AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #1 Skrevet 26. oktober 2024 Jeg er helt rådvill her. Kan dere hjelpe meg med noen tanker.. vurderer nå å flytte fra min mann og barn for at de skal ha det bedre uten meg og slippe alt uro. min mann mener jeg bare er egoistisk og tenker kunn på meg selv og jeg prøver å tenke på alle andre men føler at jeg ikke er god nok for noen. Jeg er en dårlig kone,dårlig mamma og en dårlig venn. Jeg klarer ikke å gjøre noen fornøyde. Tror på en måte at alle har det bedre uten meg. jeg er ufør og sliter med helsa, sånn at jeg ikke klarer å gi mannen min nok sex. Han jobber hver dag og mener jeg er bare lat og ligger på sofaen hele dagen. jeg føler at det er utettferdig, middagsmat hver dag men ikke alltid den maten er bra nok for han når vi krangler bruker han ting jeg sier i fortrolighet til han mot meg, på en veldig negativ måte. Som f.eks ja jeg skjønner hva de mener med at du er sånn og sånn. jeg føler han bare snakker negativt og da skylder han på at han blir sånn når han får lite sex.. så den dagen han er fornøyd med sexlivet blir også han mere blid. nå har jeg bare lyst til å flytte sånn at de kan få det bedre..jeg eier ingenting så kommer ikke til å bli noe uenighet om hus og hjem. jeg bare føler meg totalt mislykket, ikke bra for noen, ufør og ingen vil ansette meg litt i en liten stilling som jeg ønsker for å tjene mere penger, mannen mener jeg må bidra mer nå som alt er for dyrt. jeg går hjemme hverdag og bare tenker på hvilken byrde jeg er for alle andre.. Hjelp meg ? Jeg elsker mitt barn over alt så dette er ikke lett, men tror også han på sikt kanskje har det bedre uten Anonymkode: c1e4e...a1e 13
Bombasi Skrevet 26. oktober 2024 #2 Skrevet 26. oktober 2024 (endret) Høres ut som du bør ta med deg barnet ditt og flytte ut slik at du og barnet slipper hans uro og får det bedre. Han har virkelig gjort sitt beste med å bryte deg mest mulig ned, og det er nok det du kjenner konsekvensene av nå med å føle deg mislykket, ulykkelig og dårlig. Du er ikke alt dette, det er han som får deg til å føle deg som det. Endret 26. oktober 2024 av Bombasi 13 2 13
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #3 Skrevet 26. oktober 2024 Høres ut som du trenger å kvinne deg opp og flytte ut av offerrollen Anonymkode: 15ed4...df9 13 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #4 Skrevet 26. oktober 2024 Bombasi skrev (3 minutter siden): Høres ut som du bør ta med deg barnet ditt og flytte ut slik at du og barnet slipper hans uro og får det bedre. Han har virkelig gjort sitt beste med å bryte deg mest mulig ned, og det er nok det du kjenner konsekvensene av nå. Det kommer jeg aldri til å tørre å gjøre. Anonymkode: c1e4e...a1e 1
Bombasi Skrevet 26. oktober 2024 #5 Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kommer jeg aldri til å tørre å gjøre. Anonymkode: c1e4e...a1e Du vurderer å flytte ut, men du tør ikke? 7 2
Forvirret23 Skrevet 26. oktober 2024 #6 Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kommer jeg aldri til å tørre å gjøre. Anonymkode: c1e4e...a1e Hvorfor? Det er ikke du, det er han om han snakker sånn til den man er glad i så er det ikke kjærlighet lenger. Man skal ikke bli psykiskmishandlet for at man har vært uheldig å bli syk i tillegg til å ikke orke sex hele tiden? Hvem i alle dager ville orket sex med en mann som behandler deg sånn? Og hvorfor eier du ikke noe? 7 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #7 Skrevet 26. oktober 2024 Herregud, han mannen din driver jo psykisk utpressing!? "Det er din feil at jeg blir en drittsekk, for sånn blir jeg når du ikke gir meg sex nok".... eh? Det er ikke grenser for ansvarsfraskrivelse den fyren driver med! Han skylder på deg for at han er en skikkelig dritt? Jeg kjenner jeg blir ganske forbannet på dine vegne. Ja,flytt, så slipper du den nedrakkingen og sexpresset. Men dere må vel dele omsorgen for barnet 50/50, som man vanligvis gjør. Hva om du tar kontakt med kommunen og spør om muligheten for å få leie en kommunal bolig? Du kan sove på sovesofa i stua og barnet kan få soverommet, om du får tildelt en liten leilighet. Får du en med to soverom blir det jo dyrere, men det hadde jo vært bedre å bo et sted med to soverom. Anonymkode: 3ec79...a4d 7 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #8 Skrevet 26. oktober 2024 Han høres ikke god ut. Du må hvertfall ikke tenke at barnet ditt har det bedre uten deg. Du høres litt deprimert ut. Kanskje dra til fastlegen og fortelle litt? Kanskje det hadde vært best å flytte fra mannen, men han høres ut som en type som ikke aksepterer det. Anonymkode: 6a729...a9d 3
PusheenPusheen Skrevet 26. oktober 2024 #9 Skrevet 26. oktober 2024 Høres ikke ut som det er du som er problemet her... 3 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #10 Skrevet 26. oktober 2024 Bombasi skrev (2 minutter siden): Du vurderer å flytte ut, men du tør ikke? Tørr ikke å flytte med barnet Anonymkode: c1e4e...a1e 1
Kvinne87Rogaland Skrevet 26. oktober 2024 #11 Skrevet 26. oktober 2024 Høres ikke ut som om de vil ha det bedre uten deg, men at DU vil ha det bedre uten den mannen. Du kan fint gå fra han og samtidig ha barnet ditt. Et barn trenger bare kjærlighet og trygghet, og det tipper jeg at du kan gi. Et barn har det sjelden bedre uten mammaen sin, så du må ikke finne på å forlate barnet. Men å forlate mannen går helt fint. Det er ikke greit å rakke ned på et menneske slik som han gjør mpt deg, og drive emosjonell utpressing for å få sex. Du klarer deg alene her i Norge, selv om du er ufør. Du vil få overgangsstønad og barnebidrag. 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #12 Skrevet 26. oktober 2024 Forvirret23 skrev (3 minutter siden): Hvorfor? Det er ikke du, det er han om han snakker sånn til den man er glad i så er det ikke kjærlighet lenger. Man skal ikke bli psykiskmishandlet for at man har vært uheldig å bli syk i tillegg til å ikke orke sex hele tiden? Hvem i alle dager ville orket sex med en mann som behandler deg sånn? Og hvorfor eier du ikke noe? Jeg leier av han Anonymkode: c1e4e...a1e 1
I Grosny Skrevet 26. oktober 2024 #13 Skrevet 26. oktober 2024 Reis alene til krisesenter eller familierådgiver , ta en prat og legg en plan. 9
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #14 Skrevet 26. oktober 2024 Jeg jobber på krisesenter, og basert på hva du forteller, ville jeg rådet deg til å ta kontakt med krisesenteret der du bor. Det du lever i går innunder psykisk vold, og på senteret kan du både få samtaler og praktisk hjelp. Du kan ringe anonymt i første omgang, hvis det føles enklere. Det er hjelp å få ❤️ Anonymkode: 1803a...718 8 1 12
Tradegy Skrevet 26. oktober 2024 #15 Skrevet 26. oktober 2024 (endret) Dere har havnet i en dysfunksjonell sirkel, der beskyldninger hagler, men ingen inntar voksenrollen, kun offermentalitet. Kontakt familievernkontoret og få hjelp til å fungere som en familie. Evt krisesenter. Om så, hjelp til å gjøre det slutt, uten minst mulig belastning for ungen. 💕💕💕 Endret 26. oktober 2024 av Tradegy 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #16 Skrevet 26. oktober 2024 Ikke la barnet ditt være alene med en slik mann. Flytter du, så er det garantert barnet som får høre hvordan det ødelegger livet til faren sin, bare ved å eksistere. At denne mannen har fått deg til å tro at du er en dårlig mor, betyr ikke at det er sant. Ring krisesenteret. Anonymkode: 2dc6d...fb3 4 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #17 Skrevet 26. oktober 2024 Hvor gammelt er barnet deres? Tror du barnet får det bedre med å bo alene med far? Lager far middag, gjør han husarbeid, hvem hjelper barnet med lekser (om det er i den alderen) Hva slags venn du er, har ikke mannen din noe med. Det er det vennene dine som har noe med bare. Man GIR ikke noen sex heller. Sex er noe to har sammen fordi begge vil. Høres ut som om du har blitt svak, nedbrutt og deprimert. Du kan forlate mannen din, men barn deles 50% Anonymkode: d95a3...bdc 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #18 Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tørr ikke å flytte med barnet Anonymkode: c1e4e...a1e Hvorfor ikke? Anonymkode: 74d20...c2e 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #19 Skrevet 26. oktober 2024 Jeg tenker du skal flytte ut, ja. Om du skal ta med deg barnet, om dere skal satse på delt omsorg eller om han bør ha omsorgen avhenger, for å være ærlig, av din helse. Dersom barnet blir ansvarlig for deler av oppfølgingen (mentalt eller fysisk) av deg så bør far være omsorgsperson. Barn er ikke pleiere eller venner - de er barn. De skal skjermes - koste hva det koste kan - selv om kostnaden er mor eller fars psykiske eller fysiske helse. Såpass skal en forelder elske sitt barn. Noe mindre og det er utilstrekkelig. Hvem som skal ha omsorgen for barn avhenger aldri av hva den voksne ønsker, for sin del, med andre ord. Anonymkode: 69465...560
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #20 Skrevet 26. oktober 2024 Tradegy skrev (8 minutter siden): Dere har havnet i en dysfunksjonell sirkel, der beskyldninger hagler, men ingen inntar voksenrollen, kun offermentalitet. Kontakt familievernkontoret og få hjelp til å fungere som en familie. Evt krisesenter. Om så, hjelp til å gjøre det slutt, uten minst mulig belastning for ungen. 💕💕💕 Han er over 50 så han er voksen og vil ikke ta imot råd fra noen. Han vet alltid best desverre. Anonymkode: c1e4e...a1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå