Gå til innhold

Nabo som overvåker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

For noen år siden så flyttet det inn et par på hjørnet av vår vei. De har to hunder, og siden fått barn. Siden de fikk barn så lar de sine hunder gå fritt. De har på bånd på hundene men det er ingen som holder i båndene siden de er opptatt med barnet. Nylig så stanset de oss når vi gikk forbi med vår hund, og spurt om vi plukket opp bæsj og hvor vi så gjorde av med den. Grunnen til at han spurte var fordi hans hunder spiser bæsj. Han mente ikke å beskylde, men det var tydelig fra spørsmålene og tonen at det ikke var uskyldig. For å gjøre klart så plukker vi opp for det meste, men som regel så går vår hund ganske langt ned i skråningen på andre siden av veien hvor det er masse trær og vanskelig å komme ned. Spesielt vanskelig er det å finne bæsjen nå som det har blitt så mørkt og det er blader overalt. I dag på kvelden så gjorde han fra seg nedi skråningen, og da vi snudde så så jeg sterkt lys fra terrassen til dems hus. Syntes det var rart og når jeg gikk nærmere for å undersøke (ikke på dems eiendom) så skrudde det seg av og kom ikke på igjen. Nå, jeg er ganske sikker på at han overvåket oss med lommelykt. Det blir jo veldig irriterende, og nærmest ubehagelig å gå den veien. Er det noe man kan få gjort med akkurat dette? Noen man kan ta det opp med? Han har ikke vært å se siden han stanset oss for noen uker siden. 

Beklager for langt innlegg. 

Anonymkode: 3f4f9...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som et typisk sted barn leker og andre hunder går. 

Håper din hund tråkker i andre hunder bæsj hver gang han går i en skråning fra og med idag. 

Det er eneste måten slike som deg lærer. 

Du kommer med ufattelig dårlige unnskyldninger for å ikke plukke opp dritt etter DIN hund. Æsj. 

Anonymkode: 09e90...a62

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lar du hunden din gå et sted å bæsje som er vanskelig for deg/ dere å komme til for å plukke opp? Tenk om alle tenkte som dere da? Hadde vært fullt av hundebæsj rundt om da...

Anonymkode: 0a070...785

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt: ikke la hunden gå lenger unna enn at du får plukket opp dritten etter den. Ta med lykt om du går problemer i mørket.

Anonymkode: e749f...859

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du plukker ikke opp etter bikkja, nabo lyser for å se hvem som ikke plukker opp etter bikkja, du tenker naboen er problemet? 

Tulling.

Anonymkode: ca0f2...08c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hei, 

For noen år siden så flyttet det inn et par på hjørnet av vår vei. De har to hunder, og siden fått barn. Siden de fikk barn så lar de sine hunder gå fritt. De har på bånd på hundene men det er ingen som holder i båndene siden de er opptatt med barnet. Nylig så stanset de oss når vi gikk forbi med vår hund, og spurt om vi plukket opp bæsj og hvor vi så gjorde av med den. Grunnen til at han spurte var fordi hans hunder spiser bæsj. Han mente ikke å beskylde, men det var tydelig fra spørsmålene og tonen at det ikke var uskyldig. For å gjøre klart så plukker vi opp for det meste, men som regel så går vår hund ganske langt ned i skråningen på andre siden av veien hvor det er masse trær og vanskelig å komme ned. Spesielt vanskelig er det å finne bæsjen nå som det har blitt så mørkt og det er blader overalt. I dag på kvelden så gjorde han fra seg nedi skråningen, og da vi snudde så så jeg sterkt lys fra terrassen til dems hus. Syntes det var rart og når jeg gikk nærmere for å undersøke (ikke på dems eiendom) så skrudde det seg av og kom ikke på igjen. Nå, jeg er ganske sikker på at han overvåket oss med lommelykt. Det blir jo veldig irriterende, og nærmest ubehagelig å gå den veien. Er det noe man kan få gjort med akkurat dette? Noen man kan ta det opp med? Han har ikke vært å se siden han stanset oss for noen uker siden. 

Beklager for langt innlegg. 

Anonymkode: 3f4f9...fce

Dette kan du da ikke mene?

Dette må være et innlegg i rekken av "nå skal jeg late som om jeg har skikkelig dårlig med sosiale antenner og se hvordan KG reagerer på dette"...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...