AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #1 Del Skrevet 26. oktober 2024 Jeg elsker barnet mitt, og nyter all tid jeg har med han. Men på samme tid savner jeg å føle tilhørighet. Jeg føler meg rett og slett veldig ensom og alene, og når jeg er med folk klarer jeg ikke å connecte. Har barn 100% og familie bor langt unna (ingen kontakt med den andre forelderen eller familien). Før jeg ble gravid levde jeg et mer «utsvevende» liv, så da jeg ble gravid måtte jeg ta ansvar for meg selv og mitt liv, for å kunne være en trygg og god omsorgsperson. Dette førte til at jeg måtte kutte mange ut av livet mitt, og hadde en ekstremt ensom graviditet. De få vennene jeg hadde fra før av har for det meste sklidd enda mer vekk, da de barnløse har liten innsikt i hvordan det faktisk er å ha barn («bli med en uke til syden da,! Kan du ikke bare prøve å skaffe barnevakt?»). Jeg sitter alle kvelder alene etter barnet er lagt. De nye vennene med barn sitter jo hjemme med sine familier. Alle aktiviteter vi gjør der vi møter andre har jeg nesten ikke overskudd, og blir ofte litt utenfor. Føler meg mye annerledes. Generelt er det mye slik at folk vil prioritere tid med sin familie, og jeg/vi havner alltid nederst på prioriteringslisten. I ukedagene etter barnehagen er det jo nesten ikke tid igjen. Hadde gledet meg til å se en venninnes nyfødte baby i morgen, men det ble avlyst. Avtaler blir ofte avlyst. Jeg har ikke jobb, og studerer. På studiet er jeg eldre og utenfor. Jeg tror problemet er at jeg ikke føler tilhørighet eller innpass noe sted, og lengter etter det. Beklager langt klageinnlegg. Jeg ser problemene mine, og jobber med å få til langsiktige endringer og for å få det livet jeg ønsker meg. Men det hjelper dessverre lite på hvordan jeg føler det akkurat nå. Er det flere aleneforeldre der ute som føler seg ensomme og annerledes/utenfor? ❤️ Anonymkode: 1507e...09a 2 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #2 Del Skrevet 26. oktober 2024 Jeg har det på samme måten som deg, føler meg ensom og annerledes, og er alenemor. Ingen råd dessverre, jeg har prøvd i mange år å få innpass men føler som deg at jeg er annerledes/utenfor. Hvor i landet bor du? Anonymkode: 49d52...ebc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #3 Del Skrevet 26. oktober 2024 Hvor er fedrene? Hvorfor bli gravide med menn som ikke stiller opp? Det er mulig å bruke beskyttelse og ta abort. Anonymkode: 0329e...055 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #4 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor er fedrene? Hvorfor bli gravide med menn som ikke stiller opp? Det er mulig å bruke beskyttelse og ta abort. Anonymkode: 0329e...055 Du vet at folk kan forandre seg, også etter et barn er født? 🙄 Anonymkode: 45bb7...4f8 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #5 Del Skrevet 26. oktober 2024 Gjort er gjort.... Men det er jo dumt å rigge seg til sånn at man blir alenemamma. Ganske unødvendig, egentlig. De fleste vet jo hvordan dette med blomster og bier fungerer..... Unntaket er dere som er utsatt for overgrep og har blitt gravide som en følge av det. All medfølelse til dere. Anonymkode: d240e...400 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #6 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gjort er gjort.... Men det er jo dumt å rigge seg til sånn at man blir alenemamma. Ganske unødvendig, egentlig. De fleste vet jo hvordan dette med blomster og bier fungerer..... Unntaket er dere som er utsatt for overgrep og har blitt gravide som en følge av det. All medfølelse til dere. Anonymkode: d240e...400 Føltes det godt for deg å skrive dette innlegget? Sånn helt oppriktig hva foregår i hodet på slike som deg? Som ikke forstår slagskraften du har med ordene dine. Anonymkode: daa3d...c72 22 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #7 Del Skrevet 26. oktober 2024 Har du sjekket ut affo og enestående familier? To foreninger som arrangerer masse utflukter og aktiviteter hvor man treffer andre aleneforeldre. Det å være aleneforelder er ganske ensom når barna er små, for man er så innmari låst på kveldstid. Aldri rom for noenting etter kl 18.30, for barnet legger seg kl 19. Når barna blir større så blir jo livet lettere også. Mer fleksibilitet. Har du mulighet til å søke etter en reservebestemor? Vet om flere aleneforeldre som har gjort dette, både for fellesskap og avlastning. Anonymkode: 53dcc...21e 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 26. oktober 