AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #2 Skrevet 26. oktober 2024 tilbakefall på tilbakefall. DPS avslutter for tidlig, fordi det er lange køer. Så har hittill fått tilbakefall. Anonymkode: b1096...68d
Nowayback Skrevet 26. oktober 2024 #3 Skrevet 26. oktober 2024 På en måte sant. Når man dør, er det jo ingen lidelse lengre. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #4 Skrevet 26. oktober 2024 Tar man det helt bokstavelig og tenker absolutt alle sår så er det feil. Det er jo bare å se hvordan mange av veteranene og sjømennene fra Andre verdenskrig slet med mareritt i 80 år. Visse type sår må man ha hjelp med for at de skal klare å leges. Men for de fleste sår så vil jeg si at tiden leger alle sår. Anonymkode: a2c33...29f 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #5 Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tar man det helt bokstavelig og tenker absolutt alle sår så er det feil. Det er jo bare å se hvordan mange av veteranene og sjømennene fra Andre verdenskrig slet med mareritt i 80 år. Visse type sår må man ha hjelp med for at de skal klare å leges. Men for de fleste sår så vil jeg si at tiden leger alle sår. Anonymkode: a2c33...29f Edit: Med sår mener jeg tidligere hendelser. F.eks det å ha ha opplevd en vond hendelse for 10 år siden. Jeg sikter ikke til pågående problemer. Om du er ensom så kommer ikke tiden til å lege de problemene. Du må aktivt gjøre noe for å ikke lenger være ensom, det går ikke an å bare vente ut den typen problemer. Anonymkode: a2c33...29f 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #6 Skrevet 26. oktober 2024 Selv om tiden leger sårene, fjernes ikke arrene. Ting gjør mindre vondt, men vi går merket videre i livet. Anonymkode: 75b7a...d39 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #7 Skrevet 26. oktober 2024 Om man snakker om sorg, så nei. Hullet i hjertet mitt er enda der. Kan gråte like mye nå, som da jeg mistet min «soul cat». Sorgen er der enda, men har vokst rundt den og lært å leve med den. Anonymkode: ef9aa...e9b 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #8 Skrevet 27. oktober 2024 Det er en floskel folk sier for å slippe å forholde seg til andres smerte. Anonymkode: 3adfc...8a7 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #9 Skrevet 27. oktober 2024 Det meste vil bli bedre med tiden, sammenliknet med når "såret" var helt ferskt. Ja, f.eks. sorg kan være veldig vondt lenge, men det blekner med årene. Det er sjelden så ille igjen som når du står der midt i sjokket og nettopp har fått beskjeden som snur hele livet på hodet. Man kan ikke regne med at et ordtak skal være en slags fasit man kan bruke på absolutt alle slags situasjoner, kroniske sykdommer osv., det er ikke mulig. Ser noen her nevner døden, det er ikke det som menes med dette ordtaket. Det handler om heling, helbredelse. At ting blir bedre, går over. Ikke at ens eksistens går over. Anonymkode: ea37f...232
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #10 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er en floskel folk sier for å slippe å forholde seg til andres smerte. Anonymkode: 3adfc...8a7 Vil heller si at det er trøstende ord for å gi håp. Anonymkode: ea37f...232
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #11 Skrevet 27. oktober 2024 Jeg tror man bare lærer seg å leve bedre med dem. Handtere de bedre, men at det kommer gode og dårlige dager likevel. Anonymkode: fa8e0...ecd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå