Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med en mann i 4 år. Vi er begge 36 år. Fra start snakket vi om at vi begge ville ha barn. 2 år inni forholdet spurte jeg når han kunne se for seg og begynne å tenke barn . Til svar fikk jeg vet ikke. Jeg valgte etter en stund å gå grunnet at vi ikke kunne snakke om hva vi ønsket for fremtiden. Naiv som jeg var valgte jeg å ta han tilbake med lovnader om bedre kommunikasjon og det å snakke om barn og fremtid. Jeg var snill, ( og dum) ga han tid før jeg nå nylig spurte om det samme spørsmålet igjen. Til svar; vet ikke, ikke nå i alle fall. Dette var ekstremt tungt å høre… og nå er jeg på tanken om å måtte gå igjen…. Ellers er han en flott og fin fyr som gjør alt det riktige på de andre området. Innerst inne sier hodet gå, mens hjertet sier bli. Hva er deres tanker om dette.

Anonymkode: 3b357...8a5

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må velge om du vil ha ham og forbli barnløs, eller gå og prøve å finne en ny mann som vil ha barn. Eventuelt få barn på egen hånd. 

Du begynner å få dårlig tid, men det vet du sikkert ❤️ 

Anonymkode: d3b97...6b5

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Spørs vel kanskje hvor sterkt barneønsket ditt er. 

For hans del så tenker jeg at hvis du ikke kjenner trangen for barn når du er 36 år så vil han mest sannsynlig ikke ombestemme seg innen det er «for sent» for din del. Hvis han vet litt om kvinnelig fertilitet så vet han at han må gå for det nå hvis det er deg han vil ha barn med. 

Anonymkode: 8003d...1e3

• Liker 10
Skrevet

Nå har han fått lang nok tid til å fomle rundt. Si at du er for gammel til å utsette dette noe mer. Enten så stifter dere familie eller så blir du nødt til å gå. 

Du må slutte å være mer opptatt av hans svar enn dine ønsker. Du skal kjempe for det du trenger nå.. ikke la han ta fra deg drømmen om en familie!

Er du uheldig så drøyer han det helt til du ikke kan få og forholdet går dunken bare for at han får barn med noen andre.  

Er ikke meningen å være så krass altså, men du må ta tak i dette nå med en gang. For du blir ikke yngre, mens han godt kan fjase bort noen år til. Han skjønner ikke at det haster. 

Anonymkode: 3f215...c46

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

GGgggg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

2 år inni forholdet spurte jeg når han kunne se for seg og begynne å tenke barn . Til svar fikk jeg vet ikke.

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

ga han tid før jeg nå nylig spurte om det samme spørsmålet igjen. Til svar; vet ikke, ikke nå i alle fall. 

Jeg mener at når han ikke vil ha barn når du er så klar for det, må du ta valget om du vil ha ham eller ikke. Det er ikke ok å sette et barn til verden dersom ikke begge foreldrene vil det.

Du kan la ham få tid, men som oftest er det ingen tid som egentlig passer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Spørs vel kanskje hvor sterkt barneønsket ditt er. 

For hans del så tenker jeg at hvis du ikke kjenner trangen for barn når du er 36 år så vil han mest sannsynlig ikke ombestemme seg innen det er «for sent» for din del. Hvis han vet litt om kvinnelig fertilitet så vet han at han må gå for det nå hvis det er deg han vil ha barn med. 

Anonymkode: 8003d...1e3

Mitt barneønske er høyt og har alltid vært det. Og det var det for han å, men når alt kommer til alt så står vi her nå uten noen fremtidsplaner på det området. Jeg forvirrer meg selv om å bli eller gå. Jeg vil jo ikke ende opp barnløs- og klokken tikker desverre i denne alderen . 

• Hjerte 1
Skrevet

Ei venninne av meg var helt tydelig "jeg vil ha deg, men jeg vil også ha barn. Jeg bestiller time hos klinikk i Danmark. Så kan du velge om du blir eller ikke". Ikke som trussel, hun ville ha gjennomført. 

Anonymkode: 72e5c...b99

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg hadde gitt han ut året på å gi et svar. Det er ikke urimelig. Dessverre så tror jeg han har det greit med deg, men han vil ikke ha barn med deg. 

Anonymkode: 5f29e...efd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Går du på prevensjon? Isåfall burde du slutte TVERT på det. 

"Da har jeg sluttet på p-pilla/plasteret/tatt ut spiralen/whatever, så nå er det ditt ansvar om du ikke vil ha barn".

Om han da begynner med kondom, så har du svaret. 

Anonymkode: 82a57...90d

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Går du på prevensjon? Isåfall burde du slutte TVERT på det. 

"Da har jeg sluttet på p-pilla/plasteret/tatt ut spiralen/whatever, så nå er det ditt ansvar om du ikke vil ha barn".

Om han da begynner med kondom, så har du svaret. 

Jeg sluttet på p piller et halvt år etter jeg tok han tilbake, siden planen var å starte å prøve da, men han blir aldri klar og vet ikke er svaret jeg alltid får… jeg er nok altfor grei! Jeg vil egentlig bare gå, men sitter langt inne å såre han, selvom jeg vet jeg sårer meg selv og mine ønsker med å bli🥲

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sluttet på p piller et halvt år etter jeg tok han tilbake, siden planen var å starte å prøve da, men han blir aldri klar og vet ikke er svaret jeg alltid får… jeg er nok altfor grei! Jeg vil egentlig bare gå, men sitter langt inne å såre han, selvom jeg vet jeg sårer meg selv og mine ønsker med å bli🥲

Så dere bruker kondom under sex?

Da vet du jo svaret. Han vil ikke ha barn, og jeg hadde vært helt ærlig på det. "Jeg vil ha barn, du vil tydeligvis ikke, og jeg begynner dessverre å få dårlig tid, for vi kvinner har faktisk det problemet. Så nå går jeg fra deg, håper du finner ut av hva du vil i livet, ha det". 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Det blir jo ikke helt det samme, men jeg hadde lyst på barn nr 3 med mannen. 
Da jeg snakket med mannen om det, sa han at han ville vente, kanskje om fem år.

Jeg var da 36 og gav bare beskjed om at enten blir det nå eller så blir det ikke.

Du får jo si det til han også, at du er 36 år og kan ikke gå og vente i flere år på at han skal bestemme seg. 

Enten må dere begynne å prøve nå (for det kan jo ta tid å bli gravid også!) eller så må du gå fra han og finne deg noen som ønsker barn.

Syns nesten det er litt slemt av han å holde deg på gress slik. Kanskje han egentlig ikke har lyst på barn, og så tenker han at hvis han drøyer lenge nok så er du plutselig ikke fertil lengre, og så ble det visst ikke barn på dere.

Plutselig kommer du i overgangsalderen. Jeg har ei venninne som kom i overgangsalderen før hun var 40. Det du får tenke på Når du bestemmer deg er hva sol kommer til å angre mest på. At du ble hos han og endte opp uten barn eller at du gikk fra han og fikk barn. 

Anonymkode: f7a50...048

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det blir jo ikke helt det samme, men jeg hadde lyst på barn nr 3 med mannen. 
Da jeg snakket med mannen om det, sa han at han ville vente, kanskje om fem år.

Jeg var da 36 og gav bare beskjed om at enten blir det nå eller så blir det ikke.

Du får jo si det til han også, at du er 36 år og kan ikke gå og vente i flere år på at han skal bestemme seg. 

Enten må dere begynne å prøve nå (for det kan jo ta tid å bli gravid også!) eller så må du gå fra han og finne deg noen som ønsker barn.

Syns nesten det er litt slemt av han å holde deg på gress slik. Kanskje han egentlig ikke har lyst på barn, og så tenker han at hvis han drøyer lenge nok så er du plutselig ikke fertil lengre, og så ble det visst ikke barn på dere.

Plutselig kommer du i overgangsalderen. Jeg har ei venninne som kom i overgangsalderen før hun var 40. Det du får tenke på Når du bestemmer deg er hva sol kommer til å angre mest på. At du ble hos han og endte opp uten barn eller at du gikk fra han og fikk barn. 

Anonymkode: f7a50...048

Enig, det er så respektløst å holde på sånn. 

Anonymkode: d3b97...6b5

• Liker 4
Skrevet

Ikke få barn med en som ikke vil ha barn. Det blir ikke bra for noen. 

Gå videre om du ønsker barn 😃

• Liker 4
Skrevet

Det er veldig dårlig gjort av ham å holde på sånn. Hvis han elsker deg forstår han dine behov og lar deg gå om han absolutt ikke vil ha barn. Det er jo en klokke som tikker her.

Jeg synes du enten skal finne deg en mann som fortjener deg og ønsker det samme som deg, eller gi ham Danmark-alternativet. 

Anonymkode: e3dc2...eaf

• Liker 5
Skrevet

Giiirl, velg deg selv!!!

Anonymkode: 98d18...fcf

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde gitt han ut året på å gi et svar. Det er ikke urimelig. Dessverre så tror jeg han har det greit med deg, men han vil ikke ha barn med deg. 

Anonymkode: 5f29e...efd

Når men er i et stabilt forhold som har vart noen år og er 36 år, bør en kunne ta den beslutningen i løpet av helgen. Dersom svaret ikke er ja, er det enten på grunn av at han ikke vil ha barn eller fordi han ikke er sikker på forholdet.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Vet du om du i det hele tatt kan få barn trådstarter? Det er bare en tanke fra meg, for det er jo ikke alle som kan bli det, dessverre. Har du sjekket at alt står bra til, både med egg og det som er? 

Kan det å adoptere, være beredskapshjem, få fosterbarn, eller lignende være noe du kunne tenke deg? Eller MÅ det være biologisk ditt barn?  for om du har sjekket og alt er fint flott tommel opp hos deg, og du må ha biologiske barn, så hadde jeg gått fra mannen du er med nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet du om du i det hele tatt kan få barn trådstarter? Det er bare en tanke fra meg, for det er jo ikke alle som kan bli det, dessverre. Har du sjekket at alt står bra til, både med egg og det som er? 

Kan det å adoptere, være beredskapshjem, få fosterbarn, eller lignende være noe du kunne tenke deg? Eller MÅ det være biologisk ditt barn?  for om du har sjekket og alt er fint flott tommel opp hos deg, og du må ha biologiske barn, så hadde jeg gått fra mannen du er med nå. 

Jeg har sjekket , og alt står veldig bra nedentil 😅

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Brunello skrev (3 minutter siden):

Når men er i et stabilt forhold som har vart noen år og er 36 år, bør en kunne ta den beslutningen i løpet av helgen. Dersom svaret ikke er ja, er det enten på grunn av at han ikke vil ha barn eller fordi han ikke er sikker på forholdet.

Er enig i dette, tidsfristen bør ikke være så lang, dette er ikke noe nytt for mannen, han har visst om det lenge!

Enten vil han ikke ha barn, greit.. gå videre med en gang. 

Eller så har han rett og slett ikke innsett at tiden går fra dere. Det er ganske mange, særlig menn som ikke føler seg spesielt gamle ved 36, de føler de har god tid uten å innse at kvinner slettes ikke har god tid ved 36. 

Det er ikke sikkert han skjønner det haster. Jeg kom i perimenopausen da jeg var 39. Det hadde nok vert vanskelig for meg å få barn i hele 30 åra. Nå er jeg tidlig ute, men å anta at man har til 45 med å få barn er så feil som det kan få blitt! 

Dette er ett ja eller nei spørsmål på dette tidspunktet, kanskje er ikke lengre aktuelt. 

Anonymkode: 3f215...c46

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...