AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #1 Skrevet 26. oktober 2024 Dumt spørsmål, men har arvet mye skinner og tog til sønnen min. De trenger en vask, og selv om de er solide er det jo treverk. Vasker du alt i en stor balje? En og en ( 😩 )? Stor takk til gode løsninger. Anonymkode: 327d7...7c2
Gjest Lykkedykker Skrevet 26. oktober 2024 #2 Skrevet 26. oktober 2024 Unngå å la det ligge bløtt. Fyll en balje med lunket vant og _litt_ oppvaskmiddel. Så er det bare å bruke en klut, dypp den i vannet, vri den godt om, og tørk over hver skinne en og en. Kan også bruke en tannbørste eller noe for å skrubbe vanskelige flekker. Så er det bare tørke de med en tørr klut, og legge de til lufttørking.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #3 Skrevet 26. oktober 2024 Jeg hadde i en balje og skrubbet dem rene. Det går fint å vaske tre? Bare ikke la dem ligge i vann lenge Anonymkode: bec29...897
Arkana Skrevet 26. oktober 2024 #4 Skrevet 26. oktober 2024 Vi gjorde som Lykkedykker. Jeg ville unngått å skrubbe med en børste, skinnene er sikkert olje eller vokset på noe vis og det vil jeg ikke ønske å fjerne samt at en for hard børste kan ødelegge treet og skape fliser. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #5 Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dumt spørsmål, men har arvet mye skinner og tog til sønnen min. De trenger en vask, og selv om de er solide er det jo treverk. Vasker du alt i en stor balje? En og en ( 😩 )? Stor takk til gode løsninger. Anonymkode: 327d7...7c2 Hvor møkkete er de? Tre som ligger i bøt eller får for mye vann på seg sprekker. Du får baske en og en togskinne og prøve deg på noen fø og se hvordan det ser ut når det er tørt. Da ser du om du har brukt nok vann til å få den ren og lite nok vann til at den ikke sprekker i treet. Alternativet er godt oppveide mikrofiberklut. Men ta nå ikke alt på en gang om dette går galt når de tørker. Og ikke legg de varmt til tørk, på varmekabler el. Vanlig romtemperatur holder. Anonymkode: b95fa...51e
jegerrinne Skrevet 26. oktober 2024 #6 Skrevet 26. oktober 2024 https://www.brio.no/no-NO/kundeservice/produktpleie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå