Gå til innhold

Han vet fortsatt ikke når, hjelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville ha gitt ham ut uken på å gi et klart svar. Enten begynner dere prøving nå, ellers så må du gå videre. Du er nødt til å prioritere dine ønsker for livet øverst. 

Anonymkode: f1120...c35

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ellers er han en flott og fin fyr

Føler du at han bryr seg om deg? For meg er det vanskelig å forstå at du kan føle det hvis han ikke har noen som helst refleksjoner om hva han holder på å koste deg.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde jo tenkt på dette for 10 år siden, men da var det vel «kult» å ligge rundt og leke sex og singelliv. Din beste sjanse er å gi fyren et ultimatum allerede i dag. Et ikke urealistisk scenario dersom du velger å bli, er jo at han dumper deg om 3 år og får barn med ei på 28… 

Anonymkode: e1692...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du burde jo tenkt på dette for 10 år siden, men da var det vel «kult» å ligge rundt og leke sex og singelliv. Din beste sjanse er å gi fyren et ultimatum allerede i dag. Et ikke urealistisk scenario dersom du velger å bli, er jo at han dumper deg om 3 år og får barn med ei på 28… 

Hvorfor har du et behov for å finne på ting om TS? Det sier fryktelig mye om deg og ingenting om TS.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg det er ett av to ting som er saken:

1. Han vil ikke ha barn, men tør ikke si det rett ut til deg

2. Han vil ha barn, men er usikker på om han vil ha det med deg, men tar ikke tak i situasjonen. 

Uansett er nok den triste sannheten at du må ta tak selv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (5 minutter siden):

Hvorfor har du et behov for å finne på ting om TS? Det sier fryktelig mye om deg og ingenting om TS.

Jeg har aldri lagt rundt og aldri hatt one night stand- så dette er din påstand og veldig unødvendig og skrive syns jeg. 

Anonymkode: 3b357...8a5

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri lagt rundt og aldri hatt one night stand- så dette er din påstand og veldig unødvendig og skrive syns jeg. 

Jeg tar selvkritikk, det var utidig av meg. Men du må rett og slett stille et ultimatum, jeg hadde gjort det allerede i dag. Som mann selv vet jeg at det er veldig sjelden man har lyst til å pådra seg den forpliktelsen det er å få barn, sånn på et abstrakt nivå, men når det først en liten baby så er det jo ikke noe man angrer på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg sluttet på p piller et halvt år etter jeg tok han tilbake, siden planen var å starte å prøve da, men han blir aldri klar og vet ikke er svaret jeg alltid får… jeg er nok altfor grei! Jeg vil egentlig bare gå, men sitter langt inne å såre han, selvom jeg vet jeg sårer meg selv og mine ønsker med å bli🥲

Skjønner at dette er vondt. Du er jo åpenbart veldig glad i han, men hvis hans ønske om barn ikke er så sterkt som ditt så bør du holde på det du har sagt. Det blir slutt i 2025. Husk at det kan ta litt tid å finne ny kjæreste/ samboer også, og etter 40 kan det bli vanskeligere å bli gravid. Du må rett og slett koble ut hjertet og på hjernen.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært sammen med en mann i 4 år. Vi er begge 36 år. Fra start snakket vi om at vi begge ville ha barn. 2 år inni forholdet spurte jeg når han kunne se for seg og begynne å tenke barn . Til svar fikk jeg vet ikke. Jeg valgte etter en stund å gå grunnet at vi ikke kunne snakke om hva vi ønsket for fremtiden. Naiv som jeg var valgte jeg å ta han tilbake med lovnader om bedre kommunikasjon og det å snakke om barn og fremtid. Jeg var snill, ( og dum) ga han tid før jeg nå nylig spurte om det samme spørsmålet igjen. Til svar; vet ikke, ikke nå i alle fall. Dette var ekstremt tungt å høre… og nå er jeg på tanken om å måtte gå igjen…. Ellers er han en flott og fin fyr som gjør alt det riktige på de andre området. Innerst inne sier hodet gå, mens hjertet sier bli. Hva er deres tanker om dette.

Hvis du vil ha barn, så går du.

Når han gir samme svar nå, som for fire år siden, vil det være samme svar om 5, 10, 20 år fra nå og. Du blir heller ikke yngre med tanke på fruktbarhet.

Så om du vil ha barn, så må du finne en annen mann.

Men jeg synes alle voksne som sier «vet ikke» til slike spørsmål er umodne. Det er barnselig når man ikke klarer å gi noe bedre svar til slike dypere spørsmål.

Gå.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (10 minutter siden):

Hvis du vil ha barn, så går du.

Når han gir samme svar nå, som for fire år siden, vil det være samme svar om 5, 10, 20 år fra nå og. Du blir heller ikke yngre med tanke på fruktbarhet.

Så om du vil ha barn, så må du finne en annen mann.

Men jeg synes alle voksne som sier «vet ikke» til slike spørsmål er umodne. Det er barnselig når man ikke klarer å gi noe bedre svar til slike dypere spørsmål.

Gå.

Takk, du sa faktisk det helt riktige her❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er 36 år har du ikke allverdens tid på deg som dame å få barn før du blir for gammel, men det har han! Dette vet han! 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvorfor skal man tenke på dette så tidlig? Svært mange kjenner ikke den de får barn med når de er så unge. Ganske mange får barn rundt 40. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det er ikke min påstand at du eller andre har hatt one night stand. Jeg har ikke påstått det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har vært sammen med en mann i 4 år. Vi er begge 36 år. Fra start snakket vi om at vi begge ville ha barn. 2 år inni forholdet spurte jeg når han kunne se for seg og begynne å tenke barn . Til svar fikk jeg vet ikke. Jeg valgte etter en stund å gå grunnet at vi ikke kunne snakke om hva vi ønsket for fremtiden. Naiv som jeg var valgte jeg å ta han tilbake med lovnader om bedre kommunikasjon og det å snakke om barn og fremtid. Jeg var snill, ( og dum) ga han tid før jeg nå nylig spurte om det samme spørsmålet igjen. Til svar; vet ikke, ikke nå i alle fall. Dette var ekstremt tungt å høre… og nå er jeg på tanken om å måtte gå igjen…. Ellers er han en flott og fin fyr som gjør alt det riktige på de andre området. Innerst inne sier hodet gå, mens hjertet sier bli. Hva er deres tanker om dette.

Babytrap slubberten! Han har ikke tenkt å gi deg unger kun sløse med dine fertile år og fremtiden din! 

Anonymkode: 8988f...629

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt ham hvorfor? Hvis ikke, bør du jo gjøre det.

Enten er det jo at han ikke vil ha barn i det hele tatt, eller så vil han ikke ha barn med deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Seff skrev (1 time siden):

Har du spurt ham hvorfor? Hvis ikke, bør du jo gjøre det.

Enten er det jo at han ikke vil ha barn i det hele tatt, eller så vil han ikke ha barn med deg.

Han svarer jo bare "vet ikke".

Det er en emosjonelt umoden mann, så det er jo uamsett ikke et ideelt foreldrepotensiale i han.

Ts, du burde trekke deg fra dette. Det vil jo kunne ta tid å finne rett person, så ikke kast bort mer tid på denne fyren som viser rgelrett at han ikke respekterer deg, dine ønsker og viktigst av alt: din dyrebare tid.

Anonymkode: 8b30f...5bd

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at han bare svarer "vet ikke" er jo et gigantisk, rødt flagg i seg selv. Enig i siste innlegg som kaller det emosjonelt umodent. Jeg hadde faktisk ikke orket slikt i et forhold. 

Jeg og mannen har jo vært på ulike steder opp gjennom. Men "vet ikke" har aldri vært et aktuelt svar i vårt forhold. "Jeg er usikker, fordi jeg tenker slik.... men også at..., og så kommer det an på....", og så blir man kanskje utfordret litt. Det var jo ikke slik at vi automatisk var enige i når vi skulle gifte oss, hvordan det skulle være, pengebruk, og alt det der. Vi snakket, og fant en løsning begge var fornøyd med. 

Anonymkode: 72e5c...b99

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har hatt fire år på å bestemme seg. Han HAR bestemt seg, han ønsker ikke barn. Du bør gå om du vil bli mamma. 

Anonymkode: 9bee1...b21

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mange alternativ her.

1. Enten er han oppriktig usikker på at han vil ha barn.

2. Eller han har ombestemt seg fra det han sa før, om at han ikke vil ha barn. (Og er da en feit dritt som ikke er ærlig med deg!)

3. Eller han vil bare ikke ha barn med deg.

Det at han bare svarer "vet ikke", det tyder på at nr. 1 egentlig ikke er saken, for da hadde han kunnet gi noen reflekterte tanker rundt hvorfor han er usikker.

Jeg tror heller ikke nr. 2 er tilfelle, siden han svarer deg "vet ikke" ang. barn. Ergo, han er ikke ærlig med deg.

Og da står jeg bare igjen med alternativ nr. 3 - han ønsker ikke barn med deg. Men er for feig og uærlig til å si det.

En mann som er 36 år gammel, han vet at det begynner å haste om han skal få barn med en kvinne på samme alder.

Så, hvor står du da, Ts? Om nr. 1 likevel skulle være hans sannhet, da er han som 36-åring fremdeles altfor umoden til at du bør ønske ham som far til dine barn, for han greier ikke en gang å kommunisere sin ev. usikkerhet, reflektere over det og over det faktum at det faktisk ikke er mange år igjen hvis dere to skulle fått barn sammen. Ergo, er det nr. 1 så bør du velge bort ham pga. denne umodenheten og usikkerheten han føler, selv etter fire år sammen.

Er det alternativ nr. 2 som er tilfelle - vel, da gjelder det samme, han er for umoden og feig til å være ærlig med deg, og forholdet deres er da i realiteten uansett over.

Er det alternativ nr. 3 som er tilfelle, da gjelder akkurat det samme, han er ikke ærlig med deg, han er for umoden og feig til å stå for det, og forholdet er uansett over, for skulle nr. 3 stemme, da utnytter han bare deg inntil han finner en ny som han ønsker å få barn med.

Uansett hvordan jeg snur og vender på dette, så ender jeg på samme konklusjon - dette forholdet er over, Ts!

Du ønsker deg barn, og da må du akseptere at det vil du ikke få med denne mannen, for han har ikke samme ønsker som deg og med deg.

Velg deg selv, velg din egen fremtid - ikke kast bort din fremtid på en mann som ikke er moden nok og ærlig nok til å fortjene deg!

❤️

Anonymkode: 4ecf1...464

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...