AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #1 Del Skrevet 25. oktober 2024 Jeg går audiologi akkurat nå. Jeg synes studiet er interessant og overkommelig, men jeg ser bare for meg at jobbutsiktene kan bli skikkelig dårlige. Jeg vet at det er audiografmangel, men det er veldig få jobber for audiografer der ute på grunn av mangel på finansiering. I tillegg så trengs det generelt litt flere radiografer i landet enn det trengs audiografer. Tror dere det kunne være verdt å fullføre dette året, for å så søke meg inn til radiograf i stedet for? Anonymkode: 617fd...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #2 Del Skrevet 25. oktober 2024 Radiograf her. Det er en veldig spennede variert jobb. MEN du er låst til å måtte jobbe hovedsakelig på sykehus. Du kan ikke nødvendigvis bo hvor du vil. Ha det i bakhodet jeg har vært radiograf i 10 år nå. De aller fleste starter som vikarer , og får fast stilling etterhvert på sykehuset mitt. Men det tar 2-4 år ca . Så fast jobb med en gang er ikke sansynelig for deg. jeg fikk fast stilling etter 2,5 år. Anonymkode: b0b29...d47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #3 Del Skrevet 26. oktober 2024 Radiograf her også. Det stemmer som min kollega her sier. Det er et nisje-yrke, det vil si at man har ikke like mange valgmuligheter some feks en sykepleier. Det blir stort sett sykehus, men noen få ender opp i industrien, legemiddelbransjen (konstrastmilder) og IKT. De fleste som begynner hos oss starter som sommervikarer, får vikariatet utvidet og ender opp med fast stilling etter noen år. Om du søker deg inn på radiografstudiet så får du fast jobb etterhvert, selv om du må gå i vikariat en stund først. Anonymkode: 92fdc...6ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #4 Del Skrevet 27. oktober 2024 Det vil ikke bli noe problem å få jobb som audiograf. Spesielt avtalespesialistene sliter med å få folk, men det er flere sykehus som også mangler folk. Tror det eneste stedet det kan være vanskelig å få jobb er i Trøndelag, alle andre landsdeler trenger fler. Det er ikke samsvar mellom etterspørselen etter hørselshjelpemidler og tilgangen på audiograf, så jeg tror ikke du vil oppleve noen problemer med å få jobb. Anonymkode: 6225e...624 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #5 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 13.52): Radiograf her også. Det stemmer som min kollega her sier. Det er et nisje-yrke, det vil si at man har ikke like mange valgmuligheter some feks en sykepleier. Det blir stort sett sykehus, men noen få ender opp i industrien, legemiddelbransjen (konstrastmilder) og IKT. De fleste som begynner hos oss starter som sommervikarer, får vikariatet utvidet og ender opp med fast stilling etter noen år. Om du søker deg inn på radiografstudiet så får du fast jobb etterhvert, selv om du må gå i vikariat en stund først. Anonymkode: 92fdc...6ce AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det vil ikke bli noe problem å få jobb som audiograf. Spesielt avtalespesialistene sliter med å få folk, men det er flere sykehus som også mangler folk. Tror det eneste stedet det kan være vanskelig å få jobb er i Trøndelag, alle andre landsdeler trenger fler. Det er ikke samsvar mellom etterspørselen etter hørselshjelpemidler og tilgangen på audiograf, så jeg tror ikke du vil oppleve noen problemer med å få jobb. Anonymkode: 6225e...624 Takk for svar, begge to - TS Anonymkode: 617fd...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå