Gå til innhold

Kan du føle at en ond person er i rommet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg møter av og til mennesker som jeg på en måte ikke får tak i energimessig, som om det er noe helt tomt med dem. Og noen mennesker bare oser av negative  vibber. Jeg kan også se se tomheten/sadismen i øynene på sånne personer. 

Men jeg har også levd tett på en person som var covert narcissist og oste en genuint varm, uskyldig energi. Vedkommende fikk ofte kommentarer om denne energien av andre, og ble oppfattet som søt og snill. Vel, den personen var utrolig manipulerende, ljugde, var kontrollerende og satte folk opp mot hverandre til sin egen fordel. Så det er ikke alltid at de som virker hyggelige er gode mennesker heller.

Anonymkode: e5147...fc1

Kjenner også en sånn person, som jeg tror er covert.

Nå har vedkommende avslørt segselv da, så vi alle vet nå hvordan det står til. Er så slitsomt og direkte provoserende nå når jeg vet hvordan den personen er.

Eneste grunnen til at jeg tror det er nsrsisisme, er fordi vedkommende selv beskyldte en person for å være det, men det er umulig. Veldig søtlig energi, men intens og hint av frekk her å der. Skikkelig manipulativ, ler litt som en alv/Gnom. Å det er sånn jeg føler personen er, en liten bråkmaker.

Anonymkode: 2f6be...aed

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Utnyttelse av andre, (eks Olga-svindel, seksuell misbruk), vold, løgn/bedrag, drap, ++.

Rene narsissister/psykopater... kan man sense det? Uten å ha opplevd noe med dem? 

Noen mennsker gir oss en veldig god og varm følelse - andre helt motsatt. Jeg har opplevd begge deler noen ganger, men lurer på hvor godt man kan stole på disse følelsene? 

Anonymkode: 7a210...288

Noen ganger kan man stole på intuisjonen,  andre ganger ikke. Noen mennesker gir oss en dårlig følelse men det betyr ikke at de er onde. Kan være dårlig kjemi, manglende sosial evner osv. Disse gode og varme menneskene, noen av dem er av aller verste sort når en kjenner dem. Så en kan ikke stole på førsteinntrykket er min erfaring. 

Anonymkode: fa259...56e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan ikke merke noe på en person ved å stå ved siden av / bare være i same rom som vedkommende.
Men i en sosial setting, hvor jeg ser hvordan de snakker og oppfører seg, så får jeg ofte en magefølelse, ja.
Snakker ikke nødvendigvis om "ondskap", men at vedkommende gir en "off-wibe".
Tror aldri jeg har tatt feil.

Anonymkode: 07ab3...a93

Ja skjønner hva du mener. Men en vet jo streng tatt ikke om en tar feil da en unngår disse som er off vibe. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ond person må vel være en person uten empati og er ond for han/hun kan. 

Da er det vel en psykopat det er snakk om, og etter som det er 1% av Norges befolkning som er det, har jeg mest sannsynlig ikke møtt en potensiell ond person. Sånn generelt tror jeg neppe jeg hadde merket det 

Anonymkode: 436a2...6c5

Kjenner noen mennesker i den kategorien  og de er ofte kjempe sjarmerende og hyggelige. I begynnelsen. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor reagerer folk så sterkt på ondskap? Det finnes ondskap og onde folk. Veldig snevert å ikke tro annet. Men sikkert godt å bare tro livet er blomster, glitter og sommerfugler. 

Anonymkode: 57100...9ec

Det er mye mer snevert å redusere kompleksiteten av menneskelig biologi til ond eller god.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg noensinne har møtt på et ondt menneske så jeg har virkelig null grunnlag for å vite om jeg hadde merka noe fra de eller ei.

Jeg kan bli obs på individer som er ustabile eller agressive før de har tråkka over noen som helst grenser men det handler nok mer om at jeg er veldig var på små «avvik». Noen typer personligheter krasjer raskere med min uten at det er noe farlig på gang, jeg tolker det alikevel som utrygt fordi jeg har traumer i bagasjen. Det er en mestringsstrategi å ha en overaktiv amygdala som terapauten min sa dels på spøk og veldig satt på spissen.

Jeg reagerer også raskere på rusa personer enn andre og er en av de som får med meg at noen har drukket selv om de er langt unna å være merkbart påvirka i andres eller egne øyne.

