AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #1 Del Skrevet 25. oktober 2024 Hei! Jeg har i mange år hatt vansker med å komme over eksen min. Vi var kun sammen i ett halvt år, men det har satt dype spor. Vi har vel og merke alltid tatt kontakt med hverandre relativt hyppig i årene etter bruddet men det har alltid endt med at den ene blokkerer den andre, også er det på’n igjen noen måneder senere. Han har prøvd å kontakte meg minst 2 ganger i året de siste fire årene, men siden jeg da hadde gått inn i ett nytt forhold så svarte jeg ham aldri, så vi har dermed ikke hatt noe form for kontakt på fire år. Han var min første og største kjærlighet, og jeg sliter med å komme meg videre. Det fæle med denne historien er at jeg nå er gift og har flere barn med en annen mann, men jeg merker at innerst inne så har jeg enda så mye kjærlighet for eksen. Jeg kan legge til at eksen min var/er sykt manipulerende, og han har knekt meg totalt psykisk, så mulig det kanskje bare er det at han har kommet helt i hodet på meg som er problemet. Jeg vil jo ha det fint med han jeg nå er gift med, men føler ikke jeg er i stand til å elske på den måten som jeg elsket eksen min. Jeg føler nesten at jeg gav eksen halve hjertet mitt, og nå har jeg bare ett halvt hjertet igjen å elske med. Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men håpte vel kanskje på at noen andre har hatt det slik og kommet seg videre som da kanskje har noen råd og tips. Anonymkode: 4b49d...169 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #2 Del Skrevet 25. oktober 2024 Ts, dette hørtes vondt ut, og kred til deg for å ha holdt ham på avstand. For nettopp det at han brøt deg ned, er det du må minne deg på, for å aldri utsette deg selv eller ungene dine for ham. Jeg forstår bildet med at du gav bort halve hjertet ditt, men det er ikke nødvendigvis fordi han var så spesiell, men fordi du var uerfaren, så ren/«pure» at han fikk dette taket på deg. The first cut is the deepest, er det noe som heter. Hadde du hatt mer og sunn erfaring da dere møttes, ville du kanskje ikke likt ham en gang, fordi du hadde sett hans dårlige kvaliteter. Det du må passe deg for nå, er å lage en slags fiksering eller tvangstanke av at he’s the one. Han fikk sjansen, han var ikke grei, du kom deg ut, og nå forsøker han å ødelegge det du har. Se ham for den han er. Og blokker ham. Du vil være så glad for det siden. Anonymkode: c5947...988 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #3 Del Skrevet 25. oktober 2024 Du burde lese boken "hekta - på ett håp om kjærlighet" Anonymkode: ada34...9e1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #4 Del Skrevet 25. oktober 2024 Det du føler for ham er ikke kjærlighet, TS! Det eksen føler for deg er ikke kjærlighet heller! Du forelsket deg i den mannen han spilte at han var, slik at han skulle hekte deg. Hadde han fra begynnelsen vist deg at han var en manipulerende drittsekk som ønsket å psyke deg ned, da hadde du ALDRI gått inn i et forhold med ham. Du må velge å se ham for den han er - ikke den han lot deg tro han var! Siden han nå, mange år etterpå, fremdeles har deg hektet, så tror jeg du trenger hjelp av en fagperson for å rydde opp i de traumebåndene du nok har til denne mannen. I tillegg bør du rett og slett bare blokkere ham på ALT av sosiale medier, mail, mobil! Han vet du er gift og har barn, og LIKEVEL kontakter han deg helt bevisst hvert halvår. Det er i seg selv trakassering, og det er en måte han ønsker å fortsette å manipulere og hekte deg. Med andre ord, han holder fremdeles på med å psyke deg ned, selv om dere ikke har vært sammen på mange år! Ser du ikke det? Søk hjelp!!! (Og en ting til - du har aldri gitt bort halve hjertet ditt til eksen! For den du trodde du ga bort hjertet ditt til, den mannen har aldri eksistert, det var bare den rollen han spilte for å få deg hektet.) Og blokker ham på alle kanaler, og aldri åpne opp igjen blokkeringene!!! Søk hjelp! Anonymkode: 8c198...424 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå