AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #1 Del Skrevet 26. oktober 2024 Jeg har fått et jobbtilbud, som jeg kommer til å takke ja til. På arbeidsplassen jeg har nå er det ekstremt høy sladderfaktor hos enkelte, til den grad at folk er slemme, og dette er også en av grunnene til at jeg har søkt meg bort fra dette stedet. Jeg ønsker derfor ikke at noen der skal vite hvor jeg bytter jobb til. Brukte ikke noen der som referanse til denne jobben. Men hva skal jeg da si når folk får vite at jeg har sagt opp, og de kommer til å spørre og grave om hva jeg skal gjøre videre? At jeg ikke vet, vi får se? Det er uaktuelt å svare at de ikke har noe med det, for da blir det også sladdermateriale og ikke minst går det bare utover meg selv dersom jeg forlater stedet med å slamre igjen døra. Så må ha noe å svare som er nøytralt/hyggelig, men som samtidig ikke gir noe informasjon. Anonymkode: c447b...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #2 Del Skrevet 26. oktober 2024 Ikke vær sær, bare si stedet og ikke gjør en stor sak av det Anonymkode: cb2d7...cb7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #3 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke vær sær, bare si stedet og ikke gjør en stor sak av det Anonymkode: cb2d7...cb7 Da vil det være noen som kjenner noen, som kjenner noen - som sprer sladder og usannheter om meg til folk på dette nye stedet. Og disse sladrefolkene vil spre rykter om at jeg gjør ditt og datt på dette nye stedet. Sant eller usant. Anonymkode: c447b...fa7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 26. oktober 2024 #4 Del Skrevet 26. oktober 2024 Jeg ville blitt mistenksom om en arbeidstaker kuttet ut å bruke referanser fra sin ferskeste arbeidsplass! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #5 Del Skrevet 26. oktober 2024 Grüner skrev (1 minutt siden): Jeg ville blitt mistenksom om en arbeidstaker kuttet ut å bruke referanser fra sin ferskeste arbeidsplass! Helt vanlig det. Man ønsker ikke å informere nåværende arbeidsgiver om at man søker andre jobber. Det skaper bare uro dersom man ikke får jobben. Anonymkode: c447b...fa7 18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #6 Del Skrevet 26. oktober 2024 Si at du har arvet en rik slektning og skal reise et halvt år eller noe, da. Da får de litt å sladre om tenker jeg Anonymkode: ad2e2...30e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #7 Del Skrevet 26. oktober 2024 Grüner skrev (2 minutter siden): Jeg ville blitt mistenksom om en arbeidstaker kuttet ut å bruke referanser fra sin ferskeste arbeidsplass! Da tipper jeg du har dårligere kort på handa enn de fleste. TS fikk jo jobben uten å bruke referanser på nåværende arbeidsplass, jeg har heller aldri gjort det. Og har aldri møtt annet enn forståelse for at jeg ikke har ønsket å informere nåværende arbeidsgiver om søknadsprosesser jeg står i. Anonymkode: 08d27...5ec 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #8 Del Skrevet 26. oktober 2024 Kan du si at du skal ta deg fri to-tre måneder for å tenke på hva de du vil / ta en lang ferie? Det eneste som kan bli rart er om noen på ny jobb treffer noen fra forrige jobb og nevner deg. Så sier de at du er jo på ferie og ikke har ny jobb. Da blir det rykter. Anonymkode: 975e4...d99 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #9 Del Skrevet 26. oktober 2024 Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke vil si hvor du skal, TS, det kommer vel for en dag uansett. Hvis det blir støy av noe er det vel at du slutter, ikke hvor du begynner. Anonymkode: 08d27...5ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #10 Del Skrevet 26. oktober 2024 Om du ikke vil si noe, så sir du ikke noe. Flere som ikke ønsker å dele hvem nye arbeidsgiver er før oppstart. Det må vel folk respektere. Helt opp til deg. Anonymkode: 29843...a0f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #11 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke vil si hvor du skal, TS, det kommer vel for en dag uansett. Hvis det blir støy av noe er det vel at du slutter, ikke hvor du begynner. Anonymkode: 08d27...5ec Ikke hvis ts starter hoss en konkurrent feks. Anonymkode: 2560a...b43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #12 Del Skrevet 26. oktober 2024 Må du nevne noe i det hele tatt? Anonymkode: 7ce5f...0d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #13 Del Skrevet 26. oktober 2024 Jeg var i samme situasjon som deg TS. Jeg gjorde det enkelt: Bare sa at jeg hadde fått jobb hos en tilfeldig mellomstor bedrift i faget mitt. For jeg visste folk fra jobben ville spørre, og det beste er å gi et svar. Realiteten er en helt annen hvor jeg fikk jobb. Jeg ville holde det hemmelig pga jeg stolte ikke på de lederene jeg hadde. Det var for å beskytte meg selv. Anonymkode: 46206...ba0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #14 Del Skrevet 26. oktober 2024 Tiden vil vise, svarer du og smiler Anonymkode: c9ae9...9ae 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 26. oktober 2024 #15 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Da tipper jeg du har dårligere kort på handa enn de fleste. TS fikk jo jobben uten å bruke referanser på nåværende arbeidsplass, jeg har heller aldri gjort det. Og har aldri møtt annet enn forståelse for at jeg ikke har ønsket å informere nåværende arbeidsgiver om søknadsprosesser jeg står i. Anonymkode: 08d27...5ec Hvorfor skulle jeg ha det? Den siste referansen er jo den mest relevante, og en ny arbeidsgiver kan tenke du har noe å skjule hvis du holder tilbake den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #16 Del Skrevet 26. oktober 2024 Grüner skrev (20 minutter siden): Hvorfor skulle jeg ha det? Den siste referansen er jo den mest relevante, og en ny arbeidsgiver kan tenke du har noe å skjule hvis du holder tilbake den. Det er ikke så uvanlig å ikke bruke siste arbeidsgiver, om man ikke vil at denne skal vite at man søker en annen jobb. Anonymkode: 129c3...5c7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #17 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har fått et jobbtilbud, som jeg kommer til å takke ja til. På arbeidsplassen jeg har nå er det ekstremt høy sladderfaktor hos enkelte, til den grad at folk er slemme, og dette er også en av grunnene til at jeg har søkt meg bort fra dette stedet. Jeg ønsker derfor ikke at noen der skal vite hvor jeg bytter jobb til. Brukte ikke noen der som referanse til denne jobben. Men hva skal jeg da si når folk får vite at jeg har sagt opp, og de kommer til å spørre og grave om hva jeg skal gjøre videre? At jeg ikke vet, vi får se? Det er uaktuelt å svare at de ikke har noe med det, for da blir det også sladdermateriale og ikke minst går det bare utover meg selv dersom jeg forlater stedet med å slamre igjen døra. Så må ha noe å svare som er nøytralt/hyggelig, men som samtidig ikke gir noe informasjon. Anonymkode: c447b...fa7 Det er ikke alltid folk sier hvor de skal videre. Forstår deg godt forresten. Jeg har en syk kollega som finner på de sjuleste historiene og kan gå inn i møte med leder og snakke masse skit. Jeg skal også slutte og er faktisk redd for at vedkommede skal fortsette skitslengingen etter jeg har sluttet og evt oppsøke mine nye kolleger. Hun har nok en personlighetsforstyrrelse av typen som ser folk som enten gode eller dårlige. Vet at noen bare har sluttet og ikke sagt noe mer så det går an det. Anonymkode: a65e1...d18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #18 Del Skrevet 27. oktober 2024 Det finnes ikke noen perfekt setning du kan si for å unngå å bli pratet om. Prøv å gi slipp på det prosjektet med å kontrollere og forutse hva andre sier (og tenker). Si det du har lyst til å dele uavhengig av hva du tror noen kan sladre om. Det kan du uansett ikke vite og det er ikke relevant. Anonymkode: bf798...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #19 Del Skrevet 27. oktober 2024 Ville sagt en annen bedrift, eller at du skal starte eget firma og ikke vil si så mye om det 😉 Anonymkode: e16fb...902 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 27. oktober 2024 #20 Del Skrevet 27. oktober 2024 Du kommer ikke til å endre kulturen ved å ikke fortelle, det kan skape like mye skitsnakk. Uansett hva du velger å gjøre kommer de til å prate som de alltid har gjort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå