AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #1 Del Skrevet 26. oktober 2024 Jeg er på mamma permisjon akkurat i tida. Jeg revurderer familien situasjon og behov, samtidig min helse. Da var på jobb hadde jeg mye vondt i kroppen etter arbeidstid ,og nå kjenner jeg at kroppen min er ikke så frisk enn før. Jeg jobbet kun 3 måneder fordi jeg blitt sykemeldt hele svangerskapet. Kontrakten var endret og da blir det 1 år til så blir jeg ferdig med utdanninga. Lurer på om er det noen som har prøvd det? Kanskje bytte til barn og- ungdomsarbeiderfaget som lærling? Kan man slutte og begynne på skole igjen, ta påbygg? Anonymkode: 05290...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 26. oktober 2024 #2 Del Skrevet 26. oktober 2024 Hva er det du jobber med da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #3 Del Skrevet 26. oktober 2024 Jeg er helsefagarbeiderfaget lærling. Anonymkode: 05290...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #4 Del Skrevet 26. oktober 2024 Jeg ville gått ferdig læretida. Skal du bytte til barne- og ungdomsarbeider må du uansett ta de fagene som hører til. Tar du læretida så kan du helt sikkert få jobb i bhg som fagarbeider, men det er altså tungt å bære på unger også. Anonymkode: 4f55b...8fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #5 Del Skrevet 26. oktober 2024 Ikke gjør det, lærlinglønna nå er bedre enn da jeg var lærling. Hadde vel 7000 i mnd da jeg var lærling og måtte gi fra meg plassen pga psyken og for dårlig betalt til å klare seg alene. Nå er jeg 30 og holder på med fagbrev etter x år som ansatt, aldri fått 100% jobb så da tar det tid. Har forsøkt påbygg, men strøk i matte. Tok det som privatist med nettstudier. Kunne tenkt meg å heller bytte hva slags lærling jeg var enn å si fra meg alt av læretid. Anonymkode: e4629...7f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bagnus Skrevet 26. oktober 2024 #6 Del Skrevet 26. oktober 2024 Du burde ikke hoppe av. Tenk på det som et sikkerhetsnett. Vis du ønsker å gjøre noe annet så kan du det. Men vis det ikke går som du hadde tenkt så har du noe å falle tilbake på. Jeg vurderer også å hoppe av lærling tia. Men jeg fullførte og senere bygde jeg på med fagskole utdanning. Nå sitter jeg på kontor å tjener bra. Så mitt råde. Bit tenna sammen og fullfør🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 26. oktober 2024 #7 Del Skrevet 26. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er på mamma permisjon akkurat i tida. Jeg revurderer familien situasjon og behov, samtidig min helse. Da var på jobb hadde jeg mye vondt i kroppen etter arbeidstid ,og nå kjenner jeg at kroppen min er ikke så frisk enn før. Jeg jobbet kun 3 måneder fordi jeg blitt sykemeldt hele svangerskapet. Kontrakten var endret og da blir det 1 år til så blir jeg ferdig med utdanninga. Lurer på om er det noen som har prøvd det? Kanskje bytte til barn og- ungdomsarbeiderfaget som lærling? Kan man slutte og begynne på skole igjen, ta påbygg? Anonymkode: 05290...ffd Mitt soleklare råd er: FULLFØR!! En fullført utdanning har en verdi selv om du ser at det ikke vil bli ditt fremtidsyrke, men en nesten fullført utdanning har ingen verdi, da har du bare kastet bort flere år av ditt liv til ingenting. Snarere er en nesten fullført utdanning noen ganger negativt hvis du søker jobb, fordi det vitner om at du er en person som gir opp når du møter motgang. Ikke gi opp! Det er mye lettere å få en jobb med feil utdanning, enn å få en jobb uten noen fullført utdanning. Derfor, fullfør utdanningen du har begynt på og ikke begynn på noe annet før det du er i gang med er fullført. Endret 26. oktober 2024 av aksase 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå