Gå til innhold

Striper i håret

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å få noen grå hår, og det irriterer meg veldig! Er egentlig brunette, og har ikke farget håret på 10 år. Håret et litt under skulderlengde. 

siden Jeg dessverre er litt forfengelig, og litt for opptatt av de grå hårene, har jeg begynt å lete etter tiltak på nett. Ser det anbefales å stripe håret i en askeblond nyanse, og jeg har tenkt at det kanskje er det beste. Men er det lurt? Har dere noen argumenter for og imot dette? Eller helt andre lure triks jeg bør vurdere 🤩 

Anonymkode: 0d37b...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Askeblond passer kun noen få. Jeg selv gikk for gyllenblond hel farge med striper. Aldri mer om jeg går tilbake til min mørkblonde med hvite hårstrå.

Anonymkode: 95776...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Askeblond passer kun noen få. Jeg selv gikk for gyllenblond hel farge med striper. Aldri mer om jeg går tilbake til min mørkblonde med hvite hårstrå.

Ja! blondiner har en fordel der😅 Blir litt drastisk å lysne hele håret. Blir det ikke mye styr med ettervekst? Jeg tenkte noe som ikke må fikses så hyppig.  At der liksom skulle blende inn litt🙈

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men er det lurt?

Ja, fin måte å kamuflere de grå håra på.

Anonymkode: 0d2fa...460

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på dine naturlige farger, hvor mye grått, og alder. Jeg er 48 og har naturlig varme/gyldne farger i hud/hår, så jeg legger inn noe få striper i hodebunn, og helfarger med minicolour. Om 10 år så tenker jeg at kanskje fargene mine har endret seg mer, slik at jeg kanskje kler kaldere farger bedre, og kan bare bli grå. 

Ingen tvil om at askeblondt med striper skjuler grå mye bedre, men man må jo kle den nyansen. 

Anonymkode: 519b3...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kommer helt an på dine naturlige farger, hvor mye grått, og alder. Jeg er 48 og har naturlig varme/gyldne farger i hud/hår, så jeg legger inn noe få striper i hodebunn, og helfarger med minicolour. Om 10 år så tenker jeg at kanskje fargene mine har endret seg mer, slik at jeg kanskje kler kaldere farger bedre, og kan bare bli grå. 

Ingen tvil om at askeblondt med striper skjuler grå mye bedre, men man må jo kle den nyansen. 

Ja… jeg synes faktisk det er vanskelig å vite om jeg er varm eller kald i fargene. Da jeg en periode for leeeenge siden farget håret i rødtoner, virket etterveksten nesten grå, så d kan kanskje tyde på at hårfargen ellers er kald? Synes ikke d er så enkelt altså. Men frisører ser sikkert sånt☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja… jeg synes faktisk det er vanskelig å vite om jeg er varm eller kald i fargene. Da jeg en periode for leeeenge siden farget håret i rødtoner, virket etterveksten nesten grå, så d kan kanskje tyde på at hårfargen ellers er kald? Synes ikke d er så enkelt altså. Men frisører ser sikkert sånt☺️

Det har ikke bare med hårfargen din å gjøre, men fargen i huden din. En frisør og hudpleier ser fort hva som er dine naturlige farger. Rødt er jo en veldig kontrast mot kaldt da, og hvis du allerede har grått i etterveksten så vil det røde forsterke det. Kler du best gull eller sølv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si for min del at med smykker kler jeg både gult gull og sølv/hvitt gull/platina. Har som sagt gyllenblondt hår. Har grønne øyne og da og fått høre jeg er varm. 🤷🏼‍♀️

Greit å få vite hos frisør hva man er så man ikke tar farge og så ser man syk ut 🙎🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg kan si for min del at med smykker kler jeg både gult gull og sølv/hvitt gull/platina. Har som sagt gyllenblondt hår. Har grønne øyne og da og fått høre jeg er varm. 🤷🏼‍♀️

Greit å få vite hos frisør hva man er så man ikke tar farge og så ser man syk ut 🙎🏼‍♀️

Ja, jeg skal spørre frisøren☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...