Gå til innhold

Billetter på Finn.no

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et søk på Finn.no, og en kar sendte mld nå om at han har billetter. Selges til blodpris, men det er jeg villig til å betale. Han sier han kan sende dem på Ticketmaster, og jeg vippser penger.

Er det trygt kjøp for min del?

Anonymkode: 5e77d...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er MYE scam når det gjelder billetter, så ville vært veldig forsiktig. Det er heller ikke lov til å selge billetter over salgspris i Norge, så allerede der bryter han loven. 

Anonymkode: e0470...05c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man vite at billetter solgt på Finn ikke er scampi?

Anonymkode: f6dec...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har et søk på Finn.no, og en kar sendte mld nå om at han har billetter. Selges til blodpris, men det er jeg villig til å betale. Han sier han kan sende dem på Ticketmaster, og jeg vippser penger.

Er det trygt kjøp for min del?

Anonymkode: 5e77d...4f7

Ville ikke kjøpt via finn med mindre en kan møtes fysisk. Dette har vært oppe i SoMe kanaler i årevis. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvordan kan man vite at billetter solgt på Finn ikke er scampi?

Anonymkode: f6dec...3dc

Det meste av billetter som ligger ute ikke involverer sjødyr, men en vet aldri..

Fra spøk til alvor: jeg tror det finnes en direktekjøp mulighet gjennom ticketmaster, de kaller det for resale billetter, og DET er det enste måten jeg hadde kjøpt billetter på.

Ei venninne av meg ble scammet, de var flere som kjøpte samme billett og dermed hadde de alle også samme qrkode, da var det om å være førstemann inn med billetten. Vi var på konserten og scannet billetten hennes timesvis før noen andre "vanlig billettholdere" var ankommet bare for å sikre oss at hun ble førstemann som scannet billetten (og dermed fikk bånd).var det flere med samme billett ble de stående utenfor med skjegget i postkassa og det må være tidenes nedtur for dem. 

Anonymkode: 2b218...8b0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har aldri noen garanti når du kjøper billetter privat. For selv om du får de fysisk på papir eller overført på fil så vet du aldri hvor mange andre akkurat de billettene er solgt til. Så blir det den som går inn først som kommer inn og de etter kommer til beskjeden om at billettene er allerede benyttet.....

Ticketmaster har derimot en reale mulighet på en del av showene sin og denne ordningen er 100% sikker. Da legger selger billettene tilgjengelig hos Ticketmaster og kjøper får en ny kode når de kjøpes slik at det ikke er mulig at flere kan ha kjøpt samme billett. Men på denne måten er det kun mulig å selge til oppsatt pris eller lavere da det ikke er lov å selge billetter til høyre pris i Norge. 

Anonymkode: e385d...fae

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billetter er den ene varer jeg er meget skeptisk til å kjøpe vis finn. Ticketmaster har resale av billetter. Betaling skjer gjennom ticketmaster. Eneste sted jeg ville kjøpt konsertbilletter.

Anonymkode: 7fa85...890

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tubaluba skrev (På 27.10.2024 den 11.49):

Jeg ble svindlet! Overførte 1500 kroner, deretter ingen kontakt. 

Sånn går det jo, vet ikke helt hvorfor du spurte her i det hele tatt når du gjorde omvendt av svarene du fikk 🤷‍♂️

Anonymkode: 8d1be...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tubaluba skrev (På 27.10.2024 den 11.49):

Jeg ble svindlet! Overførte 1500 kroner, deretter ingen kontakt. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Sånn går det jo, vet ikke helt hvorfor du spurte her i det hele tatt når du gjorde omvendt av svarene du fikk 🤷‍♂️

@Tubaluba er da ikke trådstarter, hun deler sin erfaring. Det er vel det ts er ute etter, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (5 minutter siden):

@Tubaluba er da ikke trådstarter, hun deler sin erfaring. Det er vel det ts er ute etter, eller?

Trodde (av en eller annen grunn) det var trådstarter som glemte anonymknappen, men om jeg tar feil beklager jeg det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Trodde (av en eller annen grunn) det var trådstarter som glemte anonymknappen, men om jeg tar feil beklager jeg det. 

Stemmer nok det. Jeg rakk dessverre å overføre pengene før jeg fikk særlig med svar her. Ville så gjerne ha disse billettene. At man kan være så dum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...