AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #41 Del Skrevet 26. oktober 2024 Jeg er tunghørt og drikker ikke. Liker heller ikke klein småprat. Likevel liker jeg å gå på julebord og andre sosiale ting med kolleger, fordi det blir ingen klein småprat, alle vet jeg hører dårlig og viner sammensveiset og opplever mye lyter og morro. Skikkelig intern humor har vi også Anonymkode: b2f00...bb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 27. oktober 2024 #42 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 8.20): Noen grunner til ikke å gå på julebord: 1. For mange kåtpeiser. 2. Svette fulle folk. Som lager kvalm. 3. Trist kaldt kontorfelleskap som er forsøkt pyntet opp med et par julegriser. 4. Elendig akkustikk med kaosprat og vrengt høytalerlyd. 5. Slossing til slutt om den peneste damen. Og i den gjengen har vi småbarnsfedre, gifte som ugifte. Gammel som ung. Anonymkode: e3bba...6dd Neimen i allverden, hva slags ansatte og hvilken bedrift er dette, hehe huff høres ikke bra ut 😱. Snakker vi finansbransjen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 27. oktober 2024 #43 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 22.26): Jeg er ikke pen, jeg er ikke populær, jeg drikker ikke alkohol, jeg danser ikke pardans, jeg er tunghørt, jeg hater klein småprat og fulle folk. Likevel får jeg høre at jeg bør gå på julebord. Hvorfor? Hva er din grunn for å gå? Anonymkode: f594d...5ba Samme her. Har ingen grunn til å gå på julebord. Jeg er ikke særlig sosial, blir alltid "femte hjul på vogna" i sosiale sammenhenger, ingen av motsatt kjønn liker meg, føler meg alltid elendig etterpå (ikke pga alkoholen) og det koster penger. Blir misunnelig og sammenlikner meg med kjekkere menn som tør flørte, danse og/eller allerede har dame og barn. Fylleturer på byen ender ALLTID med skuffelse for meg. Jeg har ikke ET ENESTE godt minne fra en bytur eller fest, der det endte med at jeg flørtet/ble flørtet med eller noe spennende skjedde. Det skjer bare med alle de andre som jeg blir et smertefullt vitne til. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #44 Del Skrevet 28. oktober 2024 Noen ganger går jeg på julebord, andre ganger ikke. Trives jeg ikke med kollegaene, gidder jeg ikke bruke tiden min med dem, så da dropper jeg julebord. Er julebordet "rølpefylla"-typen, eller full-fest-typen, dropper jeg det. Jeg drikker heller ikke alkohol, danser ikke, og trives ikke i store støyende forsamlinger. Men ikke alle julebord handler om fest og flatfyll. Jeg har vært med på veldig kjekke julebord hvor det har vært stille og rolig, og ikke party-party-faktor. Anonymkode: 27aeb...015 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #45 Del Skrevet 28. oktober 2024 Jeg liker kollegaene mine. Det er 95% nerdete menn. Vi drikker oss fulle og snakker om dataspill og teknologi. Alltid koselig på våre julebord. Anonymkode: c7b09...287 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 28. oktober 2024 #46 Del Skrevet 28. oktober 2024 Har gått på ett julebord i mitt liv og syntes det var unødvendig. For mye fyll og tull. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #47 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 22.26): Jeg er ikke pen, jeg er ikke populær, jeg drikker ikke alkohol, jeg danser ikke pardans, jeg er tunghørt, jeg hater klein småprat og fulle folk. Likevel får jeg høre at jeg bør gå på julebord. Hvorfor? Hva er din grunn for å gå? Anonymkode: f594d...5ba Jeg går på julebord med en gjeng jeg trives sammen med, og derfor blir det en supert kveld ute sammen. Om jeg visste at jeg ikke ville ha det noe kjekt sammen med de aktuelle folka (kolleger man ikke trives sammen med f.eks), så hadde jeg sikkert ikke gått. Eller, kanskje jeg hadde tenkt at det var en mulighet for å bli bedre kjent. Jeg hater smalltalk jeg også, men som regel må man gjennom en smalltalk-periode med nye folk, for å komme til den gode biten😊 Anonymkode: 80e2e...ded 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #48 Del Skrevet 28. oktober 2024 Jeg går for å ha det gøy. Men jeg trives i jobben og liker de jeg jobber med godt! Jeg gleder meg til julebord og alle andre sosiale ting med jobben. Men jeg elsker mennesker og lystige lag da. Vi har sosiale sammenkomster ca hver 3 mnd i tillegg til julebord og salgsseminarer. Vi samles til spillkveld eller går ut og spiser - helt avgjørende for teambiulding og arbeidsmiljøet, er min mening. Og det er forventet at alle stiller med mindre det er noe spesielt som setter stopper for det. Anonymkode: 20c5b...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #49 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 7.41): Det glemte jeg å si, men har vært med tidligere år, og alle de populære sitter sammen (et år var det en av mine voksne kollegaer som nærmest fikk et anfall som en femåring fordi hun ikke fikk plass med venninnene sine og måtte ved siden av «Lars og Grete»). Folk blir veldig fulle. Og så koster det 300 kroner. Anonymkode: f594d...5ba Altså, med de forutsetningene, så hadde jeg bare svart at "Jeg har ikke følt meg velkommen når jeg har vært med før, så jeg står over" om de begynte å mase. Tipper at de må øke prisen, eller endre opplegget, om ikke mange nok melder seg på. For egen del: Jeg drikker meg ikke full. Jeg danser ikke. Vårt julebord er gratis. Jeg kan gå hjem om jeg synes det blir kjedelig/slitsomt. Pleier å bli med på julebordet om jeg kan, fordi jeg opplever det som en hyggelig sosial setting. Det er mange som bare kommer til middagen. Men det er en fin anledning til å snakke med noen man ikke kjenner så godt fra før, og å bli bedre kjent med folk man kjenner bare gjennom jobb. Vi får alltid god mat. Og selv om folk maser om å bli med å danse, så er jeg ganske god på å si nei med et smil. Og det pleier egentlig bare å blir en morsom greie av det. Ikke at det egentlig er så mye "par-dans". Det er jo mer disko. Vi pleier også ha julebordet ganske sentralt, så det er lett å gå når man ønsker det. For egen del har jeg nok ikke tenkt så mye på hvem som går på julebord og ikke. Det drukner litt i mengden. Anonymkode: 87b32...649 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bbbb Skrevet 28. oktober 2024 #50 Del Skrevet 28. oktober 2024 Det er veldig ulikt hvordan julebord er. På min nåværende jobb har vi julelunsj isteden. Det er i arbeidstiden så alle får deltatt. Jeg synes det er en fin måte å gjøre det på. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #51 Del Skrevet 28. oktober 2024 Jacuzzi skrev (På 25.10.2024 den 22.35): Julebord på mine arbeidsplasser har alltid kun vært en god middag, ikke dansing og flørting og skråling. Jeg går fordi det er hyggelig og fordi jeg er glad i god mat. Samme her. Jobber innen it, vi er fra knappe 20 år til rett over 60. Det er stort sett veldig hyggelige folk, så å møtes for en god middag og noen glass vin er noe de fleste setter pris på. Vi har et behagelig miljø på kontoret, har aldri hørt noen som flørter eller er på kanten. Selv om ingen av oss er venner utenfor jobb, er det trivelig på julebord. Anonymkode: 7378b...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #52 Del Skrevet 28. oktober 2024 Det typiske man hører om på julebord, folk som har blitt for fulle, folk som er utro, folk som flørter og/eller klår, folk som er ufine, folk som slåss, osv osv, er noe jeg aldri noensinne har hørt om skje på de julebordene jeg har vært. Alltid trudd det var mest en myte. Anonymkode: c7b09...287 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #53 Del Skrevet 28. oktober 2024 Bbbb skrev (34 minutter siden): Det er veldig ulikt hvordan julebord er. På min nåværende jobb har vi julelunsj isteden. Det er i arbeidstiden så alle får deltatt. Jeg synes det er en fin måte å gjøre det på. Beste måten ja Alt skal skje i arbeidstiden mener jeg. Anonymkode: 3ed69...aaa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #54 Del Skrevet 28. oktober 2024 Vi har det kjempehyggelig på julebord, hvert år snakker vi sammen og blir enige om hvor vi vil dra og hva vi vil gjøre. Det er typisk god mat på en fin restaurant, også ut på et utested etterpå (null pardans!). Noen ganger drar vi i tillegg på konsert eller et show, andre ganger på en aktivitet (reality escape, RIB etc), vi har av og til med overnatting også. