AnonymBruker Skrevet 27. oktober #21 Del Skrevet 27. oktober Du kan enten si at du har fått jobb i fylkeskommunen, hos statsforvalteren eller lignende, det er store organisasjoner som gjør det vanskelig å faktasjekke. Du kan også si at det ikke er offisielt ennå. Anonymkode: 50f2c...324 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #22 Del Skrevet 27. oktober Grüner skrev (18 timer siden): Hvorfor skulle jeg ha det? Den siste referansen er jo den mest relevante, og en ny arbeidsgiver kan tenke du har noe å skjule hvis du holder tilbake den. Det hadde vært mistenkelig om man ikke hadde en eneste referanse, men når man har referanser fra andre jobber som kan bekrefte at man er en oppegående person som tar ansvar for egen jobb så spiller det ingen rolle at akkurat den siste arbeidsgiveren ikke blir snakket med. Hvis ts var problemet ville ikke en rekke andre tidligere ledere og kolleger gått god for dem. Det er virkelig ikke et problem. Ts, jeg sliter med å se for meg at man kan holde jobben sin anonym over tid. Folk kjenner hverandre og det kommer frem at folk er kolleger. Du kan jo da ikke oppgi arbeidsgiver på et eneste sosialt medium, eller være med på f.eks bilder eller artikler din arbeidsgiver legger ut på sine nettsider eller sosiale kanaler. Du må nesten bytte navn for å kunne holde dette skjult over tid, satt på spissen. Hvis disse sladrefolka finner det ut etter 3 måneder, og sier til din nye leder at du skjulte dette, vil ikke det reflektere verre på deg enn absurde rykter? For du signaliserer ikke bare at du ikke stoler på tidligere kolleger, du sier også at du ikke stoler på ny arbeidsgiver. Hvis du er ærlig om hvor du skal begynne, hva er det verste som kan skje? Tror du virkelig at en ny arbeidsgiver, som har gått gjennom flere intervjuer med deg og fått bekreftet at du er den du sier, stoler blindt på en person som kommer bare for å sverte deg? Ha litt mer tillit til folk. Hvis de informerer deg om å ha fått slike meldinger så får du si at du håper at de klarer å se forbi ondsinnet sladder og danne seg sin egen oppfatning av deg. Har du skrevet under kontrakt kan de ikke sparke deg pga. skepsis, de må ha en god grunn. Tviler uansett på at de vil tro på det som evt. kommer, da er de jo like ille som forrige plass, noe du uansett aldri får gjort noe med. Anonymkode: 31c34...6f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #23 Del Skrevet 27. oktober En dårlig referanse kan faktisk ødelegge muligheter.. Anonymkode: a65e1...d18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 27. oktober #24 Del Skrevet 27. oktober Jeg hadde bare sagt jeg ikke ønsket å si det før jeg hadde startet. Sagt det med et smil, og byttet tema. Det trenger ikke å være hemmelig «for alltid» som enkelte her initierer, bare mens du er i oppsigelsestiden der du er nå. Må kollegaer vite at du skal slutte? Varierer jo om det er offentlig eller ei. Har jobbet med folk som bare plutselig forsvant for det ble ikke delt at de skulle slutte. Gjaldt både pensjon og bytte av jobb. Godt mulig leder deler her, eller det er mye overganger du må dele, så det sånn blir offentlig. Er jo sånn i noen jobber. Gratulerer med ny jobb, og håper du vil trives bedre der 😊 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #25 Del Skrevet 27. oktober Si at du ikke vil si det før det er offisielt. Det er faktisk lurt uansett. Anonymkode: 71111...f76 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #26 Del Skrevet 27. oktober Mye styr en skal lage seg. Anonymkode: 8db9f...c09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #27 Del Skrevet 27. oktober Grüner skrev (På 26.10.2024 den 16.05): Jeg ville blitt mistenksom om en arbeidstaker kuttet ut å bruke referanser fra sin ferskeste arbeidsplass! TS har jo allerede fått jobben, så det er ikke noe å diskutere. Anonymkode: f6e11...d86 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå