Gå til innhold

Kan du føle at en ond person er i rommet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er din erfaring? Kan du sense om du står ved siden av en ond person? Har du funnet ut senere at følelsen stemte? Eller har vi ikke slike evner?

Samme andre veien, kan magefølelse gi en pekepinn om at noen er en skikkelig god person (som ikke bare er overfladisk sjarmerende/kunstig)?

Synes dette er så utrolig spennende. 

Anonymkode: 7a210...288

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fjær skrev (Akkurat nå):

Hva er en ond person?

En person med onde hensikter? Eller som er i stand til å utføre ondskap enten det har ondskap som motivasjon eller ikke. Skjønner at dette blir litt svart-hvitt eventyr-aktig, men vi vet jo alle at det finnes ondskapsfulle mennsker?

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrepet ondskap blir kastet omkring som småmynt i dagens samfunn.

Hvor mener Trådstarteren selv at grensen går?

Anonymkode: 32824...198

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En person med onde hensikter? Eller som er i stand til å utføre ondskap enten det har ondskap som motivasjon eller ikke. Skjønner at dette blir litt svart-hvitt eventyr-aktig, men vi vet jo alle at det finnes ondskapsfulle mennsker?

Ts

Men hva definerer du som en ondskapsfull handling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hva definerer du som en ondskapsfull handling?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Begrepet ondskap blir kastet omkring som småmynt i dagens samfunn.

Hvor mener Trådstarteren selv at grensen går?

Utnyttelse av andre, (eks Olga-svindel, seksuell misbruk), vold, løgn/bedrag, drap, ++.

Rene narsissister/psykopater... kan man sense det? Uten å ha opplevd noe med dem? 

Noen mennsker gir oss en veldig god og varm følelse - andre helt motsatt. Jeg har opplevd begge deler noen ganger, men lurer på hvor godt man kan stole på disse følelsene? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lot meg lure av en leder som er psykopat. Merket ingenting av denne ondskapen i starten, men den kom frem da vedkommende ble varm i trøya på arbeidsplassen.

Anonymkode: 636a5...6c9

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

faktisk ja.. er ikke noe fan av overtro og lignende, men jeg følte at hver gang eksen kom inn i  rommet så var det en vibbe der av at noe negativt driver å bygger seg opp  og det stemte. følte det hele tiden

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri jeg har møtt en ren ond person, men har såklart kjennt på ubehagelig atmosfære, fordi en person er bitter på noen, ikke er så god sosialt, er drama skapende eller lignende. 

Tror jeg kjenner en covert narsisit, men sikkert ikke den alvorligste graden. 

Anonymkode: 2f6be...aed

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært taxisjåfør, tro meg noen mennesker kan man føle er onde. Jeg ble fort redd, og turen kunne ikke bli fort nok ferdig. Enkelte mennesker grøsser jeg fortsatt av, bare tanken på dem er ekkel

Anonymkode: b6d88...31e

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tror aldri jeg har møtt en ren ond person, men har såklart kjennt på ubehagelig atmosfære, fordi en person er bitter på noen, ikke er så god sosialt, er drama skapende eller lignende. 

Tror jeg kjenner en covert narsisit, men sikkert ikke den alvorligste graden. 

du er heldig.. jeg har møtt ett menneske som er ren ondksap og det er ikke særlig hyggelig

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at det er en person jeg har møtt, å det var kun et veldig kort møtet, men ikke et ved en negativ opplevelse heller en veldig rar en. 

Syns en del på nett sikkert er overdrivelser, å nå synser jeg super kraftig her og drar tråder fra veldig lite. 

En gang eller flere ganger har jeg hørt at psykopater har et spesifikt blikk og jeg har sett en video av en mann som påsto å være psykopat. Han sa ikke så mye, veldig stille type, men det intense blikket der.

Så jeg lurer, kan en psykopat kjennes hyggelig og mild ut, men litt rar? Som en person som ikke har egne lyster sosialt, men bare opptrer og smiler der det er opplært å smile? Men ellers veldig monoton, stil og intens? Tenkte litt på autisme også, ikke at jeg tenker de er like. Har bare aldri møtt noen som har oppført seg som denne personen før og han har et yrke jeg tror er veldig typisk for noen som mangler følelser, uten at han har onde hensikter. Han virker ikke ond, bare anderledes.

Kan være jeg som overdriver og det er tilfeldig at han var som han var, kanskje han bare var sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har vært taxisjåfør, tro meg noen mennesker kan man føle er onde. Jeg ble fort redd, og turen kunne ikke bli fort nok ferdig. Enkelte mennesker grøsser jeg fortsatt av, bare tanken på dem er ekkel

Skummelt, håper du er trygg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malfred skrev (6 minutter siden):

du er heldig.. jeg har møtt ett menneske som er ren ondksap og det er ikke særlig hyggelig

Går det bra med deg nå? Ble du/dere/noen utsatt av denne onde personen? 

Du trenger ikke å dele noe som er sårt. Føler med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er nok litt settingen også.

Jeg har jobbet i høysikkerhetsfengsel i et tiår og har kun ved et par anledninger opplevd et så sterkt ubehag rundt en person at jeg opplevde selve personen som ond.

De fleste er vanlige folk - men folk kan utføre onde handlinger.

Anonymkode: 75872...06a

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Går det bra med deg nå? Ble du/dere/noen utsatt av denne onde personen? 

Du trenger ikke å dele noe som er sårt. Føler med deg. 

ble preget av et ondskapsfullt forhold i 3 år av en narssissist bpd pasient.

går litt bedre med meg nå ett år etterpå, men det resulterte i mye negativt i mitt liv.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker det fysisk dersom de er nokså nære meg, uten at jeg kan se dem, et par meters radius, og ser det umiddelbart når jeg ser inn i øynene deres. 

Anonymkode: b84fb...968

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onde personer finnes ikke, personer som er i stand til å utføre handlinger som vi kan beskrive som onde forekommer dessverre.
Dette er for øvrig ikke en abstrakt følelse, det er kombinasjonen av sensoriske inntrykk som med din tilegnet erfaring blir tolket til å korrelere med en form for trussel. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (4 minutter siden):

Onde personer finnes ikke, personer som er i stand til å utføre handlinger som vi kan beskrive som onde forekommer dessverre.
Dette er for øvrig ikke en abstrakt følelse, det er kombinasjonen av sensoriske inntrykk som med din tilegnet erfaring blir tolket til å korrelere med en form for trussel. 

Klokt innlegg- men ikke helt enig. Det finnes faktisk noen mennesker som får glede av å pine andre. Sadisme. Som faktisk med vitende vilje påfører andre smerte. Det er prosentvis veldig få av befolkningen, men de finnes.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...