Gå til innhold

Familie eller nettverk når man har passert 40

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har klart å bygge opp et nettverk eller familie etter fylte 40 år? Jeg har lite egen familie, jun ett barn. Familien jeg har hatt er kjærestens familie (ikke felles barn.) Nå har dette skrantet lenge, og jeg vet ikke hvordan dette skal gå.. Jeg har lite nettverk utenom og, har aldri klart å danne meg det etter å ha flyttet hit for mange år siden. 
Er det noen som har klart å bygge seg opp et nettverk av venner, bekjente eller familie etter fylte 40 år? Har prøvd så lenge, men har omtrent bare barnet mitt.

Anonymkode: 1996d...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har fått venner i 30- og 40-årene gjennom hobby, sport, verv, jobb mm. En av de jeg er mest med, møtte jeg av alle ting via styret i borettslaget. Hun har voksne barn og mye tid. 

Vet også at folk finnes bekjente og venner via Hey girl og andre "venneklubber" over nett. 

Anonymkode: 6aa8e...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde endel (Og var svært sosial) i barne og tenårene. Trvides ikke i eget selskap overhodet. Så spilte fotball,var interessert i gaming,motor med mer. I 20 årene begynte folk å finne andre venner fra andre steder,og det ble dannet mer gjenger alt etter hva utdannelse man skaffet etc. Dessuten ble veldig mange spredt utover hele landet! Jeg var fortsatt med forskjellige venner,men følte ikke at jeg behøvde de på noen måte.

De fleste fallt også fra,da jeg for det meste var med kjæreste. i 30 årene har jeg fortsatt hatt kjærester,men da begynt å trives i eget selskap. Blir ikke trist om jeg ikke har blitt invitert,og kjenner meg lettet hver gang vi har hatt besøk å de drar.. Venner som jeg hadde fra før er egentlig nå bare online. Mange er og opptatt med egen familje. i 40 årene er det bare fortsatt. Nå er det bekjentskaper. Har noen gode venner i utlandet da,men de ser jeg gjerne bare en måned eller 2 i året. Her i Norge er det kollegaer,familje og kjæreste. Trives egentlig med det. 

Prøvde meg en stund både i fotball miljø og i gaming miljø i voksen alder,men det blir for sært for meg. Jeg er nok ikke så interessert som de,at jeg blir interessant for de. Jeg synes og det var veldig vanskelig å like mange av de gamerene jeg ble kjent med,da jeg ironisk nok ikke fant noe felles med de. Var mer irritende for meg. Sikkert meg det er noe galt med. På fotball delen,så måtte jeg bare innse at jeg ikke hadde gode knær lenger,så kunne ikke være med på nivået jeg ønsket,og havnet dermed litt i skyggen også der. Synes motorsykkelklubber og treff er for harry,selv om jeg elsker å kjøre motorsykkel,og bil er jeg lite interessert i,selv om jeg har ganske god peiling på bil,så synes jeg det er kjedelig å snakke om,politisk så er jeg sjelden der mange menn ønsker at jeg skal være - Så for mange menn er jeg nok ikke noe kompis emne heller. Men koser meg med dama,og har god kontakt med nær familje. Det holder egentlig for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...