Gå til innhold

Hva skal Tinder bioen inneholde for at du blir interessert?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hører mange klager på at folk har alt for lite i bioen. Jeg har det litt motsatte problemet, det er så mye jeg føler jeg burde skrive, men tenker at mange ikke gidder å lese en lang avhandling heller, Så hva er passe synes du, hva bør være med av informasjon om vedkommende, for at du skal gidde å lese alt og for at du skal ha et godt grunnlag for å vurdere om dette er en interessant person eller ikke?

Anonymkode: 9609f...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er blant dem som hopper over profiler med tom bio, uansett hvor bra bildene måtte være.

Bioen trenger nødvendigvis ikke være så lang, bare sørg for å få frem litt personlighet. Hvem er du? Hva liker du å bedrive tiden din med? IKKE bruk plass på å beskrive hva du _ikke_ liker eller ser etter, det er utelukkende negativt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hopper også over tomme profiler. 

Sånn sett liler jeg match bedre, der man kan huke av på interesser, så kan man gi litt innblikk i hvem de er. (Og at man ikke må sveipe høyre eller venstre for å få sett beste, det synes jeg er en veldig dum ting. Jeg vil ikke måtte avgjøre som med en gang, så det gjør at jeg bruker tinder veldig lite)  

Jeg liker at de skriver litt om interesser, livssituasjon (barn osv), gjerne få frem litt av verdiene dine.  Jo mer tekst jo bedre for meg. Og jeg leser alle tekster. 

Anonymkode: 139a6...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matchet med en dame som hadde likt min profil, hun hadde tom bio og bare et par bilder av seg selv i intetsigende situasjoner.  Men ok søtt ansikt og tenkte at hun hadde sikkert lest min utfyllende bio og funnet noe interessant og matchende. Var skeptisk men kostet på meg sveip.

Men nei, hun hadde bare sveipet basert på bildene mine 😅

Jeg ville aldri sveipet henne om hun ikke hadde likt meg først, men glad for at jeg gjorde det, for det er et fyrverkeri av en dame 🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde, jobb, hobbyer, barn eller ikke, og hva man leter etter er minimum for meg. Men jeg sveiper nesten alltid venstre på alle uansett, for jeg sliter med å bli interessert i bare et bilde og litt tekst. 

Anonymkode: 3ab18...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper over alle uten bio. Eller de med bare høyden (det er flaut og man kan skrive det på infofeltet om høyde i stedet) 

Det må appellere til meg. Like interesser, musikksmak, liker dyr eller barnløs for eksempel 

Anonymkode: 1b8d8...3b2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg beskrev hvem jeg var og at jeg var ferdig med barn. Var ute etter en bestevenn og partner uten at det var behov for samboerskap/giftemål.

Var ganske rett frem og ærlig. Fikk type 7000 likes. Var nesten umulig å sortere.

Møtte allikevel noen til kaffedate jeg fikk grei kjemi med på chat. Datet et par litt mer seriøst og møtte drømmemannen etter knapt 8 mnd.

Var intens og kort erfaring med nettdating. Satser på jeg aldri må tilbake 😅

Anonymkode: 3a5ca...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 10.41):

Hører mange klager på at folk har alt for lite i bioen. Jeg har det litt motsatte problemet, det er så mye jeg føler jeg burde skrive, men tenker at mange ikke gidder å lese en lang avhandling heller, Så hva er passe synes du, hva bør være med av informasjon om vedkommende, for at du skal gidde å lese alt og for at du skal ha et godt grunnlag for å vurdere om dette er en interessant person eller ikke?

Prøv å dele opp, eller rangere for deg selv. Hva er det aller viktigste at folk vet om deg før dere møtes, og hva kan du spare til samtalen under første daten? Drit i hva andre sier at de ser etter i en profil, gå for det du selv føler er viktig å fortelle om deg. Da tiltrekker du deg også folk som synes at det er viktig informasjon å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Profilen din må si noe om hvem du er, i form av hva du liker å gjøre, om du har barn eller ikke (evt vil ha barn eller ikke), om du er mann: gjerne høyde (for oss over snittet høye damer), og hva du ser etter (altså type relasjon). Nå kan mye av dette hukes av automatisk, og men noen gode, illustrative bilder da så trenger du ikke så mye tekst i bio. Men det er fint om du skriver litt der likevel. Feks spesifikt noe du liker å gjøre e.l., noe det er viktig for deg at en partner vil være med på.

Anonymkode: 6ce7e...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være noe der, og profilen bør få frem det som gjør deg annerledes enn alle de andre. Kikket på et par profiler nå nettopp, og ca. som forventet så jeg tre-fire bilder fra fest, ferie og tur i skogen, og enten ingen bio i det hele tatt, eller remse med emojis. Av de som hadde tekst var det jo et par genuine, men generelt gikk det i dype og inderlige sitater av Paulo Coelho, "du er minst 1.80", "alt på stell" og "ny singel ute, det er meg, jeg er singel".

Med null særpreg og kreativitet, og et absolutt minimum av selvbeskrivelse, koker jo igrunnen alt ned til utseende. Lurer av og til litt på om det er disse damene som så klager over å bare treffe overfladiske menn. :P 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okapi skrev (På 28.10.2024 den 10.41):

Med null særpreg og kreativitet, og et absolutt minimum av selvbeskrivelse, koker jo igrunnen alt ned til utseende. Lurer av og til litt på om det er disse damene som så klager over å bare treffe overfladiske menn. :P 

Man får svar i forhold til innsats tenker jeg. Det gjelder nok begge kjønn. Ser mange mannlige profiler også med 1-2 bilder som ikke engang er tatt på en bra måte, og null informasjon i bio, det er jo opplagt at de ikke vil få matcher. Og mannlige profiler som ser bra ut som bare har bilder tar jeg automatsik som useriøse, nettopp fordi de ikke har lagt inn noen innsats. De matcher vel med de damene du beskriver da, hvis damene ser bra nok ut. Og så lurer sikkert de damene på hvorfor de kun får sex ja...😆

Anonymkode: 6ce7e...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en profil på Møteplassen.Hadde kun et profilbilde, og noen få ord. Fikk enormt med respons 😂🫣. Virka som det var mange som syns jeg hadde en spennende profil. Det var de tilbakemeldingene jeg stort sett fikk. 

Det var ikke mange setningene de rakk å skrive før jeg kasta dem ut 😂🫣. Jeg er veldig følsom for ordklang. Liker ikke hva som helst...Så kommer det jo selvfølgelig an på hvor godt jeg liker han. Liker jeg han veldig godt så kan jeg tolerere ganske mye 😂🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være noe som viser hvem du er. 

Har man en hobby eller interesse som opptar mye tid, så er det greit å få det litt frem. 
Jeg vil gjerne vite om en mann er langt over snittet interessert i fjellturer og hengekøye-turer, for da har vi nok svært ulike ønsker for helgetiden. 
En mann som får frem at han løper mye vil fange oppmerksomheten min, for da har vi en felles lidenskap. 
Hvis man har barn eller dyr bør det komme frem, samme om man har absolutt krav om at man ønsker/ikke ønsker barn. 
Jeg ønsker rett å slett vite om vi har nogen lunde lik livsstil. 

Anonymkode: 5e63b...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser mer på profilteksten enn på vildene. profiltekdten behøver ikke være veldig lang, men det må stå litt om hobbier, interesser, og hva de ser etter i en annen person. Liker når profilteksten inviterer til noe å chatte om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann så jeg leser ikke bio. Ser utelukkende på bilder og alder. Lavest mulig alder og mest mulig attraktiv. 

Anonymkode: dad2d...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort om interesser, livssituasjon og hva han er ute etter. 5-10 setninger holder for min del.

Anonymkode: 188cc...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er mann så jeg leser ikke bio. Ser utelukkende på bilder og alder. Lavest mulig alder og mest mulig attraktiv. 

Anonymkode: dad2d...30b

Greit at du ikke gjør det men det er da ikke fordi du er mann. Jeg er også mann, og leser bio nøye. Ser etter en som kan passe personlighetsmessig, og mest mulig jevn i alder. Bryr meg ikke så mye om bilder. Kaster et kjapt blikk på hår- og klesstil, samt kropp (om hun er kraftig overvektig passer neppe livsstilene våre sammen). 

Anonymkode: 006d0...33f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hvordan du liker å skrive sier noe om deg det og. Det står ikke om du er kvinne eller mann, men uavhengig av det tenker jeg at du bør skrive det som du mener er viktigst helt i starten bioen. Da kan leseren velge om de vil lese helt ned.

En fare ved å skrive langt er at nettopp det viktigste drukner i annen informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 10.41):

For min del:

De beste profilene er de som skriver hvem de er, hva de tilbyr og hva de søker etter, samt har hverdagsbilder av seg selv.

De verste profilene er de som har kravlister av andre, gjerne med en overfladisk opp-ned-tone, samt har turbilder og festbilder som egentlig bare er fra sine sjeldne utflukter. 

De profilene med kun en-to bilder og tom bio faller midt mellom dette. 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk tegnene. I verste fall ser jeg hvordan du formulerer deg, og klinger måten du skriver på bra i ørene mine, tenker jeg nok at vi kan prate godt sammen. Tom bio er no go, og det samme er tåpelige quotes fra internett (skal du være morsom, får du komme på formuleringen selv...).

Gjerne nok via bilder og teksten til at det er tydelig hva som er DIN identitet. Greit, et generisk bilde av et vinglass er lov - men jeg vil jo se hva som gjør DEG spesiell.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...