AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #1 Skrevet 26. oktober 2024 Vi er invitert til 60 årsdag til et søskenbarn av min mann som bor 4 timer unna jeg har møtt denne personen en gang for ca 20når siden mannen har heller ingen kontakt med søskenbarnet sitt. Jeg jobber helgen selskapet er, men både svigers og mannen mener jeg må ta fri. Jeg mener det er tullete å ta seg fri fra jobb i denne sammenheng. Hva mener dere? Anonymkode: 4ffe0...e96
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #2 Skrevet 26. oktober 2024 Hvis mannen min hadde hatt lyst til å dra og ville hatt meg med, så hadde jeg tatt meg fri. Hvis han ville dra men godt kunne dra alene, så hadde jeg droppet det. Anonymkode: 50f16...663 4 1
Ulven Skrevet 26. oktober 2024 #3 Skrevet 26. oktober 2024 Med mindre dere har veldig god råd er det mye penger å tape på en bursdag til en person du har møtt en gang. Personlig skulle det mye til for at jeg hadde byttet en jobbehelg for å kjøre 8 timer til en bursdag for en ukjent. 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #4 Skrevet 26. oktober 2024 Det hadde jeg aldri giddet å være med på selv om jeg hadde hatt fri!! Anonymkode: 7129f...851 4 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #5 Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi er invitert til 60 årsdag til et søskenbarn av min mann som bor 4 timer unna jeg har møtt denne personen en gang for ca 20når siden mannen har heller ingen kontakt med søskenbarnet sitt. Jeg jobber helgen selskapet er, men både svigers og mannen mener jeg må ta fri. Jeg mener det er tullete å ta seg fri fra jobb i denne sammenheng. Hva mener dere? Anonymkode: 4ffe0...e96 Hadde aldri tatt fri for dette. Mann og svigers er svært urimelige! Anonymkode: d7049...da7 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #6 Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi er invitert til 60 årsdag til et søskenbarn av min mann som bor 4 timer unna jeg har møtt denne personen en gang for ca 20når siden mannen har heller ingen kontakt med søskenbarnet sitt. Jeg jobber helgen selskapet er, men både svigers og mannen mener jeg må ta fri. Jeg mener det er tullete å ta seg fri fra jobb i denne sammenheng. Hva mener dere? Anonymkode: 4ffe0...e96 Jeg hadde glatt takket pent nei om et søskenbarn inviterte meg på bursdag. Om vedkommende er ditt eget, mannens eller naboens søskenbarn er helt uvesentlig - man omgåes folk man liker fordi man liker dem. Man omgåes ikke slekt bare fordi de er slekt, det gir jo ingen som helst rasjonell mening. Hva mannens foreldre, dine foreldre, mine foreldre Elelr naboens foreldre mener om saken er også irrelevant - jeg inviterer ikke foreldrene mine eller partners foreldre til å komme med meninger. Og kommer de med meningene sine ubedt så sier jeg fra om at det er dårlig folkeskikk. Anonymkode: 50f3c...bcb 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #7 Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde glatt takket pent nei om et søskenbarn inviterte meg på bursdag. Om vedkommende er ditt eget, mannens eller naboens søskenbarn er helt uvesentlig - man omgåes folk man liker fordi man liker dem. Man omgåes ikke slekt bare fordi de er slekt, det gir jo ingen som helst rasjonell mening. Hva mannens foreldre, dine foreldre, mine foreldre Elelr naboens foreldre mener om saken er også irrelevant - jeg inviterer ikke foreldrene mine eller partners foreldre til å komme med meninger. Og kommer de med meningene sine ubedt så sier jeg fra om at det er dårlig folkeskikk. Anonymkode: 50f3c...bcb Ledig vanlig å være sammen med slekt rett og slett fordi de er slekt Anonymkode: db89f...abf
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #8 Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi er invitert til 60 årsdag til et søskenbarn av min mann som bor 4 timer unna jeg har møtt denne personen en gang for ca 20når siden mannen har heller ingen kontakt med søskenbarnet sitt. Jeg jobber helgen selskapet er, men både svigers og mannen mener jeg må ta fri. Jeg mener det er tullete å ta seg fri fra jobb i denne sammenheng. Hva mener dere? Anonymkode: 4ffe0...e96 Tja, la de reise alene? Anonymkode: 09fa1...382 1
Brunello Skrevet 26. oktober 2024 #9 Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ledig vanlig å være sammen med slekt rett og slett fordi de er slekt Anonymkode: db89f...abf Det er fordi folk oppfører seg som sauer og ikke tar egne valg. De aller nærmeste er det greit å se av og til såfremt det er skikkelige mennesker, men øvrig slekt bør man trives med for å ha kontakt med. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #10 Skrevet 26. oktober 2024 Enig med deg. Mannen din kan dra alene, evt med sine foreldre. Du har avtalt å jobbe og kan ikke bare ta deg fri. Anonymkode: 2a57a...a55 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #11 Skrevet 27. oktober 2024 Bare si til svigers at du ikke får byttet bort vakten. Hadde selv gladelig jobbet fremfor å reise i 4 timer hver vei til en bursdag til en jeg ikke kjenner. Anonymkode: a11f6...ca8 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #12 Skrevet 27. oktober 2024 Og svigers har da ikke noe med saken å gjøre, de får blande seg ut av hva du skal bruke din tid og arbeidsdag på. Anonymkode: 2a57a...a55 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #13 Skrevet 27. oktober 2024 Fri fra jobb pga bursdag? Nei! Jeg tar ikke engang fri i mitt barns bursdag. Vi får møtes en annen dag, ta en matbit eller lignende. Jeg tar meg ikke råd til tapt inntekt, og så har det også noe med lojalitet til jobben å gjøre. Jeg skal jobbe, jeg har vakt, jeg kan ikke bare ta fri, og bursdag er ikke gyldig grunn til å få fri. Som arbeidsgiver ville jeg satt meget lite pris på det, og dine prioriteringer. Anonymkode: 5fd18...32c 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #14 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 15.47): Hadde aldri tatt fri for dette. Mann og svigers er svært urimelige! Anonymkode: d7049...da7 Og jeg hadde villet vært med på det. Hadde syntes det var gøy med en helg bort. Vi er forskjellige Anonymkode: 3e938...b0d 1
Maleficenta Skrevet 28. oktober 2024 #15 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 15.38): Vi er invitert til 60 årsdag til et søskenbarn av min mann som bor 4 timer unna jeg har møtt denne personen en gang for ca 20når siden mannen har heller ingen kontakt med søskenbarnet sitt. Jeg jobber helgen selskapet er, men både svigers og mannen mener jeg må ta fri. Jeg mener det er tullete å ta seg fri fra jobb i denne sammenheng. Hva mener dere? Anonymkode: 4ffe0...e96 Han kan da gå alene. Må du jobbe så må du jobbe
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #16 Skrevet 28. oktober 2024 Hadde ikke tatt meg fri for en bursdag til en man ikke kjenner. Anonymkode: efcd2...8ce
Carrot Skrevet 28. oktober 2024 #17 Skrevet 28. oktober 2024 jeg ville ikke dratt, han og familien kan dra - jobb er helt legitim grunn for ikke å reise i selskap til noen man ikke kjenner.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #18 Skrevet 29. oktober 2024 Jeg hadde nok ikke tatt meg fri fra jobb for å dra i selskap til en person jeg hadde møtt en gang for 20 år siden. Mannen din kan dra alene, han har jo foreldrene sine der også. Dette bestemmer du, ikke de. Anonymkode: 071f4...7ed
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #19 Skrevet 29. oktober 2024 Det spørs litt på hva slags feiring det er lagt opp til. Jeg ville ikke tatt fri for et selskap med snitter og kaker, men om det er er middag på gourmetrestaurant og hotellovernatting etterpå, så kunne jeg vurdert å ta meg fri. Anonymkode: 13d32...387
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå