AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #21 Del Skrevet 26. oktober 2024 Ok, så denne mannen har altså kjent både Ts og sin "venninne" like lenge. Han har sagt klart og tydelig at hvis hans "venninne" ikke var i et forhold, så hadde det vært hun som var hans kjæreste. Han har i denne situasjonen unormalt mye med henne å gjøre via some. Og han forsvinner på do sammen med henne på fester. Når hun sier hun hopp så hopper han. Når hans samboer, Ts, reagerer på dette, så reagerer han med sinne, og å kalle Ts for gal og sjalu. Ts, denne mannen venter bare på at hans "venninne" (som jeg er villig til å vedde på allerede er hans elskerinne) skal bli singel. Men hva som er sannheten og ikke, det spiller ingen rolle, Ts. Dette er et forhold hvor du ikke kan stole på ham, hvor han gaslighter deg og som gjør deg ulykkelig. Det han holder på med nærmer seg stygt en form for psykisk vold. Unn deg selv langt bedre enn å være sammen med en mann som egentlig sikler etter en annen dame og prioriterer henne over deg. Dere har bare vært sammen et år, og er allerede samboere. Ikke bli i et forhold hvor han allerede det meste av forholdet har hatt fokus og øyne mer på en annen dame. Han har sagt det rett ut - om hun var singel så ville det vært hun som var hans kjæreste. Tydeligere enn det kan han knapt si at du bare representerer en ventedame for ham, mens han venter på at hun andre skal bli singel. De to virker begge såpass umodne at jeg tror du skal unne dem å slite med hverandre Anonymkode: d4542...fca 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #22 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ok, så denne mannen har altså kjent både Ts og sin "venninne" like lenge. Han har sagt klart og tydelig at hvis hans "venninne" ikke var i et forhold, så hadde det vært hun som var hans kjæreste. Han har i denne situasjonen unormalt mye med henne å gjøre via some. Og han forsvinner på do sammen med henne på fester. Når hun sier hun hopp så hopper han. Når hans samboer, Ts, reagerer på dette, så reagerer han med sinne, og å kalle Ts for gal og sjalu. Ts, denne mannen venter bare på at hans "venninne" (som jeg er villig til å vedde på allerede er hans elskerinne) skal bli singel. Men hva som er sannheten og ikke, det spiller ingen rolle, Ts. Dette er et forhold hvor du ikke kan stole på ham, hvor han gaslighter deg og som gjør deg ulykkelig. Det han holder på med nærmer seg stygt en form for psykisk vold. Unn deg selv langt bedre enn å være sammen med en mann som egentlig sikler etter en annen dame og prioriterer henne over deg. Dere har bare vært sammen et år, og er allerede samboere. Ikke bli i et forhold hvor han allerede det meste av forholdet har hatt fokus og øyne mer på en annen dame. Han har sagt det rett ut - om hun var singel så ville det vært hun som var hans kjæreste. Tydeligere enn det kan han knapt si at du bare representerer en ventedame for ham, mens han venter på at hun andre skal bli singel. De to virker begge såpass umodne at jeg tror du skal unne dem å slite med hverandre Anonymkode: d4542...fca Ts her.. Oi, tusentakk for en slik tilbakemelding. Jeg føler meg så mye bedre når andre kan komme med sine synspunkter. Jeg takker for svaret ditt!! Anonymkode: d0044...d79 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #23 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har angst for noe som skremmer meg mye for tiden og har en kompis jeg ringer, som også kommer. Ringte han dag å. Er 30 år. Mental helse diskriminerer ikke. Kjenner noen som er i 50 årene og nylig har opplevd mye angst. Anonymkode: 84a91...5e6 Da håper jeg at denne mannen ikke må slippe alt han har i hendene for å redde deg når som helst på døgnet. At han ikke har ansvar for barn, eller sitter med kjæresten. Og at han ikke har en kjæreste som ikke stoler på vennskapet deres.. Angst er vanlig ja. Men at dette blir en offentlig affære hvor en ridder må trå til. Det fremstår umodent. Anonymkode: 9dd1f...94e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 26. oktober 2024 #24 Del Skrevet 26. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er jeg helt gal som reagerer? Nei, det er du ikke. For dette var voldsomme greier av typen din. Og dette er noe han utsetter deg for med viten og vilje om at det ikke er bra for forholdet deres. Men typisk nok snur han på flisa og legger "skyld" på deg for å slippe unna med sin egen virkelighet, der du liksom bare må godta det. En utrolig lettvint handling av han. Synes du skal stille et ultimatum tilbake, jeg... For det er ikke alt man skal godta. Særlig ikke når ting går utover deg. Endret 26. oktober 2024 av Bombasi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 26. oktober 2024 #25 Del Skrevet 26. oktober 2024 Det sa eksen også da han pulte på vår felles venninne. Jeg var gal, paranoid og sjalu da jeg reagerte på helt hårreisende ting. Jeg hadde selvfølgelig rett. Ingen i sine fulle fem forteller dama at ei venninne du omgås ofte, hadde gjerne vært kjæresten din hvis du var singel. Ingen i sine fulle fem låser seg inn på do med ei dame uten at det er en bestemt hensikt med det. Særlig når det er på fest, og alle er fulle. Og ingen i sine fulle fem pleier svært nært vennskap med ei venninne som er interessert i en. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 26. oktober 2024 #26 Del Skrevet 26. oktober 2024 En annen ting - en mann som pleier uvanlig nært vennskap med ei annen dame, og som er trygg på seg selv og ikke har noe å skjule, blir ikke sint og kaller dama gal. Han trygger dama og ser hvordan han kan balansere vennskapet og forholdet på en måte som bevarer begge deler. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 26. oktober 2024 #27 Del Skrevet 26. oktober 2024 Jeg hadde reagert på samme måte som deg, ts... 🤔 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #28 Del Skrevet 26. oktober 2024 Rosalilje84 skrev (6 timer siden): Det sa eksen også da han pulte på vår felles venninne. Jeg var gal, paranoid og sjalu da jeg reagerte på helt hårreisende ting. Jeg hadde selvfølgelig rett. Ingen i sine fulle fem forteller dama at ei venninne du omgås ofte, hadde gjerne vært kjæresten din hvis du var singel. Ingen i sine fulle fem låser seg inn på do med ei dame uten at det er en bestemt hensikt med det. Særlig når det er på fest, og alle er fulle. Og ingen i sine fulle fem pleier svært nært vennskap med ei venninne som er interessert i en. Vært der jeg også. Eksen kalte meg både sykelig sjalu, paranoid og gal når jeg stilte spørsmål ved at han tilbrakte så mye tid med sin bestevenninne, som også var hans eks. Jeg måtte jo forstå at hun var som en søster og at det ikke var noe mellom dem! Men jeg fikk aldri møte henne, og han stakk stadig vekk for å «ta en øl» og «ta en kaffe» med henne, uten at jeg fikk være med. Jeg gikk fra forholdet etter 1.5 år og fikk vite ca 3-4 måneder etter bruddet at de hadde ligget sammen gjennom hele forholdet. En mann som kaller en relativt ny dame for gal, sykelig sjalu og paranoid er et rødt flagg for min del. Anonymkode: 2ed04...aae 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #29 Del Skrevet 27. oktober 2024 Det høres ut som han prøver å hjelpe en venn for å være ærlig. Likevel er det unødvendig å kalle deg gal Anonymkode: d9a79...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 27. oktober 2024 #30 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kjæresten min er sur fordi jeg ikke stoler på han, han kaller meg gal/sjalu når jeg reagerer demmes vennskap. Er jeg helt gal som reagerer? Kanskje er det bare helt vennskapelig, men det føles ikke godt i magefølelsen med så nær jenterelasjon. Anonymkode: d0044...d79 Du er absolutt ikke gal, og det er veldig dårlig av din kjæreste å kalle deg for gal. Du er nok litt sjalu, men ikke mer enn det som er normalt i situasjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 27. oktober 2024 #31 Del Skrevet 27. oktober 2024 På den ene siden høres det ut som om han hjelper og støtter en jente som har problemer med angst - og det er prisverdig. På den annen side bruker han så mye tid og omsorg på henne at det går ut over forholdet mellom deg og kjæresten. Jeg er ikke overbevist om at de gjorde noe ugreit når de var på do sammen, det kan hende han trøstet henne uten at det var noe seksuelt. Han burde ha forståelse for at hans tette kontakt med henne går ut over forholdet deres, og han burde ha forståelse for at det gjør deg usikker og litt sjalu. Du bør ta en alvorlig prat med han. Fortell han at det er bra at han støtter en som har problemer. Fortell han at det går ut over forholdet deres når han bruker så mye tid på henne. Spør han hvordan han ser for seg at dere kan prioritere hverandre som kjærester. Bruke mer kjærestetid sammen. Med kjærestetid mener jeg ikke bare tid til sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #32 Del Skrevet 27. oktober 2024 Mannen har sagt rett ut at hvis hun han prioriterer og forsvinner på do med var singel, så hadde han vært sammen med henne. Ikke noe å lure på for Ts, i dette forholdet står hun et godt stykke ned på hans prioriterings- og ønskeliste. Mer kjærestetid med ham? For å gjøre tiden hans hyggeligere mens han venter på at hans førsteønske av kjæreste skal bli singel? Anonymkode: d4542...fca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 27. oktober 2024 #33 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): For å gjøre tiden hans hyggeligere mens han venter på at hans førsteønske av kjæreste skal bli singel? Hvor har du det fra? TS skriver venninna ønsker å bli sammen med kjæresten til ts. Ts har ikke skrevet at kjæresten ønsker å bli sammen med veninna: "Jeg har hørt fra min type han har sagt at hun ville vært med kjæresten min hvis hun var singel😳vet ikke om det er noe som ble mistolket.." 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #34 Del Skrevet 27. oktober 2024 Jeg hadde kalt han en eks… når en mann begynner å kalle meg gal og sjalu, da er det tiden for å forlate han. Anonymkode: af56f...86a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #35 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 15.09): Ok, så denne mannen har altså kjent både Ts og sin "venninne" like lenge. Han har sagt klart og tydelig at hvis hans "venninne" ikke var i et forhold, så hadde det vært hun som var hans kjæreste. Han har i denne situasjonen unormalt mye med henne å gjøre via some. Og han forsvinner på do sammen med henne på fester. Når hun sier hun hopp så hopper han. Når hans samboer, Ts, reagerer på dette, så reagerer han med sinne, og å kalle Ts for gal og sjalu. Ts, denne mannen venter bare på at hans "venninne" (som jeg er villig til å vedde på allerede er hans elskerinne) skal bli singel. Men hva som er sannheten og ikke, det spiller ingen rolle, Ts. Dette er et forhold hvor du ikke kan stole på ham, hvor han gaslighter deg og som gjør deg ulykkelig. Det han holder på med nærmer seg stygt en form for psykisk vold. Unn deg selv langt bedre enn å være sammen med en mann som egentlig sikler etter en annen dame og prioriterer henne over deg. Dere har bare vært sammen et år, og er allerede samboere. Ikke bli i et forhold hvor han allerede det meste av forholdet har hatt fokus og øyne mer på en annen dame. Han har sagt det rett ut - om hun var singel så ville det vært hun som var hans kjæreste. Tydeligere enn det kan han knapt si at du bare representerer en ventedame for ham, mens han venter på at hun andre skal bli singel. De to virker begge såpass umodne at jeg tror du skal unne dem å slite med hverandre Anonymkode: d4542...fca Dette er meget godt oppsummert, dessverre Anonymkode: af56f...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #36 Del Skrevet 28. oktober 2024 Jeg finnes ikke sjalu. Ikke typen heller. Men ingen av oss ville hatt en sånn relasjon til motsatt kjønn🤷🏻♀️ Anonymkode: 2e755...603 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #37 Del Skrevet 28. oktober 2024 stol på magefølelsen din og si at til han at du ikke er gal som regarerer men vør samtidig tydelig på at du ikke ønsker et forhold hvor det ikke er tillitt og ønske om å bygge tillitt, og gå videre uten ham om nødvendig. Anonymkode: de4d3...ac2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #38 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 11.04): Jeg har en kjæreste jeg har det bra sammen med, vi bor sammen og har vært kjærester i over ett år. Problemet er at jeg ikke stoler 100% på en jentevenninne han har. De to har en tone jeg har reagert på. Det virker som om hun er glad i oppmerksomheten han gir og at han er glad i å gi hun. Hun har en kjæreste fra før, men tror forholdet til dem ikke er så bra da hun har vært utro med han før. Jeg har hørt fra min type han har sagt at hun ville vært med kjæresten min hvis hun var singel😳vet ikke om det er noe som ble mistolket.. Venninna til kjæresten snappet mye med typen min, hun har han foreksempel på 1. plass. Når hun er lei seg søker hun trøst hos han og må få han til å komme trøste seg/gi hun trygghet pga angst(dette var med flere enn han tilstedet, men han snakket med hun) og de har vært på do sammen på fest. Snakker mye dype samtaler som er helt okei som venner, men føler meg ikke sikker. Kjæresten min er sur fordi jeg ikke stoler på han, han kaller meg gal/sjalu når jeg reagerer demmes vennskap. Er jeg helt gal som reagerer? Kanskje er det bare helt vennskapelig, men det føles ikke godt i magefølelsen med så nær jenterelasjon. Anonymkode: d0044...d79 Les det jeg har uthevet med svart og se om du ser en motsetning her. Les etterpå det jeg har markert med rødt og vurder om dette virkelig er problemet. Anonymkode: 2145e...970 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #39 Del Skrevet 28. oktober 2024 Stol på magefølelsen du. Hadde blitt singel for å skåne meg selv + sett hvor lang tid det tok før de to ble et par. Anonymkode: 190ce...b51 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava+, Skrevet 28. oktober 2024 #40 Del Skrevet 28. oktober 2024 Kjæresten min hadde et veldig nært forhold med sin eks da vi ble sammen. De to mente at det burde være helt greit at de, som kun hadde et platonisk forhold, kunne treffes, gå turer og spise middag sammen. Jeg sa at det var "helt i orden, men da er du ikke rette mannen for meg". Jeg satte en klar grense for meg selv, og den går ut på at min mann ikke skal ha nære forhold med motsatt kjønn (spesielt ikke ekser som i dette tilfellet). Om han synes jeg var urimelig/sjalu/teit/gal osv, spiller ingen rolle for meg. Mine grenser er mine grenser og jeg nekter å gå på akkord med meg selv for å behage andre. Om noe føles feil, så sier jeg pent i fra og tar mine valg deretter. Kjæresten min, skjønte jeg mente alvor, og valgte meg. 100%. Nå har han ikke kontakt med eksen sin lenger. Poenget mitt, TS, er at du må føle hva som er riktig for DEG og handle deretter. Om relasjonen mellom denne damen og din kjæreste føles "off" så si i fra om at du ikke aksepterer dette og ønsker å trekke deg tilbake, men at de må gjøre som de ønsker. Om han blir forbanna, så får han bare bli det. Det er ikke ditt ansvar, du skal kun ta vare på deg og gjøre det som føles riktig for deg. Så får du se hvem han velger da...deg, eller denne "nære venninnen". Jeg har for øvrig lært av bitter erfaring tidligere at når noe føles feil i et forhold, så er det med GOD grunn. Ikke la en mann lure deg trill rundt. Velg en mann som velger deg like mye! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå