Gå til innhold

Har jeg bare vært uheldig eller er menn slik?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke bare ingenting eller ingenting annet enn sex? 

Anonymkode: 1f15b...5db

Det er jo hele poenget med pulevenn.

Anonymkode: 98577...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo liker det, men jeg merker at jeg liker å bli brukt, samtidig får jeg følelser for pulevennen min og føler det er usunt for meg, fordi han er sånn typisk mann jeg elsker, noen som bruker meg, det føles riktig og kjent for meg når jeg gir og får ingenting da har jeg vært snill. Derfor tenker jeg det er minstekrav å få penger eller goder? Ikke bare ingenting eller ingenting annet enn sex? Og tanken om at jeg vil ha noe annet enn sex føles som jeg er krevende, hvorfor er ikke sexen nok? Noen ganger tenker jeg kanskje det er, kanskje jeg ikke bør kreve noe annet fordi sexen skal være nok i seg selv? Så håper jeg han gir meg mer av seg selv neste gang, men han bryr seg ikke om meg. 

Du tror det eneste du kan bidra med av verdi er sex, det eneste de kan se noe i deg. 

Slutt, dump denne pulevennen i dag, du ødelegger deg selv og du vet det. Stopp dette her nå og få selvfølelsen din i vater.

Det er noe som heter When we are not loved, we want to be needed. 

Anonymkode: f78c3...08b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes utrolig mange dårlige menn. Heldigvis finnes noen få gode, man må bare ikke finne seg i noe fra starten av. 

Anonymkode: fd1ee...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det finnes utrolig mange dårlige menn. Heldigvis finnes noen få gode, man må bare ikke finne seg i noe fra starten av. 

Anonymkode: fd1ee...b7e

Det ser ut som de kvinnene som lykkes i kjærlighet ser ut til å behandle de strengt, sette grenser hele tida. 

De ekteskap som varer har kvinnen makta. 

Jeg orker ikke sånt, vil ha en mann som ikke trenger grensesetting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Fordi du ikke tiltrekker deg de gode mennene. De fleste vil ha partnere som er friske mentalt. Det får jeg ikke inntrykk av at du er. Jeg ser derimot noen som har flust med traumeresponser, og bare det at du liker å bli brukt, sier mye. Du kan ikke ha et sunt forhold med en nedbrutt psyke. De "gode" mennene skyr unna. Det etterlater deg med de "dårlige" som kun ønsker å utnytte deg. 

Anonymkode: 10b3f...86f

Dette mener jeg er feil, i ts sin situasjon så ser man ikke de gode mennene en gang, de bare glir inn med resten av omgivelsene.

De dårlige mennene, og kvinnene, de hopper rundt på alt og alle, men mer balanserte folk sender de videre. Der ts er nå, og jeg var, vi lot de bll og inviterte de inn. 

Anonymkode: f78c3...08b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Likevel hører jeg det er fine menn der ute. Det pussige er at jeg ikke har en eneste veldig fin opplevelse... jeg har traumer fra alt dette. Nå når jeg møter menn er det hyggelig. Men alltid noe i mitt bakhodet sier at " han er sannsynligvis en liten drittsekk- du bare kjenner ham ikke godt nok ennå". 

K45

Jeg tenker at du ville hatt godt av å desentralisere menn fra ditt liv, også denne pulevennen din. Han tilfører deg ikke noe godt. 

Fjern de fra livet ditt og fokuser kun på deg og din egen fysiske og mentale helse.
Prøv å bearbeide din fortid og fokuser på hva du ønsker av din framtid og hvordan du kan komme dit.

Lev livet ditt for deg og gjør ting som gjør deg glad og opplev ting og steder som du ønsker å oppleve. 

Husk at livet handler om å være lykkelig. 

Anonymkode: 7a8f0...e61

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alle menn er ikke sånn 🌸

Men med en traumatisk bakgrunn kan selvrespekten få seg en knekk og man klarer ikke se sin egen verdi. Det blir vanskelige å sette grenser for dårlig oppførsel fordi man er vant til å bli behandlet dårlig. Man klarer ikke tro på at man fortjener bedre. 
I tillegg føler man ofte at man får god connection med andre som også har en broket barndom. Fokuset blir på traumer og å hjelpe hverandre. Vanlige personer blir kjedelige. 

mitt råd:

engasjer deg i oppgavene i jobben din eller studiet ditt hvis du har.

Finn en eller to interesser, sport, hobby som du kan engasjere deg i og bli kjent med andre gjennom interessen, ikke gjennom felles vonde opplevelser. Dersom du mestrer hobbyen vil det være lettere å stole på at du er god nok også i kontakt med de vanlige greie personene. 
Få hjelp av en psykolog dersom dette er vanskelig for deg.

