Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #1 Del Skrevet 26. februar 2006 Nå har jeg lest og hørt overalt at kaffe ikke inneholder kalorier, men nå oppdaget jeg at boksen med pulverkaffe sier 355 kcal pr 100 gram,,!!!!!!!!!!!!! Er dette riktig??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 26. februar 2006 #2 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Da må den inneholde noe annet enn kun kaffe. Svart kaffe er tilnærmet kalorifritt. Endret 26. februar 2006 av Donna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #3 Del Skrevet 26. februar 2006 Men det står bare at den inneholder forskjellige kaffetyper (det er first price kaffe). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 26. februar 2006 #4 Del Skrevet 26. februar 2006 Nå har jeg lest og hørt overalt at kaffe ikke inneholder kalorier, men nå oppdaget jeg at boksen med pulverkaffe sier 355 kcal pr 100 gram,,!!!!!!!!!!!!! Er dette riktig??? ← Som forrige bruker sa, da inneholder den noe annet også. Men du bruker vel ikke mange grammene med pulverkaffe i en kopp? På mine kaffeposer står det ingenting om kaloriinnhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 26. februar 2006 #5 Del Skrevet 26. februar 2006 Det var ikke kaffe latte- eller cappuccinopulver, eller noe sånt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 26. februar 2006 #6 Del Skrevet 26. februar 2006 Altså, kaffebønner må jo inneholde noen kalorier da. Kaloriløst er det ikke. Men den ferdige kaffen inneholder veldig lite kalorier, nesten 0. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #7 Del Skrevet 7. oktober 2007 Svart traktet kaffe inneholder ca 2 kcal pr 100ml.. Men 100g rent pulver kan jo inneholde endel kalorier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eriksen Skrevet 7. oktober 2007 #8 Del Skrevet 7. oktober 2007 Det som står på boksen stemmer nok.Det er kalorier i pulveret, men du bruker vel sjelden særlig mye av det om gangen? Husk at når du blander det med vann, blir kaloriene veldig "uttynnet", så det blir ikke mange kaloriene per dl ferdig kaffe, altså. Hvis du drikker 1-2 kopper om dagen, trenger du nok ikke å telle med kaloriene fra kaffe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin_ Skrevet 7. oktober 2007 #9 Del Skrevet 7. oktober 2007 1 ts per kopp 1 ts first price kaffe = 1 gram = 2 kalorier (kilde: Somebody) Ikke stress over kaffedrikkingen du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLy Skrevet 9. oktober 2007 #10 Del Skrevet 9. oktober 2007 Det sier seg jo igrunn selv at det er begrenset hvor mye kcal som kan være i en teskje kaffepulver Personlig har jeg iallfall utfordringene andre steder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zero Skrevet 10. oktober 2007 #11 Del Skrevet 10. oktober 2007 Kaffe er det nesten ikke kalorier i. Pulverkaffe er det vel 2 kalorier per dl i eller noe slikt, se på Kristin sin utregning som stemmer bra. Traktekaffe eller presskaffe er jo bare vann som renner gjennom kaffen en tur, ergo er det nesten ikke kalorier. Sikkert på lik linje med light-brus, som er rundt 0,5 kcal per dl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå