tidon771 Skrevet 26. oktober 2024 #1 Del Skrevet 26. oktober 2024 (endret) Sak i medier fra Februar 2024 (UIO informatikk), hvor jeg mistenker brudd på diskrimineringsloven opp mot alder i lys av saksbehandling Merk at jeg adlri har møtt eller har noe assosiasjon med 60 åringen, annet enn å ha hørt rykter som strider mot bildet som faktisk vises gjennom advarsel Tenker i hovedsak på: https://www.khrono.no/student-i-60-arene-utvist-i-ett-ar-etter-flere-enn-30-varsler/848551 Det er noen holdepunkter for at bortvisningsvedtaket er riktig, men det er mye med saksbehandlingen som ikke henger på greip opp mot saken før selve bortvisningsvedtaket. Merk at bildet er av informatisk institutt UIO, tredje etasje. "I den skriftlige advarselen står det også at mannen skal ha oppsøkt studenter for å snakke om temaer som de oppfattet upassende eller ubehagelige. " Merk at i ordlyden er det ikke nevnt tema av seksuell karakter, noe en jurist ville ha gjort hvis det var noe av den type karakteristikk. Det med nedlatende seksuell kommentarer, er nevnt i et annet punkt Jeg tenker også at det å oppsøke studenter, blir også uklart - i og med at en da gir inntrykk at de kan ha kjent hverandre. En jurist ville sagt tilfeldige studenter, hvis det var åpenbart personer en ikke har hatt kontakt med før. " gjentatte ganger oppholder seg i et spesifikt bygg i og utenfor byggets åpningstider, og «en bruk av bygget som minner om bosted" Merk at institutt for informatikk har linjerom med kjøleskap, og det er lagt til rette for å bruke det som bosted. " oppfører seg på en måte studentene oppfatter «aggressivt eller foruroligende», for eksempel ved å gå rundt med brødkniv, slå på gjenstander og å banne høyt til seg selv" Dette må ses i sammenheng med linjerommene. Å banne høyt med seg selv må ses i sammenheng med at flere er vant til å gjøre tilsvarende atferd, å hyle ut enkelt ord når en er sint. Også usikker på hvorvidt det å gå rundt med brødkniv er å anse som aggressiv atferd, spessielt når en ikke får med seg hvorvidt dette var inni rommet eller langt vekke fra rommet. Enkelte ganger severes det alkhol på linjerom, og enkelte ganger drar en med alkohol fra lokal bar opp i fellesområdene. Atferden med å slå på gjenstander, kan med all god grunn vært fremprovosert pga vedkommendes høye alder. "konsumerer alkohol i områder der det ikke er tillatt" Svært mange som faktisk gjør dette. Enkelte oppfordrer også til det. For å kjøpe slik alkohol må en inn i lokal bar, på stedet. Ofte skjer dette tilknyttet fest arrangement, som den eldre personen har vært med på. Den eldre personen kan ha blitt provosert, som veldig mange andre, av enkelte kvinners fremtreden tilknyttet enkelte fester i regi av studentforeningene. "retter uønsket seksuell oppmerksomhet mot flere kvinnelige studenter, som for eksempel overdreven stirring, nedlatende seksuelle kommentarer og å ta bilder av kvinner" En burde reagere på det at det taes bilder, i og med at det kan oppfattes truende. Overdreven stirring og nedlatende seksuelle kommentarer er også uakseptabelt. Fra mitt ståsted er det enkelte studentforeninger som har hovedansvar for atferden som kan ha skjedd i felleslokalet, som følge av hendelser tilknyttet studentforeningene. Det er også uavklart hvorvidt det har skjedd kinda seksuell provokasjon mot 60 åring, på lik linje som har skjedd med enkelte andre jeg vet om. Det å bli kalt hore og slikt, er ikke greit. Håper på en fornuftig og god tone i denne diskusjonen Endret 26. oktober 2024 av tidon771 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashley jackson Skrevet 29. oktober 2024 #2 Del Skrevet 29. oktober 2024 Du fikk ikke mye interesse her, nei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå