Gjest Bjørnsdatter Skrevet 26. februar 2006 #1 Skrevet 26. februar 2006 Ja, som overskriften sier, jeg skal få drivhus til bursdagen min i april *fornøyd* Trenger tips til hvordan det bør plasseres i hagen, bør det bygges noe under/rundt, hva skal jeg prøve å dyrke sånn i første omgang, bør jeg ha varmeovn o.l. Gleder meg!
Gjest gjest1 Skrevet 26. februar 2006 #2 Skrevet 26. februar 2006 Moren min har drivhus. Hun fikk støpt opp en grunnmur slik at drivhuset ikke faller sammen i vær og vind. Det er plassert slik at det får mye morgen og formiddagssol, men står i skygge på ettermiddagen. Hun dyrker mye grønnsaker som tomater, agurk og squash. Hun sår også frø av sommerplanter som hun setter ut i blomsterbedene + gir bort. Og, ja, hun har en varmeovn der inne. Hun har også radio, et par stoler og et lite bord. På sommerkvelder sitter hun og noen venninner inne i drivhuset og drikker vin.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 26. februar 2006 #3 Skrevet 26. februar 2006 Moren min har drivhus. Hun fikk støpt opp en grunnmur slik at drivhuset ikke faller sammen i vær og vind. Det er plassert slik at det får mye morgen og formiddagssol, men står i skygge på ettermiddagen. Hun dyrker mye grønnsaker som tomater, agurk og squash. Hun sår også frø av sommerplanter som hun setter ut i blomsterbedene + gir bort. Og, ja, hun har en varmeovn der inne. Hun har også radio, et par stoler og et lite bord. På sommerkvelder sitter hun og noen venninner inne i drivhuset og drikker vin. ← OMG! Det hørtes jo helt knallers ut... Lurer på om Bjørnemannen får se noe særlig til meg i sommer
Gjest Donna Skrevet 26. februar 2006 #4 Skrevet 26. februar 2006 Drivhus står høyt på ønskelisten min også Heldige du !
Gjest Gjesta Skrevet 26. februar 2006 #5 Skrevet 26. februar 2006 Jeg er oppvokst med hjemmedyrkede tomater og agurker, helt uten sprøytemidler av noe slag. De fikk henge på planten til de var modne, og smaken av solmodne tomater er helt ubeskrivelig. Du får en flott gave!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå