Gå til innhold

Hvor lenge være hjemme før man drar på jobb igjen ved anskaffelse av pus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok en uke fri fra jobben for at min skulle venne seg til meg, det nye miljøet og nye rutiner. Føler at såpass burde det være, det er mye forandringer på kort tid for en liten kattunge. Viktig for meg at han skulle føle seg trygg før han ble alene 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis katten skal være innekatt så anbefaler jeg deg virkelig å ha to katter. Har du mulighet til å kjøpe et søsken også? 

Jeg har to og ser hvor stor glede de har av hverandre. De krangler jo også, som søsken flest, og det er ikke sånn at de er bestekompiser hele tiden, de sover ikke oppå hverandre hele tiden. Men de leker mye sammen. 

Kattungen trenger tid for seg selv i starten. Mine lå under sofaen en del før de fant ut at det er trygt her. Det går nok bra å forlate de noen timer, katter er ikke menneskebabyer. De er jo også for seg selv på natt. Men jeg synes det er for lenge å være borte en hel arbeidsdag i starten. Hvis du ikke har mulighet for hjemmekontor, så ville jeg forsøkt å overta katten/kattene en fredag så har dere helga sammen. 

Viktig: Ta bort alt som ikke er trygt for katter. Sjekk plantene dine om de er giftige. Ikke la katten/kattene leke med katteleker når du ikke er der - en kattunge ble nylig drept av en katteleke fordi innmaten satte seg bom fast i tarmen. Pass på snorer og tråder som kattungen kan spise på eller vikle seg inn i. Vinduer må være lukket. Utrolig hvordan de klarer å presse seg ut av små åpninger. 

Anonymkode: 3a663...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi sy puter under alle fire beina på katten eller bare to?

Anonymkode: 250ce...be4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 9.17):

Ja veldig viktig å kattesikre huset, passe på at den ikke går på rom som kan være utrygge uten tilsyn feks. Vil jo at han skal ha det bra.. jeg har gått igjennom her og ser at stua er det tryggeste for pus❤️ heldigvis er det mulig å lokke døra til de andre rommene. Inkl kjøkkenet. :)

Takk for rådet ❤️ kommer til å gå til innkjøp av klatrestativ, tunell og leker. Og klore brett selvfølgelig. Jeg har sett en del på han som har program om katter, har også vokst opp med katt så veit litt om kattens kroppsspråk, men nå skal jeg selv ha ansvar for katt så greit å vite litt 😊 foreldrene mine visste nok mer enn det jeg gjorde for å si det slik. 

Vi har ganske høy takhøyde for hva katten kan gjøre. Samsoving og at den får lov å gå på bordet feks er helt greit hos oss 😅

Anonymkode: d9cc8...6e1

Det høres jo veldig bra ut. Mine er også innekatter. Jeg vet mange synes det er ekkelt med katt på bordet. Det er naturlig at katter søker opp i høyden for oversikt, og jeg vil ikke gå etter og si nei nei hele tiden, for om de ikke får se hva jeg holder på med, så begrenser det jo en del. Så de får lov, og jeg vasker godt etterpå. Har selvfølgelig klatrestativ og andre utsiktsplasser ogsp, men for mine er det helt naturlig at de er med og "hjelper til" når jeg sittter og skriver på pc f.eks, og de ser rart på meg hvis jeg lemper de på gulvet 😅 

Sover ikke med mine da, for de er for gira, så det ødelegger søvnen min. Jeg sov med gamlemor som jeg hadde til hun ble 17. Hun lå i ro ved føttene mine hele natta. 

Vi går tur i sele. Du kan jo sjekke ut om det er noe for dere. Må i så fall begynne tidlig og venne kattungen til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og legg på dolokket, det glemte jeg å si. For noen besøkende sitter dette så langt inne at det er klin umulig å få til, til tross for at datteren min satte opp skilt på badet😅 så vi fikk litt jobb med å gå etter og sjekke om lokket var på /at kattene ikke var på badet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Trodde det var armene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Min har puter overalt 😂 Over gjennomsnittet bortskjemt og eier meg mer enn jeg eier han. Men så er han verdens beste, mest kosete pus som elsker mennesker og vil være med på alt. 

Jeg ville ikke endret noe 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ene foretrekker saueskinn, andre flosspledd. De får velge selv 😁 

Hender også de tydelig signaliserer at jeg skal legge teppet under varmepumpa. 

Anonymkode: 9715a...462

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

La meg gjette, du er 60+, bor på bygda, kastrerer ikke katten og synes det å ha innekatt er dyremishandling av verste sort. Og kjøper naturligvis mat til katten på Rema 1000. 

Anonymkode: 4d81f...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...