Gå til innhold

Mann og svigers og bursdag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er invitert til 60 årsdag til et søskenbarn av min mann som bor 4 timer unna  jeg har møtt denne personen en gang for ca 20når siden   mannen har heller ingen kontakt med søskenbarnet sitt. Jeg jobber helgen selskapet er, men både svigers og mannen mener jeg må ta fri. Jeg mener det er tullete å ta seg fri fra jobb i denne sammenheng.  Hva mener dere?

Anonymkode: 4ffe0...e96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis mannen min hadde hatt lyst til å dra og ville hatt meg med, så hadde jeg tatt meg fri. Hvis han ville dra men godt kunne dra alene, så hadde jeg droppet det.

Anonymkode: 50f16...663

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Med mindre dere har veldig god råd er det mye penger å tape på en bursdag til en person du har møtt en gang. Personlig skulle det mye til for at jeg hadde byttet en jobbehelg for å kjøre 8 timer til en bursdag for en ukjent. 

• Liker 2
Skrevet

Det hadde jeg aldri giddet å være med på selv om jeg hadde hatt fri!!

Anonymkode: 7129f...851

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi er invitert til 60 årsdag til et søskenbarn av min mann som bor 4 timer unna  jeg har møtt denne personen en gang for ca 20når siden   mannen har heller ingen kontakt med søskenbarnet sitt. Jeg jobber helgen selskapet er, men både svigers og mannen mener jeg må ta fri. Jeg mener det er tullete å ta seg fri fra jobb i denne sammenheng.  Hva mener dere?

Hadde aldri tatt fri for dette.

Mann og svigers er svært urimelige! 

Anonymkode: d7049...da7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde glatt takket pent nei om et søskenbarn inviterte meg på bursdag. Om vedkommende er ditt eget, mannens eller naboens søskenbarn er helt uvesentlig - man omgåes folk man liker fordi man liker dem. Man omgåes ikke slekt bare fordi de er slekt, det gir jo ingen som helst rasjonell mening.

Hva mannens foreldre, dine foreldre, mine foreldre Elelr naboens foreldre mener om saken er også irrelevant - jeg inviterer ikke foreldrene mine eller partners foreldre til å komme med meninger. Og kommer de med meningene sine ubedt så sier jeg fra om at det er dårlig folkeskikk.

Anonymkode: 50f3c...bcb

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde glatt takket pent nei om et søskenbarn inviterte meg på bursdag. Om vedkommende er ditt eget, mannens eller naboens søskenbarn er helt uvesentlig - man omgåes folk man liker fordi man liker dem. Man omgåes ikke slekt bare fordi de er slekt, det gir jo ingen som helst rasjonell mening.

Hva mannens foreldre, dine foreldre, mine foreldre Elelr naboens foreldre mener om saken er også irrelevant - jeg inviterer ikke foreldrene mine eller partners foreldre til å komme med meninger. Og kommer de med meningene sine ubedt så sier jeg fra om at det er dårlig folkeskikk.

Anonymkode: 50f3c...bcb

Ledig vanlig å være sammen med slekt rett og slett fordi de er slekt 

Anonymkode: db89f...abf

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tja, la de reise alene? 

Anonymkode: 09fa1...382

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ledig vanlig å være sammen med slekt rett og slett fordi de er slekt 

Anonymkode: db89f...abf

Det er fordi folk oppfører seg som sauer og ikke tar egne valg. De aller nærmeste er det greit å se av og til såfremt det er skikkelige mennesker, men øvrig slekt bør man trives med for å ha kontakt med.

• Nyttig 1
Skrevet

Enig med deg. Mannen din kan dra alene, evt med sine foreldre. Du har avtalt å jobbe og kan ikke bare ta deg fri. 

Anonymkode: 2a57a...a55

• Liker 1
Skrevet

Bare si til svigers at du ikke får byttet bort vakten. Hadde selv gladelig jobbet fremfor å reise i 4 timer hver vei til en bursdag til en jeg ikke kjenner.

Anonymkode: a11f6...ca8

• Liker 2
Skrevet

Og svigers har da ikke noe med saken å gjøre, de får blande seg ut av hva du skal bruke din tid og arbeidsdag på. 

Anonymkode: 2a57a...a55

• Liker 1
Skrevet

Fri fra jobb pga bursdag? Nei! Jeg tar ikke engang fri i mitt barns bursdag. Vi får møtes en annen dag, ta en matbit eller lignende. 

Jeg tar meg ikke råd til tapt inntekt, og så har det også noe med lojalitet til jobben å gjøre. Jeg skal jobbe, jeg har vakt, jeg kan ikke bare ta fri, og bursdag er ikke gyldig grunn til å få fri. Som arbeidsgiver ville jeg satt meget lite pris på det, og dine prioriteringer.

Anonymkode: 5fd18...32c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 15.47):

Hadde aldri tatt fri for dette.

Mann og svigers er svært urimelige! 

Anonymkode: d7049...da7

Og jeg hadde villet vært med på det. Hadde syntes det var gøy med en helg bort. Vi er forskjellige :) 

Anonymkode: 3e938...b0d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 15.38):

Han kan da gå alene. Må du jobbe så må du jobbe

Skrevet

Hadde ikke tatt meg fri for en bursdag til en man ikke kjenner. 

Anonymkode: efcd2...8ce

Skrevet

jeg ville ikke dratt, han og familien kan dra - jobb er helt legitim grunn for ikke å reise i selskap til noen man ikke kjenner. 

Skrevet

Jeg hadde nok ikke tatt meg fri fra jobb for å dra i selskap til en person jeg hadde møtt en gang for 20 år siden. Mannen din kan dra alene, han har jo foreldrene sine der også. Dette bestemmer du, ikke de. 

Anonymkode: 071f4...7ed

Skrevet

Det spørs litt på hva slags feiring det er lagt opp til. Jeg ville ikke tatt fri for et selskap med snitter og kaker, men om det er er middag på gourmetrestaurant og hotellovernatting etterpå, så kunne jeg vurdert å ta meg fri.

Anonymkode: 13d32...387

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...