2024 #8 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg elsker barnet mitt, og nyter all tid jeg har med han. Men på samme tid savner jeg å føle tilhørighet. Jeg føler meg rett og slett veldig ensom og alene, og når jeg er med folk klarer jeg ikke å connecte. Har barn 100% og familie bor langt unna (ingen kontakt med den andre forelderen eller familien). Før jeg ble gravid levde jeg et mer «utsvevende» liv, så da jeg ble gravid måtte jeg ta ansvar for meg selv og mitt liv, for å kunne være en trygg og god omsorgsperson. Dette førte til at jeg måtte kutte mange ut av livet mitt, og hadde en ekstremt ensom graviditet. De få vennene jeg hadde fra før av har for det meste sklidd enda mer vekk, da de barnløse har liten innsikt i hvordan det faktisk er å ha barn («bli med en uke til syden da,! Kan du ikke bare prøve å skaffe barnevakt?»). Jeg sitter alle kvelder alene etter barnet er lagt. De nye vennene med barn sitter jo hjemme med sine familier. Alle aktiviteter vi gjør der vi møter andre har jeg nesten ikke overskudd, og blir ofte litt utenfor. Føler meg mye annerledes. Generelt er det mye slik at folk vil prioritere tid med sin familie, og jeg/vi havner alltid nederst på prioriteringslisten. I ukedagene etter barnehagen er det jo nesten ikke tid igjen. Hadde gledet meg til å se en venninnes nyfødte baby i morgen, men det ble avlyst. Avtaler blir ofte avlyst. Jeg har ikke jobb, og studerer. På studiet er jeg eldre og utenfor. Jeg tror problemet er at jeg ikke føler tilhørighet eller innpass noe sted, og lengter etter det. Beklager langt klageinnlegg. Jeg ser problemene mine, og jobber med å få til langsiktige endringer og for å få det livet jeg ønsker meg. Men det hjelper dessverre lite på hvordan jeg føler det akkurat nå. Er det flere aleneforeldre der ute som føler seg ensomme og annerledes/utenfor? ❤️ Anonymkode: 1507e...09a Er ikke alenemor men føler det ganske likt likevel. Vi flyttet nylig til ny plass og syns det er vanskelig å få innpass noe sted 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #9 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Gjort er gjort.... Men det er jo dumt å rigge seg til sånn at man blir alenemamma. Ganske unødvendig, egentlig. De fleste vet jo hvordan dette med blomster og bier fungerer..... Unntaket er dere som er utsatt for overgrep og har blitt gravide som en følge av det. All medfølelse til dere. Anonymkode: d240e...400 Ehm hva i all verden😂 Jeg tror de aller fleste alenemødre (eller alenefedre) bare forsøker å gjøre det beste ut av de kortene som har blitt utdelt her i livet. Hva skal man gjøre når den ene forelderen svikter, stikker av, bare krangler osv osv osv. Folk kan forandre seg etter barnet har kommet til verden vet du. Anonymkode: f4fe9...b55 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #10 Del Skrevet 26. oktober 2024 Ja, er i nesten samme situasjon, men har annenhver helg med barnefri så jeg kommer meg litt ut. Så bruker de dagene for alt det er verdt, men samtidig blir jeg utslitt av å pakke alt det sosiale jeg skal inn i én helg 😅 Jeg jobber, så har det litt sosialt der. I tillegg har jeg en jobb med fleksitid og mulighet for å jobbe hjemmefra, så har en sosial hobby jeg innimellom kan drive med på dagtid og heller ta igjen litt jobb på kveldstid. Jeg har og en ung jente som jeg innimellom kan hyre inn som barnevakt noen timer om det er nødvendig. Men økonomi gjør at jeg ikke kan gjøre det så ofte. Mange klemmer til deg ❤️ Anonymkode: b3cf1...dce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #11 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke jobb, og studerer. På studiet er jeg eldre og utenfor. Anonymkode: 1507e...09a Sender deg klem. Men kanskje det hjelper å huske på at studiet kun er en kort del av livet ditt og at det trolig vil ordne seg for deg når du får jobb. Hvor langt er det igjen av studiet? Og ser du ingen som sitter alene på studiet ditt og som kanskje hadde blitt superglad om du gikk bort til dem og spurte om dere skal sitte sammen under forelesningen, spise lunsj sammen, gjøre oppgaver sammen, osv? Anonymkode: 47eed...28c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akkar Skrevet 26. oktober 2024 #12 Del Skrevet 26. oktober 2024 Kanskje du skal vurdere å flytte nærmere familie? Storfamilien kan være en lettere inngang til å få et fellesskap. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #13 Del Skrevet 26. oktober 2024 Istedenfor å forvente at vennskap blir gitt til deg gjennom jobb/skole, må du ta i et tak selv. Hvis du studerer har du jo tilgang på SiO eller det tilsvarende til ditt universitet. Der finnes det MASSE interessegrupper - tennis, klubber, engasjementer... Bli med på kurs og aktiviteter, og fokuser på å knytte organiske vennskap basert på felles interesse istedenfor å henge deg opp i alder og så videre. Hvis du studerer har du jo også en del fleksitid som kan gå nettopp til dette. Også anbefaler jeg deg å date igjen da, sånn at du får ordnet deg en familie før du blir for gammel. Anonymkode: 4df40...78f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #14 Del Skrevet 26. oktober 2024 Vil tipse om online-gaming. Som småbarnsforelder synes jeg det er vanskelig å ha energi eller mulighet til å møte andre ute i den virkelige verden etter barnas leggetid. Men det er perfekt å logge på et spill og spille med andre. Det finnes mange miljø med folk i samme situasjon, som du kan finne via grupper på Facebook, for eksempel. Jeg liker eventyrspill. Så for meg er det World of Warcraft som er tingen for tiden. Anonymkode: 0e999...134 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #15 Del Skrevet 26. oktober 2024 Ja, det er ensomt. Jeg er selv alenefar, og føler meg veldig isolert. Man så for seg å bli en familie, men endte opp mer ensom enn som barnløs. Man er litt bundet på hender og føtter når man har ansvar for barn alene 24/7 og skal få et hjem til å fungere. Dating er det bare å glemme. Anonymkode: 12df9...9b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #16 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Gjort er gjort.... Men det er jo dumt å rigge seg til sånn at man blir alenemamma. Ganske unødvendig, egentlig. De fleste vet jo hvordan dette med blomster og bier fungerer..... Unntaket er dere som er utsatt for overgrep og har blitt gravide som en følge av det. All medfølelse til dere. Anonymkode: d240e...400 Du mener man har rigget seg sånn at man blir alenemamma når far velger å flytte avgårde når baby er 6 mnd, med den nye dama som mor ikke visste om? Men eneste unntaket som du kan tenke deg til, som er godkjent årsak for deg er graviditet etter overgrep? Anonymkode: 49d52...ebc 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #17 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gjort er gjort.... Men det er jo dumt å rigge seg til sånn at man blir alenemamma. Ganske unødvendig, egentlig. De fleste vet jo hvordan dette med blomster og bier fungerer..... Unntaket er dere som er utsatt for overgrep og har blitt gravide som en følge av det. All medfølelse til dere. Anonymkode: d240e...400 Hvordan mener du dette hjelper TS? Eller er det sånn at du bare koser deg med å være nedlatende? Anonymkode: e41d7...548 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #18 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føltes det godt for deg å skrive dette innlegget? Sånn helt oppriktig hva foregår i hodet på slike som deg? Som ikke forstår slagskraften du har med ordene dine. Anonymkode: daa3d...c72 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvordan mener du dette hjelper TS? Eller er det sånn at du bare koser deg med å være nedlatende? Anonymkode: e41d7...548 Når man skriver på et forum som KG så må man tåle å høre det. Det handler om å kvinne seg opp, men tydeligvis så er ikke TS en ordentlig kvinne. Men et aspeløv. Ikke den du siterte Anonymkode: d8050...45c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #19 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Når man skriver på et forum som KG så må man tåle å høre det. Det handler om å kvinne seg opp, men tydeligvis så er ikke TS en ordentlig kvinne. Men et aspeløv. Ikke den du siterte Anonymkode: d8050...45c Men er det nødvendig å skrive det? Noen ganger bør man tenke seg litt om før man poster, og om noen kommer med unødvendig oppgulp er det naturlig for mer oppegående folk å si ifra. Anonymkode: b3cf1...dce 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #20 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er ensomt. Jeg er selv alenefar, og føler meg veldig isolert. Man så for seg å bli en familie, men endte opp mer ensom enn som barnløs. Man er litt bundet på hender og føtter når man har ansvar for barn alene 24/7 og skal få et hjem til å fungere. Dating er det bare å glemme. Anonymkode: 12df9...9b4 Dere burde jo egentlig teame opp og spille noe sammen på kveldstid. Anonymkode: 0e999...134 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå