AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #21 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvor gammel er du? Hvis du er yngre enn ham eller omtrent like gammel: jeg lover deg, det er flere fisker i havet. Om du er en del eldre: Er du helt sikker på at han ikke bare prøver å finne en vei inn til et rikt land? Det høres merkelig ut at han skal være i spania ulovlig og twnker det går fint pg at colombia er så farlig for ham. De fleste i Colombia som har råd til å reise til Spania er ikke folk som har det kjipt, mend mindre de driver på med kriminelle ting. Snakker av erfaring. Anonymkode: 9c42f...7be Jeg er 27 år gammel. Og ja, er helt sikker på det, planen hans fra start var alltid å immigrere til Spania, og for han så vil jo Spania være myye bedre enn Colombia. Ettersom han ikke kan mye engelsk eller norsk vil det sånn sett bare bli vanskeligere for han i Norge, men han mener det er verdt det hvis vi kan være sammen. Han er også med på at vi kan bo i Spania sammen, men pga lønn og familie vet jeg ikke om jeg ønsker det for resten av livet. Grunnen til at han har det kjipt i Colombia er fordi han bor i en av de farligste byene der det skjer mye drap og fordi det er så få muligheter der, han jobber dag inn og dag ut kun for å ha råd til mat og leie, og hele familien sliter. Han hadde ikke råd på dette tidspunktet til billett til Spania, så jeg sponset. Anonymkode: 2fd8d...134 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #22 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Bor du i Spania nå? "Du som er referanseperson må ha hatt en samlet inntekt på 313 846 kroner i året før skatt" Det kravet oppfyller du ikke når du bor i Spania, du må ha inntekten via en norsk arbeidsgiver. . Anonymkode: d1a49...fee Stemmer, jeg er kun her i Spania 3 måneder, og arbeider som vanlig i Norge. Har mer enn god nok inntekt til å forsørge han Anonymkode: 2fd8d...134 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #23 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Columbia er ikke farlig med mindre han er eller har vært kriminell. hilsen tidligere student i Columbia Anonymkode: f4e70...d37 Har fulgt mye med på nyheter fra blant annet byen hans mens han var der, og det er absolutt farlig, ikke bare for kriminelle Anonymkode: 2fd8d...134 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #24 Del Skrevet 27. oktober 2024 Hvis han ikke hadde råd til billett til Spania, så har han neppe råd til å leve der heller. Hvordan møttes dere? Anonymkode: 71a0e...e2b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #25 Del Skrevet 27. oktober 2024 Hvordan skal han få lovlig opphold i Spania hvis han ikke reiser ut av landet etter at oppholdstillatelsen utløper? Anonymkode: 71a0e...e2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #26 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg er 27 år gammel. Og ja, er helt sikker på det, planen hans fra start var alltid å immigrere til Spania, og for han så vil jo Spania være myye bedre enn Colombia. Ettersom han ikke kan mye engelsk eller norsk vil det sånn sett bare bli vanskeligere for han i Norge, men han mener det er verdt det hvis vi kan være sammen. Han er også med på at vi kan bo i Spania sammen, men pga lønn og familie vet jeg ikke om jeg ønsker det for resten av livet. Grunnen til at han har det kjipt i Colombia er fordi han bor i en av de farligste byene der det skjer mye drap og fordi det er så få muligheter der, han jobber dag inn og dag ut kun for å ha råd til mat og leie, og hele familien sliter. Han hadde ikke råd på dette tidspunktet til billett til Spania, så jeg sponset. Anonymkode: 2fd8d...134 Det lukter ganske fishy, om jeg skal være ærlig. Hvis han ikke prater norsk, og dårlig engelsk, snakker du da spansk? Eller er deg på samme nivå som de som skaffer seg postordrebrud? Ville i såfall forsøkt å bo i spania i et år eller to før jeg flyttet med ham til norge. Anonymkode: 9c42f...7be 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #27 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis han ikke hadde råd til billett til Spania, så har han neppe råd til å leve der heller. Hvordan møttes dere? Anonymkode: 71a0e...e2b Er derfor han han er på utkikk etter jobb hver dag. Det er vanskelig, men det er noen jobber som «ansetter» selv om du ikke har papiret da de kan betale deg mindre. Anonymkode: 2fd8d...134 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #28 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan skal han få lovlig opphold i Spania hvis han ikke reiser ut av landet etter at oppholdstillatelsen utløper? Anonymkode: 71a0e...e2b Du søker om det, og dersom du registrerer hvor du bor, teller de ned tiden og hvis du ikke skaper noen problemer vil du etter noen år få papirer. Venner av han har gjort det samme. Er derfor så mange fra Afrika og Latin-Amerika drar hit uten papirer, for selv om du er her ulovlig blir du som regel ikke kastet ut med mindre du skaper trøbbel. Anonymkode: 2fd8d...134 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #29 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han hadde ikke råd på dette tidspunktet til billett til Spania, så jeg sponset. Anonymkode: 2fd8d...134 Har DU satt dette i gang? Hva skal han leve av? Anonymkode: 2a743...527 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #30 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det lukter ganske fishy, om jeg skal være ærlig. Hvis han ikke prater norsk, og dårlig engelsk, snakker du da spansk? Eller er deg på samme nivå som de som skaffer seg postordrebrud? Ville i såfall forsøkt å bo i spania i et år eller to før jeg flyttet med ham til norge. Anonymkode: 9c42f...7be Jeg snakker flytende spansk så det er sånn sett ikke et problem å kommunisere, men blir jo vanskeligere hvis han skal til Norge ja. Kunne godt tenkt meg å forsøke å bo med han en periode i Spania først, men er jo kjipt å «waste tid» på det hvis vi uansett ikke kan få giftet oss til slutt pga immigrant-statusen hans.. Anonymkode: 2fd8d...134 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #31 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har DU satt dette i gang? Hva skal han leve av? Anonymkode: 2a743...527 Han er på utkikk etter jobb hver dag, og har fått tilkallelse til et par intervjuer. Hvis det etter 3 mnd viser seg å være helt umulig å få jobb må han jo se på alternativet om å dra tilbake til Colombia i tilfelle. Anonymkode: 2fd8d...134 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #32 Del Skrevet 27. oktober 2024 Virker merkelig å ta omveien mellom ulovlig immigrasjon til Spania framfor å bare søke forlovedevisum, gifte dere og søke familiegjenforening. Anonymkode: 2a743...527 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #33 Del Skrevet 27. oktober 2024 Finnes det ingen steder i Colombia han kan bo? Hvis byen han kommer fra er farlig finnes det kanskje mindre steder han kan bo? Anonymkode: b4144...242 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #34 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Finnes det ingen steder i Colombia han kan bo? Hvis byen han kommer fra er farlig finnes det kanskje mindre steder han kan bo? Anonymkode: b4144...242 Han hadde nok bodd der uansett pga familien hans og han bor nesten gratis hos bestemoren sin. Dersom han skulle dratt tilbake til Colombia hadde jeg måtte betalt reisen (hadde sånn sett gått greit selvom det er dyrt) men da måtte han blitt der i typ 30 måneder mens vi venter på svar fra UDI (dersom vi søker om å få giftet oss i Norge innen 6 mnd).. det er også veldig kjipt hvis vi da får avslag eller forholdet vårt ikke fungerer, så begynner han på 0 igjen i Colombia, og det blir nok vanskelig for han å reise til Spania igjen da. Veldig kjipt når han endelig skulle begynne å skape et bedre liv for seg selv. Så er jo en stor risiko det også.. Anonymkode: 2fd8d...134 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #35 Del Skrevet 27. oktober 2024 Ser forresten at det står på UDI sine sider under «samboer»: Dere må ha bodd sammen i minst to år og ingen dere kan være gift med noen andre. Hvis dere har bodd sammen i Norge, må begge ha hatt lovlig opphold. Betyr ikke dette sånn sett at de ikke bryr seg om han har hatt ulovlig opphold i Spania en periode dersom vi har bodd sammen 2 år her? Siden de kun skriver at «hvis dere har bodd sammen i Norge må begge ha hatt lovlig opphold»? Høres jo ikke ut som det gjelder utlandet da? Anonymkode: 2fd8d...134 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #36 Del Skrevet 27. oktober 2024 Hvor rik er du? Kan du forsørge han, betale utdanning for småsøsken(evt nevøer og nieser) sende penger til foreldre, hjelpe syke familiemedlemmer.. og listen bare fortsetter.... betale førerkort, livsopphold.. medisiner, tannlege... utdanning også norskkurs busskort etc... Anonymkode: d7764...10a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #37 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ..da måtte han blitt der i typ 30 måneder mens vi venter på svar fra UDI (dersom vi søker om å få giftet oss i Norge innen 6 mnd).. Anonymkode: 2fd8d...134 Dere kan gifte dere i Colombia, og deretter søke familiegjenforeningsvisum derfra. Anonymkode: 2a743...527 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #38 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ser forresten at det står på UDI sine sider under «samboer»: Dere må ha bodd sammen i minst to år og ingen dere kan være gift med noen andre. Hvis dere har bodd sammen i Norge, må begge ha hatt lovlig opphold. Betyr ikke dette sånn sett at de ikke bryr seg om han har hatt ulovlig opphold i Spania en periode dersom vi har bodd sammen 2 år her? Siden de kun skriver at «hvis dere har bodd sammen i Norge må begge ha hatt lovlig opphold»? Høres jo ikke ut som det gjelder utlandet da? Anonymkode: 2fd8d...134 Nei. De fortsetter selvfølgelig at han ikke får "anmerkning" fra ulovlig opphold i et annet Schengen-land. Anonymkode: 2a743...527 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #39 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei. De fortsetter selvfølgelig at han ikke får "anmerkning" fra ulovlig opphold i et annet Schengen-land. Anonymkode: 2a743...527 Hvis alt går bra vil han få «residency» her i Spania etter 2 år, da vil han heller ikke få noen anmerkning Anonymkode: 2fd8d...134 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #40 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Studerte du i landet Colombia eller ved Columbia University (i New York)? Anonymkode: 71a0e...e2b Men TS har kanskje råd til det? Anonymkode: 89565...200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå