Gå til innhold

Avlyse time på sykehus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har siden mai slitt med hjertebank. Alt fra flere ganger om dagen daglig, til færre ganger for dag og med noen dager, opp til en ukes pause før det var på an igjen. Når det står på som verst er det veldig ubehagelig og hvis det ikke gir seg på flere timer kan jeg bli litt redd for at server noe galt med hjertet.

Jeg har vært hos lege som ikke har funnet noen åpenbar årsak til hjertebanken.

Hjertebank kan oppstå med stress, påkjenninger og angst. Jeg har opplevd alt av dette, men har ikke vært fremtredende mer angstfull eller stresset enn vanlig fra mai av og gjennom sommeren. I august henviste lege meg til undersøkelse hos hjertespesialist. Jeg fikk time i starten av november.

Nå har jeg vært uten hjertebank i over 3 uker. Og håper så klart det fortsetter slik! Men hva gjør jeg med timen på sykehuset?

Møter opp? Kommer til å føle meg litt «dum» når jeg skal utrede symptomer som ikke lenger er der..

Avlyse? Da er jeg redd hjertebank kommer tilbake, og jeg gikk «glipp av» muligheten til å undersøke hjertet.

Hvis jeg avlyser, er det dårlig gjort å vente helt til dagen før? For å vente lengst mulig å se hjertebanken an?

Hva ville du gjort? 

Anonymkode: 2e793...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta time..men det høres ut som du sliter med angst. Og da må jo spørre deg selv..om alt vises fint på sykehuset timen..vil du slappe av? Eller forsette kjenne på hjertet 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har siden mai slitt med hjertebank. Alt fra flere ganger om dagen daglig, til færre ganger for dag og med noen dager, opp til en ukes pause før det var på an igjen. Når det står på som verst er det veldig ubehagelig og hvis det ikke gir seg på flere timer kan jeg bli litt redd for at server noe galt med hjertet.

Jeg har vært hos lege som ikke har funnet noen åpenbar årsak til hjertebanken.

Hjertebank kan oppstå med stress, påkjenninger og angst. Jeg har opplevd alt av dette, men har ikke vært fremtredende mer angstfull eller stresset enn vanlig fra mai av og gjennom sommeren. I august henviste lege meg til undersøkelse hos hjertespesialist. Jeg fikk time i starten av november.

Nå har jeg vært uten hjertebank i over 3 uker. Og håper så klart det fortsetter slik! Men hva gjør jeg med timen på sykehuset?

Møter opp? Kommer til å føle meg litt «dum» når jeg skal utrede symptomer som ikke lenger er der..

Avlyse? Da er jeg redd hjertebank kommer tilbake, og jeg gikk «glipp av» muligheten til å undersøke hjertet.

Hvis jeg avlyser, er det dårlig gjort å vente helt til dagen før? For å vente lengst mulig å se hjertebanken an?

Hva ville du gjort? 

De utreder nok mange som deg -så jeg hadde møtt opp -om ikke annet for å slippe bekymre meg som hjertebanken skulle dukke opp igjen 

Anonymkode: 8cb03...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville møtt opp. Selv om du ikke har hjertebanken nå så får du bekreftet at hjertet ditt er friskt og det er det viktigste. Ingenting å føle seg dum for det?

Anonymkode: a01ea...e07

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behold timen og møt opp. Hvis du er redd for at noe er galt, forverrer det hjertebanken. Hvis du får det sjekket og legen friskmelder hjertet ditt, så vil det jo mest sannsynlig minske bekymringene og også hjertebanken.

Står det hva timen går ut på? Da jeg ble sendt til hjertespesialist fikk jeg aller først satt på en 24-timers EKG-måler som jeg leverte inn noen dager før timen. Så ble det tatt EKG hos legen, pluss tatt ultralyd. Og så snakket vi sammen om angsten min for at det var noe galt og legen prøvde å berolige meg så godt han kunne. Jeg hadde vært plaget med mye ekstraslag og følte selv de kom veldig ofte. Heldigvis fanget han opp disse hyppige ekstraslagene på EKG, og legen mente at de slett ikke var så hyppige. Han mente det var mange som hadde mange flere og fremdeles var innafor normalen. For meg fungerte det veldig godt å få det sjekket opp og få snakket med en spesialist.

Har legen din sjekket andre ting som blodprosent, stoffskifte o.l.?

Anonymkode: 48b39...fd6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar.

Jeg kommer til å møte opp til timen. Jeg vet ikke helt hva timen går ut på. Antar det kanskje er ekg og samtale.

Fastlege har målt blodverdier osv. Fant lav jernverdi og lav D vitamin som kunne gi hjertebank. Fikk tilskudd, men det endret ikke hjertebanken. Bortsett fra de tre siste ukene da, som har vært helt fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...