AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #1 Skrevet 26. oktober 2024 Jeg har lyst til å forsøke faste og detox og sunne smoothies etter en måned med fast food fordi jeg har vært pårørende i en litt tøff situasjon. Har bare spist ferdigmat og har aldri følt meg så dritt. Så har lyst på en restart. Har mulighet til fem dager med dette før en travel jobbhverdag igjen, så er det noen som har gode tips? Anonymkode: 36f71...c7d
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #2 Skrevet 26. oktober 2024 Kroppen din detoxer deg allerede, du trenger ikke spesielle smoothies for det? Anonymkode: 48667...21f 3 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #3 Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kroppen din detoxer deg allerede, du trenger ikke spesielle smoothies for det? Anonymkode: 48667...21f Jeg ønsker å teste, så tar gjerne imot oppskrifter 😊 Anonymkode: 36f71...c7d
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #4 Skrevet 26. oktober 2024 TS, hvis du har en lever, så "detoxer" du. Anonymkode: 00112...db4 1 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #5 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): TS, hvis du har en lever, så "detoxer" du. Anonymkode: 00112...db4 Jeg vet det, kalte det det detox slik at folk skulle skjønne at jeg var ute etter grønne smoothies. Kall det gjerne noe annet enn detox. Fasteperiode med enkel mat og smoothies eller hva som helst. Anonymkode: 36f71...c7d 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #6 Skrevet 27. oktober 2024 Men om du drikker smoothies så faster du jo ikke? Anonymkode: 23135...82a 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #7 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Men om du drikker smoothies så faster du jo ikke? Anonymkode: 23135...82a Definisjon på faste: Faste er det å avstå fra mat, noen ganger også drikke, enten delvis eller fullstendig, i et bestemt tidsrom. Kjenner flere religiøse som feks holder seg unna kjøtt og sier at de faster. Men til TS. google Smoothie oppskrifter, det er et hav av oppskrifter du kan bruke, og hvor du slipper surmaga oppgulp fra folk som ikke har det bra med seg selv. Hilsen ei som ikke drikker smoothie eller faster i noe som helst form. Anonymkode: 86d31...23e 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #8 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Definisjon på faste: Faste er det å avstå fra mat, noen ganger også drikke, enten delvis eller fullstendig, i et bestemt tidsrom. Kjenner flere religiøse som feks holder seg unna kjøtt og sier at de faster. Men til TS. google Smoothie oppskrifter, det er et hav av oppskrifter du kan bruke, og hvor du slipper surmaga oppgulp fra folk som ikke har det bra med seg selv. Hilsen ei som ikke drikker smoothie eller faster i noe som helst form. Anonymkode: 86d31...23e Smoothies er ikke drikke. Det er mat. Eller mener du seriøst man kan ta en Big Mac, kjøre den i blenderen med vann, og si at man faster? Anonymkode: 23135...82a 6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #9 Skrevet 27. oktober 2024 Gjør det enkelt; spis grønnsaker, frukt, grovt brød og litt kjøtt/fisk i ren form + drikk passe mengder vann. Spis og drikk sunt og naturlig, så gjør leveren og nyrene en kjempefin jobb med å holde kroppen din detoxet og frisk. Og fortsett med dette i mer enn 5 dager, helst resten av livet ditt. Du bør tenke livsstil, ikke en kort periode med noe sunt. Når det gjelder frukt og grønt er det faktisk bedre for kroppen om du spiser det i mer fast form, enn om du moser den og drikker den som en smoothie. Spesielt om du er opptatt av tarmhelse. Søk opp oppskrifter på måltider på nett og start med foodprepping når du begynner å jobbe igjen. Bruk litt tid på en søndag eller en annen dag i uka du har tid, og lag matporsjoner for hele uka som du kan spise i farta. Sunt, billig og minsker faren for at man sniker seg til fastfood eller annet unødvendig (og dyr) tullemat. Kroppen vil takke deg mye mer for dette enn at du drikker smoothie i fem dager før du ramler tilbake til gamle vaner. Anonymkode: 77df1...5b7 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #10 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Smoothies er ikke drikke. Det er mat. Eller mener du seriøst man kan ta en Big Mac, kjøre den i blenderen med vann, og si at man faster? Anonymkode: 23135...82a Leste du hva jeg skrev? Enkelte kaller det faste når de avstår fra en eller annen form for føde. At du er inne i denne tråden for å "ta" TS er helt idiotisk. Om h*n ønsker oppskrifter på sunne smoothies, bør vedkommende slippe surmaga oppgulp. Har du ikke en oppskrift å bidra med, kan du rett og slett bare gå å henge i en annen tråd. Anonymkode: 86d31...23e 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #11 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Leste du hva jeg skrev? Enkelte kaller det faste når de avstår fra en eller annen form for føde. At du er inne i denne tråden for å "ta" TS er helt idiotisk. Om h*n ønsker oppskrifter på sunne smoothies, bør vedkommende slippe surmaga oppgulp. Har du ikke en oppskrift å bidra med, kan du rett og slett bare gå å henge i en annen tråd. Anonymkode: 86d31...23e Merkelig innlegg. I og med at det eneste du bidrar med i tråden er å kverulere med meg? Men antar egentlig du er TS, med annen bruker, da du ikke fikk den responsen du ønsket. Anonymkode: 23135...82a
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #12 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Leste du hva jeg skrev? Enkelte kaller det faste når de avstår fra en eller annen form for føde. At du er inne i denne tråden for å "ta" TS er helt idiotisk. Om h*n ønsker oppskrifter på sunne smoothies, bør vedkommende slippe surmaga oppgulp. Har du ikke en oppskrift å bidra med, kan du rett og slett bare gå å henge i en annen tråd. Anonymkode: 86d31...23e Ja, det er egentlig det jeg trenger. Spiser sunt til vanlig, så jeg går tilbake til det. Men ønsker å faste deler av døgnet og bare ta en smoothie i de timene som jeg ikke faster. Å faste er ikke usunt. https://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/hva-skjer-under-faste-2461811 Ønsker da oppkvikkende smoothies som gir masse antioksidanter uten å bli for hardt for magen. Har laget masse smoothies i perioder, med blant annet grønnkål, nøtter, kokosvann, soyamelk osv., men de fleste av disse er litt tyngre, så håpet på oppskrifter på noen litt lettere. Anonymkode: 36f71...c7d
jabx Skrevet 27. oktober 2024 #13 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har lyst til å forsøke faste og detox og sunne smoothies etter en måned med fast food fordi jeg har vært pårørende i en litt tøff situasjon. Har bare spist ferdigmat og har aldri følt meg så dritt. Så har lyst på en restart. Har mulighet til fem dager med dette før en travel jobbhverdag igjen, så er det noen som har gode tips? Anonymkode: 36f71...c7d Som allerede nevnt, det er ikke noe som heter "detox" ut over det kroppen selv gjør. Hvis du hadde hatt behov for ytterligere detox, så ville du vært innlagt på sykehus. Faste er heller ikke noe annet enn en av flere måter å begrense kalorier på. Det har ingen andre positive effekter ut over enhver annen metode man bruker for å oppnå kaloriunderskudd. 1
jabx Skrevet 27. oktober 2024 #14 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Å faste er ikke usunt. https://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/hva-skjer-under-faste-2461811 Sannsynligvis ikke, men det kan være det for enkelte. Det som er viktig å forstå at alle positive effekter av faste egentlig ikke kommer av fasten, men av kaloriunderskuddet man sannsynligvis oppnår.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #15 Skrevet 27. oktober 2024 For å svare på det du faktisk spurte om. Detox Smoothies Glowing green 1 kiwi 1 banana 1/4 cup pineapple 2 cups spinach 1 cup water Scrub yourself clean 1/2 cup strawberries 1/4 cup pineapple 1 cup broccoli 1 tsp honey 1 cup almond milk Purple passion 1/2 cup strawberries 1/4 cup blueberries 1 cup spinach 1/4 cup yoghurt 1 cup almond milk Grown up strawberry banana 1/2 cup strawberries (83 gr) 1 banana 1 cup spinach (30 gr) 1/2 cup almond milk 1 tsp vanilla extract Berrylicious 1/2 cup strawberries (83 gr) 1/2 cup blueberries (74 gr) 1/4 cup raspberries (65 gr) 2 cups spinach (60 gr) 1 cup almond milk With oranges Electric green 1/4 cup pineapple 1 orange 1 cup spinach 1 cup almond milk Metabolism Boosting 1 orange 1/3 cup strawberries 1 cup spinach 1 cup almond milk Crisp mango cucumber 1/4 cup mango 1 orange 1 cup chopped cucumber 1 tbsp flax seeds 1 cup spinach Green tropical 1/4 cup pineapple 1 orange 1 carrot 1 cup spinach 1 tbsp flax seeds 1 cup water Anonymkode: e77cd...f10 1 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå