AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #1 Skrevet 26. oktober 2024 Spør fordi jeg er ganske ny i arbeidslivet. Jeg ble syk tidlig forje uke. Reiste til legen litt etterpå der det ble tatt prøver. Skulle få svar innen fredag, men fikk ingenting og det er stengt i helga. Jeg har mye luftveisproblemer og de mistenkte mycoplasma, lungebetennelse, corona eller noe lignende. Uansett, så føler jeg meg litt bedre i dag, og kommer nok til å føle meg enda litt bedre imorgen. Er det da innenfor å gå på jobb mandag? Jeg jobber med sårbare mennesker og derfor er jeg veldig usikker. Men samtidig om jeg føler meg frisk så burde jeg jo gå, synes jeg? Men samtidig så vet jeg jo ikke hva som feiler meg, og kanskje det er greiest å få vite det og eventuelt få noe behandling før jeg haster meg tilbake til arbeid? Hva synes dere? Anonymkode: 053e0...f90
NinaLisa Skrevet 26. oktober 2024 #2 Skrevet 26. oktober 2024 Hvis du er i form til det går du på jobb. Om du er på bedringens vei trenger du sannsynligvis ingen behandling.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #3 Skrevet 26. oktober 2024 Gå på jobb, bruk munnbind for å forhindre dråpesmitte. Anonymkode: 4da81...975
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #4 Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Spør fordi jeg er ganske ny i arbeidslivet. Jeg ble syk tidlig forje uke. Reiste til legen litt etterpå der det ble tatt prøver. Skulle få svar innen fredag, men fikk ingenting og det er stengt i helga. Jeg har mye luftveisproblemer og de mistenkte mycoplasma, lungebetennelse, corona eller noe lignende. Uansett, så føler jeg meg litt bedre i dag, og kommer nok til å føle meg enda litt bedre imorgen. Er det da innenfor å gå på jobb mandag? Jeg jobber med sårbare mennesker og derfor er jeg veldig usikker. Men samtidig om jeg føler meg frisk så burde jeg jo gå, synes jeg? Men samtidig så vet jeg jo ikke hva som feiler meg, og kanskje det er greiest å få vite det og eventuelt få noe behandling før jeg haster meg tilbake til arbeid? Hva synes dere? Anonymkode: 053e0...f90 Du kontakter leder, og spør hen. Men før du gjør noe mer ut av dette så logger du deg inn på Helse-Norge og ser om der ligger melding fra fastlegen om prøvesvar. Det kan du og gjøre søndagskvelden/mandagsmorgenen. Og så er det god smittehygiene å ta på seg munnbind når man har noe i luftveiene og er i kontakt med sårbare og generelt mennesker. Anonymkode: 37c04...fc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå