Gå til innhold

Farging med kaffi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har farga nokre kunstige roseblader med kaffi. Desse bladene skal sys på brudekjolen min, men no har eg nett funne ut at kaffi-fargen ikkje heng skikkelig.. Dvs. at fargen går av i vatn.. Litt krise viss det begynner å regne og kjolen blir full av kaffi-søl, kan hende..

Nokon som veit kva eg kan behandle bladene med, slik at fargen setter seg permanent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
spraylakk?

Sånn blank? Bladene blir ikkje for "shiny" då liksom? Kor får eg tak i sånn lakk, eventuelt?

Skrevet

Det fins spraylakk i silkematt, da skulle ikke overfalten bli for "shiny". Dette kan for eksempel kjøpes på hobbyforretninger, Clas Ohlson, Biltema, Billakkforretninger, Maleforretninger, osv...

Skrevet
Det fins spraylakk i silkematt, da skulle ikke overfalten bli for "shiny". Dette kan for eksempel kjøpes på hobbyforretninger, Clas Ohlson, Biltema, Billakkforretninger, Maleforretninger, osv...

Tusen takk for tips, det skal eg prøve å få tak i!!

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Salt?

Det er i hvert fall det man bruker hvis man farger klær?

Skrevet
Salt?

Det er i hvert fall det man bruker hvis man farger klær?

Eller eddik. ;)

Skal eg berre helle dette på no då, eller skal eg farge alt på nytt att?

Forklaring?

Skrevet

Tja, eddik bruker man for å binde fargen, man kjenner det ofte på f.eks. lukta av nytt (billig)sengetøy. Det koster jo ikke mye å prøve å legge i vann et blad og se hva som skjer? Jeg aner ikke om det virker, altså, det var bare noe du kunne prøve om alt annet feilet. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...