Gå til innhold

Lang nese og redusert livskvalitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i barndommen og særlig på ungdomsskolen slitt med mobbing pga min lange kroknese. Er i dag i midten av 30 årene, bestemte meg tidlig for å ikke operere meg. Rett og slett fordi jeg tidlig i tyveårene fikk kommentarer om å fikse den av daværende kjæreste som slo opp med meg pga utseende mitt. Tror egentlig ikke det var pga nesen min han slo opp, men noe han brukte som unnskyldning. Selvom det var teit gjort av han, var det veldig sårende. Og er fortsatt vondt å tenke på. 
I dag har jeg en sønn som går i 1. klasse som ofte får kommentarer om at han har en stor nese, lang nese osv.. Jeg vet hvor sårende det er og hvor mye skade den typen kommentarer gjør både der og da og på sikt..

Har det bare vondt.. Først jeg og så min sønn…

Anonymkode: e7728...005

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har i barndommen og særlig på ungdomsskolen slitt med mobbing pga min lange kroknese. Er i dag i midten av 30 årene, bestemte meg tidlig for å ikke operere meg. Rett og slett fordi jeg tidlig i tyveårene fikk kommentarer om å fikse den av daværende kjæreste som slo opp med meg pga utseende mitt. Tror egentlig ikke det var pga nesen min han slo opp, men noe han brukte som unnskyldning. Selvom det var teit gjort av han, var det veldig sårende. Og er fortsatt vondt å tenke på. 
I dag har jeg en sønn som går i 1. klasse som ofte får kommentarer om at han har en stor nese, lang nese osv.. Jeg vet hvor sårende det er og hvor mye skade den typen kommentarer gjør både der og da og på sikt..

Har det bare vondt.. Først jeg og så min sønn…

Anonymkode: e7728...005

Du er sikkert veldig søt. 🥰😍🥹

Anonymkode: c2204...4a2

• Liker 1
Skrevet

Når du ser på din sønn, synes du at hans nese er stygg?

Jeg husker jeg hatet hodefasongen min. Den er stor, jeg har relativt kraftig kjeve, ikke en V form som jeg skulle ønske, heller en U. 

Da jeg fikk barn som tok fra meg i ansiktstrekk, innså jeg hvor skadelig det var at jeg hatet meg selv sånn - for hvis jeg hater kjeven min, hvorfor skal ikke de det?

Og hva hvis jeg hadde operert, slik du også tenkte på. Hva skulle jeg sagt til dem? Kjeven min, som du også "har", er så stygg, at den ville jeg bort med til enhver pris?

Nei, barna mine fikk meg til å innse at ingen er perfekte, men at alle er velskapte slik som de er. Når det gjelder neser synes jeg personlig at de gir karakter. Spesielt neser med maskulint utseende på damer, de gir dem en dybde som oss sukkersøte ikke har. Intellekt og sofistikerthet er det jeg forbinder med slike neser. 

Anonymkode: 5cd01...523

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...