Anonymkode: ce3b3...306

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange menn er ikke verdt luften dem puster. Jeg har vært i flere forhold. Min første kjæreste hadde sex med meg mens jeg sov. En fyr jeg drev på meg prøvde å gjøre mer gravid, selv om jeg sa at jeg ikke ville ha barn, han klikka når jeg sa jeg ikke ville mer. En «venn» ville ha sex, jeg sa nei, og han hørte ikke på meg. En «venn» sa han var homofil for å komme nær meg og for å så prøve å ha sex med meg, jeg klarte å kjempe han av meg. 
Min siste ex var jævlig. på så mange måter. Jeg har helt ærlig mistet all interesse for menn. Den er ikke verdt noe lengre. Når man opplever så mye dritt, så gir man opp… 

Endret av Brukerano
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukerano skrev (3 minutter siden):

Veldig mange menn er ikke verdt luften dem puster. Jeg har vært i flere forhold. Min første kjæreste hadde sex med meg mens jeg sov. En fyr jeg drev på meg prøvde å gjøre mer gravid, selv om jeg sa at jeg ikke ville ha barn, han klikka når jeg sa jeg ikke ville mer. En «venn» ville ha sex, jeg sa nei, og han hørte ikke på meg. En «venn» sa han var homofil for å komme nær meg og for å så prøve 

Hmm og det er vi kvinner som ofte gir de makta. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det ser ut som de kvinnene som lykkes i kjærlighet ser ut til å behandle de strengt, sette grenser hele tida. 

Grensesetting handler om å si hva som fungerer for deg og ikke. som oftest på en vennlig måte. Alle trenger en form for grensesetting. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alle menn er ikke slik.

Jeg har ikke opplevd det du har opplevde med menn. Det "verste" jeg har opplevde var menn som slo opp etter noen år, det var vondt. Men selve forholdene var bra. 

Anonymkode: a044d...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Enda en ting du misforstår. Massevis av menn er like oppegående som resten. Men igjen, ikke uventet med bakgrunnen din at du tenker sånn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres kanskje rart ut, men vi menn merker ofte på kvinner hva slags folk de har datet fram til nå. Jeg har alltid endt opp med damer som kun har hatt sex i gode forhold. Det er ikke sånn at jeg spesifikt har gått etter disse damene fra starten av, men det har blitt sånn.

Så dersom du ønsker et forhold med en snill mann så bør du droppe han du har sex med, ta en lang pause hvor du fokuserer på deg selv, ta det veldig rolig med den neste mannen du møter, og ta det derfra. 

Menn som blir hissige har ofte en genetisk variasjon i COMT val/met. Ville sett om det var noen kjennetegn på menn som gjør at du liker dem spesielt godt? Liker du at menn har selvtillit og gir litt f? Liker du impulsive menn? Tenk litt på sånne ting:)

Endret av Majer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (17 minutter siden):

Det høres kanskje rart ut, men vi menn merker ofte på kvinner hva slags folk de har datet fram til nå. Jeg har alltid endt opp med damer som kun har hatt sex i gode forhold. Det er ikke sånn at jeg spesifikt har gått etter disse damene fra starten av, men det har blitt sånn.

Så dersom du ønsker et forhold med en snill mann så bør du droppe han du har sex med, ta en lang pause hvor du fokuserer på deg selv, ta det veldig rolig med den neste mannen du møter, og ta det derfra. 

Menn som blir hissige har ofte en genetisk variasjon i COMT val/met. Ville sett om det var noen kjennetegn på menn som gjør at du liker dem spesielt godt? Liker du at menn har selvtillit og gir litt f? Liker du impulsive menn? Tenk litt på sånne ting:)

Liker også de maskuline lidenskapelige som får meg til å le, vil si det er en spesiell ingrediens jeg vet ikke hva er. 

Med han siste som dumpet meg gikk jeg etter det at vi hadde lignende interesser for hvordan livstil vi vil ha og han virket veldig snill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Grensesetting handler om å si hva som fungerer for deg og ikke. som oftest på en vennlig måte. Alle trenger en form for grensesetting. 

Du må først kjenne og respektere dine egne grenser selv.
De som er bra for deg vil respektere grensene dine når du sier ifra på en fin måte. Hvis grensene dine ikke respektert gir DU konsekvenser i form av mindre kontakt. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. De kvinnene som hundser mannen ender etter min erfaring opp alene.

Å ha personlige grenser og en aura av feminin selvtillit er noe helt annet enn å «ha makta».

Anonymkode: 0b160...aa4

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spørs nok hva du legger i grensesetting. Alle må si hvilke grenser de har, f.eks hvilken sex de vil ha og hvor ofte, om de vil ha barn eller ikke, hvor mange etc. Og et par må bli kjent med hverandres grenser, det tar tid.

Men jeg er f.eks ikke interessert i et forhold til en mann som synes det er vanskelig å være trofast, gjøre husarbeid eller passe munnen sin når han er sur. Det forventer jeg som en selvfølge. 

Anonymkode: a044d...306

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke disse menn holde seg unna damer, istedenfor at jeg må isolere meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Burde ikke disse menn holde seg unna damer, istedenfor at jeg må isolere meg? 

Du har kun ansvar for deg selv.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...