Dette er helt og holdent en meg-greie, ikke noe andre skal måtte tilrettelegge eller ta forholdsregler for å unngå at skjer.

Anonymkode: d06d6...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Siden vi er på dette underforumet så kan jeg se mørk aura og "demonen" i dem. Jeg har i utgangspunktet også god magefølelse, men jeg har nylig funnet ut hvor ondskapsfulle folk faktisk kan være. Folk jeg ikke hadde trodd noe slik om, som stod meg nær. Familie, bestevenner. Drevet av sjalusi og grådighet. Onde folk finnes, så absolutt!

Anonymkode: 59a2b...d8a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 2.16):

Må legge til at det er en person jeg har møtt, å det var kun et veldig kort møtet, men ikke et ved en negativ opplevelse heller en veldig rar en. 

Syns en del på nett sikkert er overdrivelser, å nå synser jeg super kraftig her og drar tråder fra veldig lite. 

En gang eller flere ganger har jeg hørt at psykopater har et spesifikt blikk og jeg har sett en video av en mann som påsto å være psykopat. Han sa ikke så mye, veldig stille type, men det intense blikket der.

Så jeg lurer, kan en psykopat kjennes hyggelig og mild ut, men litt rar? Som en person som ikke har egne lyster sosialt, men bare opptrer og smiler der det er opplært å smile? Men ellers veldig monoton, stil og intens? Tenkte litt på autisme også, ikke at jeg tenker de er like. Har bare aldri møtt noen som har oppført seg som denne personen før og han har et yrke jeg tror er veldig typisk for noen som mangler følelser, uten at han har onde hensikter. Han virker ikke ond, bare anderledes.

Kan være jeg som overdriver og det er tilfeldig at han var som han var, kanskje han bare var sliten.

Jeg har møtt flere sosiopater som virket veldig snille og milde, til de plutselig ble trigga av noe, og reagerte fullstendig motsatt av hva man ville forventet av en normal person.

Hadde f.eks. et tilfelle der en dame min mor og hennes venninner var venn med på det tidspunktet, prøvde å overbevise dem om at hennes mann voldtar henne for deretter å tvinge henne til å ta abort. Hun gråt og la hodet ned på bordet der hun satt og hulket. Plutselig sa hun et eller annet som lett kunne motbevises, og venninna til moren min sa at det stemte jo ikke. Denne dama stoppet øyeblikkelig å hulke og gråte, løftet hodet fra bordet og så på dem med et ondskapsfult blikk, før hun gikk baklengs ut av lokalet mens hun fortsatte å stirre. 

Var ei på studiet som alltid hadde en lys, veldig mild, sukkersøt stemme, så skjedde noe hun ikke likte (to personer hadde blitt sammen). Hun spurte meg om det med en dyp, knurrende, høy stemme, og et blikk som virket helt dyrisk - absolutt ikke noe jeg hadde forventet av henne.

Ellers har sosiopater ulike personligheter, som alle andre.

Endret av katties
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

En ond person må vel være en person uten empati og er ond for han/hun kan. 

Da er det vel en psykopat det er snakk om, og etter som det er 1% av Norges befolkning som er det, har jeg mest sannsynlig ikke møtt en potensiell ond person. Sånn generelt tror jeg neppe jeg hadde merket det 

Anonymkode: 436a2...6c5

Har du møtt færre enn 100 mennesker?

Anonymkode: c62d8...b93

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Seriemorderen i Orkdal virker jo faktisk koselig og normal... Skinnet kan bedra... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 22.00):

Kjenner også en sånn person, som jeg tror er covert.

Nå har vedkommende avslørt segselv da, så vi alle vet nå hvordan det står til. Er så slitsomt og direkte provoserende nå når jeg vet hvordan den personen er.

Eneste grunnen til at jeg tror det er nsrsisisme, er fordi vedkommende selv beskyldte en person for å være det, men det er umulig. Veldig søtlig energi, men intens og hint av frekk her å der. Skikkelig manipulativ, ler litt som en alv/Gnom. Å det er sånn jeg føler personen er, en liten bråkmaker.

Kan du si kjønn eller hvilken del av landet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du si kjønn eller hvilken del av landet... 

Hadde ikke forundret meg om det var kvinne i Kristiansand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...