Gå til innhold

Ubehagelig type går rundt i nabolaget, jeg har baby og tør ikke gå tur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror han har et rusproblem, har i hvert fall observert ganske merkelig oppførsel fra ham før, og andre ting jeg vet om ham peker i den retningen. Ganske nylig forfulgte han svigermor som var ute på tur, han gikk helt inntil henne og stilte henne ekle spørsmål, blant annet om hun trodde han var farlig. Han gikk etter henne et ganske langt stykke også, og gikk ikke før hun klarte å lure ham til å gå en annen vei, og så måtte hun bare løpe. Jeg var skeptisk til ham fra før, men etter hun fortalte om hendelsen har jeg ikke turt å gå alene på trilletur med babyen.

Jeg føler meg ganske sårbar som nybakt mor og hadde blitt kjemperedd om jeg møtte ham mens jeg hadde babyen i vogna. Han pleier å vandre rundt ganske mye i nabolaget på dagtid, så sjansen for å møte på han er ganske stor. Regner ikke med det er så mye å gjøre med saken dessverre, så hvis jeg vil trille tur må jeg kjøre et stykke vekk fra nabolaget.

Egentlig har jeg lyst å drite i ham og bare trille der jeg vil, for det er jo helt usaklig at denne fyren skal begrense meg i så stor grad. Føler meg litt hysterisk, men jeg var redd ham allerede før svigermor fortalte om hendelsen, så sånn er den saken. Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: d83cb...57e

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne du ha alliert deg med noen andre småbarnsforeldre i nærområdet sånn at dere trillet sammen? Synes hvertfall ikke du overreagerer, håper det går bra med svigermoren din ❤️

Burde vært meldt inn det der, det er virkelig ikke normalt å forfølge andre og stille de sånne spørsmål. Kanskje han slutter med det om politiet tar en prat med han.

Anonymkode: 78fd1...af9

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor bør snakke med politiet. Jeg hadde nok enten tatt bilen og kjørt til et annet område, eller bedt om følge av annen voksen. Tar ingen sjanse med babyen. 

Anonymkode: e71cc...889

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette i Bærum? Vet om en gærning som går rundt og skremmer folk på Høvik. Barn også.. Bare å ringe politiet. 

Anonymkode: 60eea...be2

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kunne du ha alliert deg med noen andre småbarnsforeldre i nærområdet sånn at dere trillet sammen? Synes hvertfall ikke du overreagerer, håper det går bra med svigermoren din ❤️

Burde vært meldt inn det der, det er virkelig ikke normalt å forfølge andre og stille de sånne spørsmål. Kanskje han slutter med det om politiet tar en prat med han.

Anonymkode: 78fd1...af9

Ja, kanskje dumt hun ikke meldte det, men hun har ikke noe bevis. Det går heldigvis fint med henne, men det er klart man får seg en støkk uansett. Er det sjans for at politiet vil ta kontakt med ham til tross for mangel på bevis? Regner nesten med at de kjenner til ham fra før.

Kjenner ingen småbarnsfamilier i nabolaget dessverre. Det er ikke så lenge til vi flytter et stykke unna, så da forsvinner heldigvis problemet, men fortsatt kjipt å tenke på at jeg omtrent ikke har trillet noe tur (i området) i løpet av permisjonen.

Anonymkode: d83cb...57e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er dette i Bærum? Vet om en gærning som går rundt og skremmer folk på Høvik. Barn også.. Bare å ringe politiet. 

Anonymkode: 60eea...be2

Huff! Finnes dessverre slike folk over alt, men vi bor et sted på Sunnmøre.

Anonymkode: d83cb...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, kanskje dumt hun ikke meldte det, men hun har ikke noe bevis. Det går heldigvis fint med henne, men det er klart man får seg en støkk uansett. Er det sjans for at politiet vil ta kontakt med ham til tross for mangel på bevis? Regner nesten med at de kjenner til ham fra før.

Kjenner ingen småbarnsfamilier i nabolaget dessverre. Det er ikke så lenge til vi flytter et stykke unna, så da forsvinner heldigvis problemet, men fortsatt kjipt å tenke på at jeg omtrent ikke har trillet noe tur (i området) i løpet av permisjonen.

Anonymkode: d83cb...57e

Når jeg tenker meg om vet vi ikke engang hva han heter, så da blir det dessverre enda vanskeligere.

Anonymkode: d83cb...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han spør om hun tror han er farlig, høres det ikke da mer ut som han kun ser farlig ut? Ikke døm en bok etter omslaget. Hvis han ikke har gjort noe mot dere, og ikke skriker eller lager bråk, så er han etter all sannsynlighet ufarlig 

Anonymkode: f3dbe...032

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis han spør om hun tror han er farlig, høres det ikke da mer ut som han kun ser farlig ut? Ikke døm en bok etter omslaget. Hvis han ikke har gjort noe mot dere, og ikke skriker eller lager bråk, så er han etter all sannsynlighet ufarlig 

Anonymkode: f3dbe...032

Det er jo ikke normalt å følge etter og gå helt oppi andre 

Anonymkode: 30e71...6ea

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ikke normalt å følge etter og gå helt oppi andre 

Anonymkode: 30e71...6ea

Hva om de skulle samme vei? Kanskje han prøvde å gå forbi fordi hun gikk  sakte

Anonymkode: f3dbe...032

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja, kanskje dumt hun ikke meldte det, men hun har ikke noe bevis. Det går heldigvis fint med henne, men det er klart man får seg en støkk uansett. Er det sjans for at politiet vil ta kontakt med ham til tross for mangel på bevis? Regner nesten med at de kjenner til ham fra før.

Kjenner ingen småbarnsfamilier i nabolaget dessverre. Det er ikke så lenge til vi flytter et stykke unna, så da forsvinner heldigvis problemet, men fortsatt kjipt å tenke på at jeg omtrent ikke har trillet noe tur (i området) i løpet av permisjonen.

Anonymkode: d83cb...57e

Man trenger jo ikke bevis! Om en fyr forfølger deg kan du fint ringe politiet og fortelle om det!

Anonymkode: 35266...e8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva om de skulle samme vei? Kanskje han prøvde å gå forbi fordi hun gikk  sakte

Anonymkode: f3dbe...032

Jeg håper du møter på fyren en mørk kveld med tomme gater. Så kan du se selv om han bare skal forbi. 

Anonymkode: 5a9c9...32d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta 1 dag av gangen? Gå tur idag...og imorgen..se hvordan han er..er jo ikke sikkert du serr han hverdag. 

Du kan jo ikke bli innelåst av 1 person 

Men om du er ofte ute å går og han får deg til å føle deg utrygg...da ringer du politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner følelsen, men rasjonelt sett er det vel helt usannsynlig at han har noen interesse av en ukjent baby? Hva nøyaktig er du redd for at han skal gjøre? Kidnappe den? Gå løs på dere?

Det er litt skummelt å la seg styre av irrasjonell bekymring, det kan fort balle på seg.

Anonymkode: b59fd...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også på Sunnmøre og vi har minst 3 slike tikkende bomber boende i nabolaget. Inn og ut av ruspsykose og psykiatrisk.

Sånn går det når det ikke fins noe slags rusforebyggende arbeid og null politi i nærheten🙄

Er livredd for at barna mine skal treffe på disse på kveldstid. Jeg har blitt mørkeredd selv av hele greia.

Anonymkode: 2addc...a6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis han spør om hun tror han er farlig, høres det ikke da mer ut som han kun ser farlig ut? Ikke døm en bok etter omslaget. Hvis han ikke har gjort noe mot dere, og ikke skriker eller lager bråk, så er han etter all sannsynlighet ufarlig 

Anonymkode: f3dbe...032

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva om de skulle samme vei? Kanskje han prøvde å gå forbi fordi hun gikk  sakte

Anonymkode: f3dbe...032

Men han har jo gjort noe mot svigermor. Selvsagt vet hun at det er forskjell på å forsøke å gå forbi og å forfølge noen, og hun ble definitivt forfulgt og plaget med ubehagelige spørsmål. Han ser ikke skummel ut, men handlingene hans er skumle.

Anonymkode: d83cb...57e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...