Gå til innhold

Dere som har lange naturlige negler, hva skjer om én negl brekkes av rett ved hudkanten? Klipper dere av alle eller

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

limer dere på biten igjen? 
Jeg gjorde det siste, men ønsker alternativer som ikke involverer klipping – om det finnes noen :( 

(Og dere som ikke liker lange negler eller bare skal spre gruff, ikke svar. Plag noen andre i stedet.)

Anonymkode: f4bdb...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom bare en liten bit har brukket, så kam jeg bruke Tepose-trikset. etterhvert vil neglen vokse ut, og da filer jeg bare litt ettersom den vokser, og til slutt har jeg kommet forbi bruddet. :)

Dersom store deler av neglen har brukket, klipper og filer jeg kun den ene neglen. 

Anonymkode: c17a8...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klipper alle de gangene det skjer, det ser fælt ut når neglene ikke er like lange!

Anonymkode: 334d5...310

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alle, hadde blitt tussete med ulik lengde på dem. 

Anonymkode: 959da...58c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klipper ikke ned alle viss en knekker. Varierende hva jeg gjør men ofte vil jeg forlenge den ene neglen. Jeg gjør det selv med gele/builder gel. Viss neglen knekker litt så forsterker jeg den bare med gele funker sånn passe frem til den vokser ut.

Jeg liker ikke for lange negler så jeg trimmer de jevnlig til ønsket lengde. Tar ikke lang tid før neglene har vokst ut og jeg kan klippe/file vekk forlengingen.

Anonymkode: 4fe37...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klipper alle. Ser merkelig ut om en eller to er korte, og resten lengre.

Anonymkode: 6309f...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg filer ned de andre til halv lengde av hva jeg vanligvis har, men fortsatt lengre enn den som har brukket. Har ganske smale negler, så er ikke merkbart at en er noe kortere. 

Anonymkode: 77009...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nja. Jeg har en jeg klarte å ta godt av med kniv her, den så jo ikke fin ut på lenge. Valgte likevel at resten var lakket og fine så lenge jeg gikk med plaster. Og lakket "stubben" i samme farge mens den vokste ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

klipper alle de gangene det skjer, det ser fælt ut når neglene ikke er like lange!

Anonymkode: 334d5...310

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tar alle, hadde blitt tussete med ulik lengde på dem. 

Anonymkode: 959da...58c

Ænema skrev (4 timer siden):

Klipper alle ned

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så sett at dere likte lange negler type 1-2 cm og en brakk ned til 0,1mm så hadde dere klippet alle sammen ned selv til 0,1mm, selv om dere da fikk «stubbenegler»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Så sett at dere likte lange negler type 1-2 cm og en brakk ned til 0,1mm så hadde dere klippet alle sammen ned selv til 0,1mm, selv om dere da fikk «stubbenegler»?

Det er vel ekstremt få som har over 1cm naturlige negler?

Mine er ca 6-8mm. Filer ned til 3-4mm om en brekker. Da er det ikke synlig at den er kortere hos meg i alle fall. Tippen på fingrene er så tynn/sår da den blir beskyttet av lange negler, at det ville vært direkte vondt å slipe de helt ne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det er vel ekstremt få som har over 1cm naturlige negler?

Mine er ca 6-8mm. Filer ned til 3-4mm om en brekker. Da er det ikke synlig at den er kortere hos meg i alle fall. Tippen på fingrene er så tynn/sår da den blir beskyttet av lange negler, at det ville vært direkte vondt å slipe de helt ne. 

Var vel mer vanlig før. Mine er snart 2 cm nå. 
Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er forholdsvis korte negler på meg nå. Ikke lenge siden jeg filte de ned da en fliste seg i kanten så måtte hindre brudd i den. Pleier ha de ca dobbelt så lange. Noe lenger enn det liker jeg ikke. Men neglene mine kan vokse seg lenger. Vet ikke om noen andre synes dette er veldig korte negler. 

IMG_0098.jpeg

IMG_0099.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...