Gå til innhold

Venninnen min er ingen god mor, har forsøkt å si fra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er ikke sammen med barnefar, har ny mann som bare er opptatt av å drikke og sitte på pub. Hun går hjemme og ligger på sofaen og er sykemeldt. Barna er ute i byen hele tiden, de er 12 og 16, eldste henger i et miljø som bekymrer. Mor gjør ikke noe med det og.  Hun spiser nesten ikke og er tynnere og tynnere. Andre sier han ikke er snill med barna, Jeg har forsøkt å høre om de har det bra, om de trenger hjelp, at jeg er bekymret etc. Hun sier bare «ja» og jatter med. Jeg har sagt jeg vurderer å melde fra til bv, fordi jeg er bekymret, men sier fortsatt bare «javel». Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 78c7a...3fc

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meld til barnevernet. 

Anonymkode: 32bd4...787

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Klarer du å konkretisere bekymringen din?

Barnevernet kan ikke foreta seg noe særlig med en melding som sier at en ungdom er i et dårlig miljø (uten utdypning), at en mor ikke spiser nok og at noen har sagt mors kjæreste ikke er snill. For lite substans. 

Anonymkode: c41be...94a

Skrevet

Ingen tvil - meld fra til barnevernet!

Få med alt du skriver her, inkl. det at du mistenker at ny type ikke er snill med henne, at hun selv bare ligger på sofaen og er blitt mye tynnere, og også at hun virker å ikke bry seg når du har forsøkt å ta opp bekymringen om barna hennes med henne. Og selvfølgelig det at barna overlates til seg selv og flyr på byen, og at flere snakker om at han ikke er snill med barna.

Meld fra! Ikke utsett det, for disse barna trenger tydeligvis hjelp!

(Du skal heller ikke se bort fra at din venninne kanskje ønsker at andre skal tvinge henne ut av forholdet med den mannen hun nå er sammen med... eller at hun rett og slett ikke har omsorgsevne lenger...)

Meld fra på mandag!

Anonymkode: 3838b...f21

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klarer du å konkretisere bekymringen din?

Barnevernet kan ikke foreta seg noe særlig med en melding som sier at en ungdom er i et dårlig miljø (uten utdypning), at en mor ikke spiser nok og at noen har sagt mors kjæreste ikke er snill. For lite substans. 

Ja, jeg kan det. Vil bare ikke konkretisere for mye her. Har detaljer og eksempler.

ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg kan det. Vil bare ikke konkretisere for mye her. Har detaljer og eksempler.

ts

Fint.

Du kan ringe barneverntjenesten der du bor og drøfte saken med dem før du velger om du vil oppgi navn. Det vil ofte være nyttig både for deg og dem å kunne få stilt oppklarende spørsmål. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hun er ikke sammen med barnefar, har ny mann som bare er opptatt av å drikke og sitte på pub. Hun går hjemme og ligger på sofaen og er sykemeldt. Barna er ute i byen hele tiden, de er 12 og 16, eldste henger i et miljø som bekymrer. Mor gjør ikke noe med det og.  Hun spiser nesten ikke og er tynnere og tynnere. Andre sier han ikke er snill med barna, Jeg har forsøkt å høre om de har det bra, om de trenger hjelp, at jeg er bekymret etc. Hun sier bare «ja» og jatter med. Jeg har sagt jeg vurderer å melde fra til bv, fordi jeg er bekymret, men sier fortsatt bare «javel». Hva skal jeg gjøre?

Ringe inn og snakke med dem om at du er bekymret og vil at de skal undersøke om det er grunnlag for at BV skal involvere seg. Venninnen din har jo også sagt javel til det, så da vet hun hva som kommer evt. 

Anonymkode: 98474...9c9

Skrevet

Ja, jeg må sikkert det. Jeg er bare redd de snakker godt for seg, så trekker bv seg ut og så blir det enda verre for barna. Er så bekymret for både venninnen og barna.. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ja, jeg må sikkert det. Jeg er bare redd de snakker godt for seg, så trekker bv seg ut og så blir det enda verre for barna. Er så bekymret for både venninnen og barna.. 

Kva meiner du med verre for barna? 

Anonymkode: e6fd9...550

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kva meiner du med verre for barna? 

Anonymkode: e6fd9...550

At kjæresten til mor blir sint pga bv, at de opplever det veldig belastende at bv blir involvert eller at eksempler på ting jeg vet barna har sagt gjør at de får kjeft o.l. 
ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...