Gå til innhold

Har du høyt prolaktin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan påvirker det sexlivet ditt? Greier du ha et sexliv med høyt prolaktin?

Anonymkode: b5280...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har høyt prolaktin. Det har ikke påvirket sexlivet. Men da vi planlagte graviditet måtte jeg ta medisiner (Parlodel) for å få ned prolaktinnivået slik at jeg kunne bli gravid. Det gikk helt fint, ble gravid etter bare 2-3 mnd med medisiner begge gangene, til tross for at jeg var i midten/slutten av 30-åra. 

Anonymkode: 944e5...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dostinex kan brukes ved for høyt prolaktinnivå. Forhøyet prolaktin påvirker sexlysten negativt hos mange. 

Det er reseptbelagt, så må skrives ut av lege. Ikke sikkert fastlegen vil skrive det ut, kan hende man må til endokrinolog først. Man bør også undersøkes for hypofyseadenom da det ofte er årsaken til høyt prolaktinnivå. Sjekkes normalt med en MR-undersøkelse. 

Anonymkode: 78c9c...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier ihvertfall å ha et fint sexliv med meg selv. Lysten er høy den. 

Heldigvis har jeg regelmessig menstruasjon. 

Puppene er følsomme, men ikke ømme. Jeg har alltid hatt en klar væske i dem etter graviditetene, men nå er det annerledes. Alt er undersøkt så det er ikke noe galt. 

Jeg hadde ihvertfall ikke en eneste mangel i forhold til verdier, når dem tok blodprøver av meg på sykehuset. Så det er bra.

Har ihvertfall fått skryt av legen min på at jeg er god til å ta vare på meg selv. Så det er jo koselig å få tilbakemelding på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dostinex kan brukes ved for høyt prolaktinnivå. Forhøyet prolaktin påvirker sexlysten negativt hos mange. 

Det er reseptbelagt, så må skrives ut av lege. Ikke sikkert fastlegen vil skrive det ut, kan hende man må til endokrinolog først. Man bør også undersøkes for hypofyseadenom da det ofte er årsaken til høyt prolaktinnivå. Sjekkes normalt med en MR-undersøkelse. 

Anonymkode: 78c9c...db5

Stemmer, jeg brukte Dostinex før ene svangerskapet og Parlodel før det andre. Var til endokrinolog, og tok også MR av hodet. 

Anonymkode: 944e5...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...