Gå til innhold

Hvilke kostilskudd tar dere hver dag, og hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folat. Var ikke målbart. 
D vitamin. Lå på 26.

Multivitamin. Sikkert bare tull.

Zink. Husker ikke, ble anbefalt av legen pga sykdommen min. 

Omega3. Hvorfor ikke. 
Magnesium glycinate. Betydelig bedre søvn. 
Melatonin dråper. Bedre søvn. 
KSM66 Ashwagandha. Bedre søvn. 

Anonymkode: a350a...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

D vitamin (pga vinter)

Omega 3 (siden jeg ikke spiser fisk)

Magnesium (hjelper veldig på angst og søvn)

Anonymkode: 4b5c0...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitaminbjørner, creatin (trener mye styrke), Ashwagandha for bedre søvn og ro i sinnet. Tran og SanaSol tar jeg hele vinteren. 

Anonymkode: d1c56...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Udos Choice olje(Omega 3-6-9) For friske ledd. Stopper jeg, så får jeg smerter i finger leddene.  Så takknemlig for tips om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D-vitamin, kalsium, multivitamin, B12, magnesium, omega3, melatonin, jern. 

Anonymkode: a6fc7...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ganske mange tilskudd, pga. en kronisk diagnose jeg har som gjør at jeg må ta dem for å fungere noenlunde.

Et spesialtilskudd fra utlandet med div. vitaminer og mineraler i spesielle bindinger, store doser sink, kalium, magnesium, C-vit., D-vit., selen, omega3, Immiflex, Q10, jod.

Har også begynt på to-tre andre for å se om det kan gi mer energi.

Tilskudd og doseringer er utprøvd i samråd med lege og blodprøver, så de mengdene jeg tar av enkelte vitaminer og mineraler er ikke noe hvermansen burde ta! (Jeg spiser selvfølgelig i tillegg riktig for min kropp!)

Anonymkode: 36483...9be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

D mannose for å ikke få uvi.

D vitamin på vinteren (har mangel).

Jern har jeg fått beskjed om å ta når jeg har mensen, men blir så dårlig i magen av det at jeg dropper det som oftest…

Anonymkode: 797de...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar Ashwandha hver dag. Føler det hjelper meg til å slappe av og bli mer konsentrert. Bedre søvn og mindre stress. Men har opplevd å fått noen helt ville drømmer på det en periode så holdt meg unna en stund, men begynte igjen da jeg hadde en ekstrem pms for noen mnd tilbake. Hjalp meg gjennom den, absolutt.

Anonymkode: 4d934...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C vitamin for immunforsvar. (brusetablett, så synes også det smaker godt)

Aswangandha mot stress/uro. 

Magnesium for søvn. (men fungerer ikke i natt 🙈)

Kollagen og Hud/hår vit (miks med B vitaminer og mer) for hud og hår. 

Anonymkode: 2f86e...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B12 (b-vitamin-kompleks), sink, magnesium, jod, kalk (med d-vitamin) er det jeg tar fast. Tatt krom også tidligere. Det første her er det jeg er blitt anbefalt av leger, og ernæringsfysiolog. Jod og kalk er fordi jeg ikke tåler melk, og spiser ikke fisk. Magnesium er for kramper, mage, migrene og søvn. Sink fordi en spesialist anbefalte både det, b12 og magnesium til meg, de to siste tok jeg alt. Var mer en generell anbefaling basert på ting jeg sliter med. Kalk tar jeg bare et lavt tilskudd, for å spe på. Tilpasser med ekstra d-vitamin etter hva blodprøveresultatene viser. Jeg sliter med opptak, og må ta hele året. 

Magnesium er jeg veldig nøye på å ta, og har med meg på reiser. Merker veldig godt at den hjelper. De andre går det fint å ikke ha med på reiser, og er jeg tom og venter på nytt tilbud så er det ikke krise. 
Jeg burde tatt omega, men gjør det ikke nå. Det er sløvt av meg, og jeg har ingen god grunn annet enn at det er dyrt. 
Jeg har også økt på saltinntaket fra veldig lite til å være mer raus (for meg), og det føler jeg også har hjulpet på kramper og urolige bein. 

Jeg må si jeg er usikker på om alt har sin virkning, eller det er placebo, men tar nå det jeg er anbefalt (utenom omega). 

Jeg prøver å spise sunt og variert og få mye dekket igjennom kosten, så er mer for å spe på der jeg trenger det. 

Anonymkode: bfbf8...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig:

D-vitamin og MK-7 (sistnevnte for bedre opptak av D)

E-vitamin 

Folsyre med B12 (påvist mangel)

Magnesium glycinate mot kramper og for bedre søvn

Omega 3 når jeg husker det

C-vitamin og sink ved behov

Har ikke vært syk siden nyttår, så noe gjør jeg riktig, uten at jeg vet om det er tilskuddene. Spiser mye kjøtt, men nesten utelukkende gressforet fra bønder. Bruker stort sett tilskudd fra NOW.

Anonymkode: 83a46...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig 

Jern pga lavt nivå

Kalsium pga lite gjennom mat og drikke 

Multivitaminer pga lavt nivå innafor normalen

D-vit pga lavt nivå innafor normalen 

Anonymkode: 181d4...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malfred skrev (11 timer siden):

Jeg tar tongkat ali, fadogia agrestis og kreatin

Er du mann? Hjelper de føler du?

Anonymkode: 81c3e...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tar magnesium. Tar dere det bare på kvelden, og må det være glycinate formen?

- ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Folat. Var ikke målbart. 
D vitamin. Lå på 26.

Multivitamin. Sikkert bare tull.

Zink. Husker ikke, ble anbefalt av legen pga sykdommen min. 

Omega3. Hvorfor ikke. 
Magnesium glycinate. Betydelig bedre søvn. 
Melatonin dråper. Bedre søvn. 
KSM66 Ashwagandha. Bedre søvn. 

Anonymkode: a350a...8c2

Jeg håper du tar d vitamin separat og ikke bare i multitilskudd. Husk at lavt d vitamin over tid også gir økt behov for kalsium. 

Anonymkode: e2aaf...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Dere som tar magnesium. Tar dere det bare på kvelden, og må det være glycinate formen?

- ts

Jeg tar det på kvelden. Nei, det må ikke være glycinate, det kommer an på hva som er problemet. Jeg bruker et tilskudd som er sammensatt av flere former magnesium, inkl glycinate. Hører flere er veldig fornøyd med denne og andre fra merket Biolife. 

https://sunkost.no/bio-life-magnesium-120-kapsler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citruline, kreatin, multivitamin, omega, protein.

Anonymkode: 4258a...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

B12, D vit og jern. Alt basert på blodprøver og hva jeg faktisk er lav på. Spiser ikke kjøtt så det forklarer jo noe. Og bor i Norge. 😂

(Tar det ikke hver dag da, holder med en B12 i uken og jern og D sånn 2-3-4 ganger i uken.) 

Anonymkode: 1d50a...034

Det forklarer det meste :ler:

Jeg trenger ikke d vitamintilskudd lenger etter jeg begynte å spise kjøtt/fisk igjen. Bor også i Norge  :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tar det på kvelden. Nei, det må ikke være glycinate, det kommer an på hva som er problemet. Jeg bruker et tilskudd som er sammensatt av flere former magnesium, inkl glycinate. Hører flere er veldig fornøyd med denne og andre fra merket Biolife. 

https://sunkost.no/bio-life-magnesium-120-kapsler

Den  der må jo sine fordeler, kontra en billigvariant fra Kiwi f.eks til 80kr. 

Jeg har denne hjemme: https://www.collettvitaminer.no/produkt/collett-magnesium/

Men virker som den har ekstremt dårlig biotilgjenglighet. 

-ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...