Tribesman Skrevet 27. oktober 2024 #21 Del Skrevet 27. oktober 2024 16 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis hun nå har bipolar, så er det ikke sikkert hun evner å føle på hvordan det er å være økonomisk ansvarlig og telle på knappene. I maniske perioder kan bipolare sette hele økonomien over styr. De behøver hjelp til å sette sperrer for seg selv. Ikke at det er du som skal gi denne hjelpen, jeg bare nevner det. Det er en del av sykdomsbildet. Jeg tror det ville vært lurt å purre på utredningen, slik at det blir dokumentert. Da vil også fagpersoner forstå at hun ikke alltid snakker sant. Og i tillegg vil hun få hjelp til å få innsikt i egen sykdom. Du sier det blir vanskelig å få henne til å gå med på samværsordning som ikke er 50% eller at noen andre er tilstede. Husk at familievernkontoret under mekling ikke har mandat til å bestemme, de bare gir råd. Til syvende og sist er det dere foreldre som må bli enige og signere samværsavtale. Da må du si nei til det du mener ikke er forsvarlig. Så kan det hende dere ender i rettssak, og da er det nyttig om utredning er ferdig. Det kan også være nyttig under meklingen om dere snakker om hennes innsikt i egen tilstand/sykdom. Du må nok belage deg på å være dine barns ansvarlige voksne i årene fremover. Så vil det variere hvor mye mor kan bidra, hun vil ha bedre og dårligere perioder. Det vil kanskje hjelpe på ditt sinne og bitterhet også hvis du får reflektert litt over at det er sykdom som har vært primus motor for all den rare adferden de siste årene. Mange ekteskap og samboerskap knekker når den ene får bipolar i full blomst. Det blir for tøft. Og mange bipolare blir uføre, dessverre. Anonymkode: 394ac...af6 Takk for et godt svar, her var det mye å tenke på. Hvordan tenker du jeg kan purre på utredningen hennes? Jeg vet ikke engang hvilken psykolog hun går til, bare vet at hun går til noen pga hun har fått medisiner. Barna mine er det viktigste jeg har, så det skal gå helt fint om jeg må ha hovedansvaret for dem til de blir 37 😉 Ja, jeg vet at sykdommen har mye av skylden og prøver å ha det i bakhodet når tankene kommer. Men over så lang tid må hun også ha hatt mer "normale" perioder og at hun ikke da har vært ærlig med meg er jeg veldig skuffet over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #22 Del Skrevet 27. oktober 2024 Les deg opp på DARVO. DENY, ATTACK, REVERSE VICTIM OFFENDER. tekstbook nærmest oppførsel At hun har fått deg til å tvile på deg selv er klassisk gashlighting. Du ender opp med å tvile på hva som er virkelig. Ser faktisk ikke noe annet å gjøre for deg enn å frigjøre deg fra din overgriper. Ikke la deg vikle inn i hennes virkelighet. Kutt så mange bånd som mulig og skaff skuddsikre avtaler om samarbeid om barn. Ny er tilrettelegger for hennes oppførsel. Ei dørmatte som muliggjør og sponsor henne. Du skulle ALDRI ha giftet deg, det kommer til å koste deg dyrt. Men lite du kan gjøre med det nå. Nå gjelder det å redde stumpene og komme deg ut. Blir det ikke fint å kunne puste igjen og slippe unna manipulering. Anonymkode: 60226...be2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #23 Del Skrevet 27. oktober 2024 Tribesman skrev (6 timer siden): Takk for et godt svar, her var det mye å tenke på. Hvordan tenker du jeg kan purre på utredningen hennes? Jeg vet ikke engang hvilken psykolog hun går til, bare vet at hun går til noen pga hun har fått medisiner. Barna mine er det viktigste jeg har, så det skal gå helt fint om jeg må ha hovedansvaret for dem til de blir 37 😉 Ja, jeg vet at sykdommen har mye av skylden og prøver å ha det i bakhodet når tankene kommer. Men over så lang tid må hun også ha hatt mer "normale" perioder og at hun ikke da har vært ærlig med meg er jeg veldig skuffet over. Kan du lese navn på den som har skrevet ut resepten til henne på etiketten på pilleboksen/eska til pillebrettene? Hold deg kald og rolig. Dokumenter og sett deg inn i økonomiske regler for fordeling; altså slikt som verdier du hadde FØR ekteskapet (eiendom nevnte du, men også evt aksjer/fond/sparing)+arv. Alt det trekkes ut som din andel først, samme hvis HUN hadde med verdier inn/har fått arv. Så deles resten i to. Så takst på bolig må til og full oversikt over restgjeld. Anonymkode: 77811...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tribesman Skrevet 27. oktober 2024 #24 Del Skrevet 27. oktober 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Les deg opp på DARVO. DENY, ATTACK, REVERSE VICTIM OFFENDER. tekstbook nærmest oppførsel At hun har fått deg til å tvile på deg selv er klassisk gashlighting. Du ender opp med å tvile på hva som er virkelig. Ser faktisk ikke noe annet å gjøre for deg enn å frigjøre deg fra din overgriper. Ikke la deg vikle inn i hennes virkelighet. Kutt så mange bånd som mulig og skaff skuddsikre avtaler om samarbeid om barn. Ny er tilrettelegger for hennes oppførsel. Ei dørmatte som muliggjør og sponsor henne. Du skulle ALDRI ha giftet deg, det kommer til å koste deg dyrt. Men lite du kan gjøre med det nå. Nå gjelder det å redde stumpene og komme deg ut. Blir det ikke fint å kunne puste igjen og slippe unna manipulering. Anonymkode: 60226...be2 Lol, ja jeg kjenner egentlig godt til DARVO, men taktikken har likevel fungert på meg. Har liksom aldri trodd at HUN faktisk kunne gjøre noe sånn mot meg. Men jeg har sett det tydeligere og tydeligere at det er akkurat det hun gjør. Når hun kjøpte billetten til turen sin nå, sa jeg at det er ikke ok at hun reiser alene, når jeg foreslo vi kunne dra sammen, og det er hvertfall ikke ok at hun ikke spør om det er greit og om det passer meg og barna. Hennes respons: D - "jeg forstod ikke at du mente OSS, jeg trodde du mente at jeg kunne dra" (den hadde jeg lett slukt før, for hun misforstår og gjør rare ting hele tiden) A - "du skal jo snart reise på tur alene" (har for leeeenge siden avklart med henne at jeg skal på et kurs med jobben) RVO - "det er 3 år siden (affæren), du må kunne stole på meg nå, jeg trenger frihet og tid for meg selv" (spesielt den "du må kunne stole på meg" har hun brukt mye, og jeg har jo virkelig hatt lyst til å ville stole på henne.) Hun prøver seg nå også og jeg merker at jeg må være veldig bevisst for ikke å gå i fellene hennes. Foreløpig går det fint, men merker jo at av og til har jeget håp om at hun kommer krypende tilbake og ber om tilgivelse. Det er vel en del av overgrepet antar jeg. Har sagt til familie og venner at det kan jeg ikke og de må hjelpe meg å holde meg i skinnet. Det blir nok dyrt ja, angrer på at jeg ikke avsluttet forholdet for to år siden, men angrer ikke på at vi giftet oss. Vi har hatt mange fine stunder sammen de første 8-9 årene, hun var ikke sånn da, og vi har to flotte barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tribesman Skrevet 27. oktober 2024 #25 Del Skrevet 27. oktober 2024 (endret) 54 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du lese navn på den som har skrevet ut resepten til henne på etiketten på pilleboksen/eska til pillebrettene? Hold deg kald og rolig. Dokumenter og sett deg inn i økonomiske regler for fordeling; altså slikt som verdier du hadde FØR ekteskapet (eiendom nevnte du, men også evt aksjer/fond/sparing)+arv. Alt det trekkes ut som din andel først, samme hvis HUN hadde med verdier inn/har fått arv. Så deles resten i to. Så takst på bolig må til og full oversikt over restgjeld. Anonymkode: 77811...4a6 Du, nå var du veldig smart! Fant en pilleboks med navn på psykologen. Usikker på om jeg kommer til å ringe, kjenner jeg er veldig nervøs for at viss jeg lager for mye støy kommer hun til å lage et helvete. Men det gjør hun nok etterhvert uansett. Skal begynne å lete igjennom alt av dokumenter og papirer og lage meg en oversikt, mesteparten av egenkapitalen i boligen kom fra før ekteskapet, så da er det evt det som er nedbetalt på lånet + potensiell gevinst ved salg av huset. Endret 27. oktober 2024 av Tribesman Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå