Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kjæreste jeg har det bra sammen med, vi bor sammen og har vært kjærester i over ett år. Problemet er at jeg ikke stoler 100% på en jentevenninne han har. De to har en tone jeg har reagert på. Det virker som om hun er glad i oppmerksomheten han gir og at han er glad i å gi hun. Hun har en kjæreste fra før, men tror forholdet til dem ikke er så bra da hun har vært utro med han før. Jeg har hørt fra min type han har sagt at hun ville vært med kjæresten min hvis hun var singel😳vet ikke om det er noe som ble mistolket..

Venninna til kjæresten snappet mye med typen min, hun har han foreksempel på 1. plass. Når hun er lei seg søker hun trøst hos han og må få han til å komme trøste seg/gi hun trygghet pga angst(dette var med flere enn han tilstedet, men han snakket med hun) og de har vært på do sammen på fest. Snakker mye dype samtaler som er helt okei som venner, men føler meg ikke sikker. Kjæresten min er sur fordi jeg ikke stoler på han, han kaller meg gal/sjalu når jeg reagerer demmes vennskap. Er jeg helt gal som reagerer? Kanskje er det bare helt vennskapelig, men det føles ikke godt i magefølelsen med så nær jenterelasjon.

Anonymkode: d0044...d79

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare for å legge på- de har vært kjent ca like lenge som meg og han. Ikke barndomsvenner

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en kjæreste jeg har det bra sammen med, vi bor sammen og har vært kjærester i over ett år. Problemet er at jeg ikke stoler 100% på en jentevenninne han har. De to har en tone jeg har reagert på. Det virker som om hun er glad i oppmerksomheten han gir og at han er glad i å gi hun. Hun har en kjæreste fra før, men tror forholdet til dem ikke er så bra da hun har vært utro med han før. Jeg har hørt fra min type han har sagt at hun ville vært med kjæresten min hvis hun var singel😳vet ikke om det er noe som ble mistolket..

Venninna til kjæresten snappet mye med typen min, hun har han foreksempel på 1. plass. Når hun er lei seg søker hun trøst hos han og må få han til å komme trøste seg/gi hun trygghet pga angst(dette var med flere enn han tilstedet, men han snakket med hun) og de har vært på do sammen på fest. Snakker mye dype samtaler som er helt okei som venner, men føler meg ikke sikker. Kjæresten min er sur fordi jeg ikke stoler på han, han kaller meg gal/sjalu når jeg reagerer demmes vennskap. Er jeg helt gal som reagerer? Kanskje er det bare helt vennskapelig, men det føles ikke godt i magefølelsen med så nær jenterelasjon.

Det høres ut som at du sliter med sjalusi, og ikke stoler 100% på han. Om du ikke klarer å stole på han, selv om hun kanskje er pågående, så kommer det ikke til å funke.

• Liker 3
Skrevet

Synes ikke du er rar som reagerer her altså,  for dette hørtes ganske intenst ut😨

Anonymkode: 407a4...cf3

• Liker 10
  • Nyttig 11
Skrevet

Hvor gamle er dere? Ut ifra innlegget virker dere i slutten av tenåra, max tidlig 20åra. 

Anonymkode: b3db7...6ee

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gamle er dere? Ut ifra innlegget virker dere i slutten av tenåra, max tidlig 20åra. 

Anonymkode: b3db7...6ee

Jeg er i begynnelsen av 20 årene og han er i slutten.

Skrevet

Du høres veldig sjalu ut ja 

Anonymkode: 538da...4cc

Skrevet

Jeg er vel dobbelt så gammel som deg, og vet neimen ikke om du er sjalu. 

Fordi det du beskriver skjer så godt som aldri i min alder. Dramatiske angstanfall som krever intens trøsting av helst en mann. Skjer ikke. Det tilhører unge og umodne. 

Men uavhengig av det så tror jeg et forhold uten så mye drama blir bra for deg. Og det er ikke med denne mannen 

Anonymkode: 9dd1f...94e

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eneste jeg reagerer på her er at han kaller deg gal/sjalu....

Anonymkode: e1524...c0e

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er i begynnelsen av 20 årene og han er i slutten.

Enda værre...... En mann som nærmer seg 30 som kaller deg gal/sjalu når du sier noe om ``venninnen`` hans....

Anonymkode: e1524...c0e

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

En kjæreste skal jo være en manns bestevenn, ikke en annen dame. Han åpner opp for kontakt med damer og han liker kontakten med de, og kan skjule seg bak «vi er bare venner».  Og siden han gir henne så mye oppmerksomhet så tror hun at hun har en sjanse, eller bare liker oppmerksomheten til en mann. Jeg tror vi damer kaller en mann for venn når vi ikke har noe tiltrekning til han og aldri kan se for oss et forhold. Derfor «friendzone» Mens menn ofte har  lyst til å gjøre ting og tang med jentevenner. Hvis «venninnen» er attraktiv er det nok 99,9% sannsynlig at han ville gjort ting med henne hvis hun hadde spurt om han ville (og han var singel). Har han ikke mannlige venner? 
synes det er respektløst mot partnere å ha en nær «venn» av motsatt kjønn og sende masse meldinger iløpet av en dag. Hvis man møtes i en gruppe, flere sammen og ikke sender fortrolige/ flørtende meldinger er det greit. Med så nært bånd til en annen dame går det på bekostning av kjæresten.

Anonymkode: ec3c0...5fc

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Å gå på do sammen, er ikke innafor. Hvis han ikke skjønner det, er han helt ute. Han gaslighter deg, du må ut av dette forholdet.

Anonymkode: d300a...cab

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Det at han reagerer med å bli sinnt er det rare. Om det bare er vennskap, hvorfor ikke involvere deg i det istede for å si at det er rart du reagerer?

Dumt han ikke heller bare har trygghet deg og vist forståelse for at du er sjalu, noe som er vanslig. Du hadde vært naiv om du ikke mistenkte noe, det er jo mistenkelig.

Anonymkode: 84a91...5e6

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er vel dobbelt så gammel som deg, og vet neimen ikke om du er sjalu. 

Fordi det du beskriver skjer så godt som aldri i min alder. Dramatiske angstanfall som krever intens trøsting av helst en mann. Skjer ikke. Det tilhører unge og umodne. 

Men uavhengig av det så tror jeg et forhold uten så mye drama blir bra for deg. Og det er ikke med denne mannen 

Anonymkode: 9dd1f...94e

Jeg har angst for noe som skremmer meg mye for tiden og har en kompis jeg ringer, som også kommer. Ringte han dag å. Er 30 år. 

Mental helse diskriminerer ikke. Kjenner noen som er i 50 årene og nylig har opplevd mye angst. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Du ER sjalu . . . og det har du god grunn til.

Men neppe gal . . .

Endret av senior
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du høres veldig sjalu ut ja 

Anonymkode: 538da...4cc

Med god grunn. 

Anonymkode: 0b851...4db

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har hørt fra min type han har sagt at hun ville vært med kjæresten min hvis hun var singel😳

Har kjæresten din sagt at hun ville vært kjæreste med ham, dersom hun var singel?

Hvis det er tilfelle at han har sagt det, så er ikke det vennskapet bare vanlig vennskap. Skjønner deg godt.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er jeg helt gal som reagerer?

Nei, du er ikke gal. Men jeg tror at når du blir mer moden i hodet så vil du reagere på en litt annen måte i en slik situasjon. Reaksjonen vil heller være at dette er ikke noe for deg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjæresten din hadde aldri tolerert at du hadde en mannlig bestevenn som sa han kunne hatt deg som kjæreste.

Som du snappet daglig med og hang på do med.

Dette er lett.

Kjæresten din velger denne dama han har kjent kort ovenfor deg.

Jeg hadde dumpet han, da jeg ikke er noens andre plass.

Anonymkode: 5845f...806

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har angst for noe som skremmer meg mye for tiden og har en kompis jeg ringer, som også kommer. Ringte han dag å. Er 30 år. 

Mental helse diskriminerer ikke. Kjenner noen som er i 50 årene og nylig har opplevd mye angst. 

Hvis han har dame er du respektløs mot henne. Angst eller ikke. Finn ei venninne, eller en egen kjæreste du kan ringe. 

Anonymkode: cc02c...300

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...