perioder, men slipper alltid ut igjen. 😔 Få svigermor din til å anmelde, jo flere konkrete anmeldelser jo mer sjanse for at politiet blir nødt til å gjøre noe. 😔

Anonymkode: c350b...4f9

Hjelp! Burde jo vært innesperret på tvungent psykisk helsevern? Det er nok ikke samme fyren, men det er ikke langt unna Volda.

Anonymkode: d83cb...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Enda en tråd om skumle menn. Hvor mange skal du lage?

Anonymkode: e2a8d...e91

Jeg har ikke klaget på andre skumle menn, men vet at det finnes nok av de altså ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gå tur sammen med svigermor eller med mannen din? Skjønner at det er litt begrensende, men da har du i alle fall en trygghet og du kommer deg ut.

Anonymkode: 3e250...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 18.43):

Ja, kanskje dumt hun ikke meldte det, men hun har ikke noe bevis. Det går heldigvis fint med henne, men det er klart man får seg en støkk uansett. Er det sjans for at politiet vil ta kontakt med ham til tross for mangel på bevis? Regner nesten med at de kjenner til ham fra før.

Kjenner ingen småbarnsfamilier i nabolaget dessverre. Det er ikke så lenge til vi flytter et stykke unna, så da forsvinner heldigvis problemet, men fortsatt kjipt å tenke på at jeg omtrent ikke har trillet noe tur (i området) i løpet av permisjonen.

Man trenger ikke bevis for å melde fra om plagsomme personer til politiet. Sannsynligvis kkenner de til personen fra før.

Anonymkode: 4dee5...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 18.13):

Enda en tråd om skumle menn. Hvor mange skal du lage?

Anonymkode: e2a8d...e91

Er det bidraget ditt etter å ha lest denne tråden? Jeg bar ikke engang klar over at politiet lot noen som befaler, truer folk og er direkte psykotiske og farlige få være fri blandt andre. 

Anonymkode: e65b0...142

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det bidraget ditt etter å ha lest denne tråden? Jeg bar ikke engang klar over at politiet lot noen som befaler, truer folk og er direkte psykotiske og farlige få være fri blandt andre. 

Var*  lar* beføler på video* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 18.44):

Huff! Finnes dessverre slike folk over alt, men vi bor et sted på Sunnmøre.

Langevågen? Høres ut som en der. han er meget psyk.. har skremt voksne og barn, sparket i biler blant annet.

Anonymkode: f9673...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 18.44):

Huff! Finnes dessverre slike folk over alt, men vi bor et sted på Sunnmøre.

Det blir slik når politikken bygger ned psykiatrien, rus behandlinger og institusjoner bare for å spare penger. Selv om staten er styrt rik så forsvinner milliarder på milliarder til utlandet i bl.a "u hjelp" til 100 land, bl.a Kina som har verdens størst voksende økonomi. Og særlig det grønne skiftet som også sluker milliarder på milliarder for å "redde klimaet"   Resultatet av dette vanstyret er at skoler og sykehus og behandlings plasser legges ned, og skattene og avgiftene bare øker fordi det blir aldri nok med penger som skal pøses ut til utlandet, til korrupsjon og til klimaet bedraget for å utjevne forskjeller med det resultatet at samfunnet vårt og du bare blir fattigere og fattigere for at alle  land skal få samme leveforhold, dvs at velferds samfunnet vårt må bygges ned for å bli likt med alle de andre fattige land. Så husk å stemme AP og Høyre om du fortsatt ønsker denne politikken.

Anonymkode: 8aabb...2a3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 0.46):

Tror han har et rusproblem, har i hvert fall observert ganske merkelig oppførsel fra ham før, og andre ting jeg vet om ham peker i den retningen. Ganske nylig forfulgte han svigermor som var ute på tur, han gikk helt inntil henne og stilte henne ekle spørsmål, blant annet om hun trodde han var farlig. Han gikk etter henne et ganske langt stykke også, og gikk ikke før hun klarte å lure ham til å gå en annen vei, og så måtte hun bare løpe. Jeg var skeptisk til ham fra før, men etter hun fortalte om hendelsen har jeg ikke turt å gå alene på trilletur med babyen.

Jeg føler meg ganske sårbar som nybakt mor og hadde blitt kjemperedd om jeg møtte ham mens jeg hadde babyen i vogna. Han pleier å vandre rundt ganske mye i nabolaget på dagtid, så sjansen for å møte på han er ganske stor. Regner ikke med det er så mye å gjøre med saken dessverre, så hvis jeg vil trille tur må jeg kjøre et stykke vekk fra nabolaget.

Egentlig har jeg lyst å drite i ham og bare trille der jeg vil, for det er jo helt usaklig at denne fyren skal begrense meg i så stor grad. Føler meg litt hysterisk, men jeg var redd ham allerede før svigermor fortalte om hendelsen, så sånn er den saken. Hva ville dere gjort? 

Ring politiet neste gang det skjer.

Anonymkode: d8b29...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 8.44):

Jeg håper du møter på fyren en mørk kveld med tomme gater. Så kan du se selv om han bare skal forbi. 

Anonymkode: 5a9c9...32d

Hehe, eller så må man komme seg ut av bobla si.

Går overalt i Oslo med barnevogn. Det er rusa folk og syke folk overalt. 

Med han er du heldig, for det er det synlig.

Jeg synes skjult galskap er skumlere.

Gå tur med ungen din og ikke la skrekken smitte over til den. Barn merker stemninger..

Anonymkode: 0dc5a...993

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert han er farlig. Kanskje lettere psykisk utviklingshemmet og kanskje han har erfart at han ser farlig ut for andre, så derfor spør han rett ut ? Men det kan jo også være en gærning, så forstår at du ikke vil ta sjanser med baby. Kanskje du kan forhøre deg litt med naboer, fortelle om opplevelsen til svigermor og spørre om de kjenner til han. Men siden du allikevel skal flytte snart, så er det kanskje ikke vits i?

Jeg bor i Molde og hadde nettopp flytta til nytt nabolag. Gikk tur på en vei der det var langt til hus/folk. Kom plutselig en stor mann mot meg, han bråstoppa foran meg og begynte spørre meg ut om hvor jeg skulle, hvor jeg hadde vært osv. Ble redd, svarte kort og gikk videre. Han begynte å gå ved siden av meg og fortsatte prate om seg selv (typ hvor han bodde, hvilke hobbyer han har, hva familien driver med). 

Forsto ut fra det han sa, at han må være autist/ lettere psykisk utviklingshemmet. Tror ikke han mener å være skremmende, men det kan jo oppleves slik, fordi han er en stor mann, med et litt morskt kroppsspråk/mimikk i ansiktet og det er uvanlig å være så intens og pågående mot fremmede folk. 

Anonymkode: 1aa26...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Fredrikstad er det en mann som er prikk lik. Han er totalt grenseløs ovenfor andre mennesker.

Han bor på Bruket Brygge på Gressvik. Han er født i 1978. 

Anonymkode: 97ff7...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 7.03):

Hehe, eller så må man komme seg ut av bobla si.

Går overalt i Oslo med barnevogn. Det er rusa folk og syke folk overalt. 

Med han er du heldig, for det er det synlig.

Jeg synes skjult galskap er skumlere.

Gå tur med ungen din og ikke la skrekken smitte over til den. Barn merker stemninger..

Anonymkode: 0dc5a...993

Men det er stor forskjell på Oslo der det er masse andre folk og et nabolag som stort sett er tomt på dagtid. Det er jo det som er skummelt, å møte på ham alene uten noen andre rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...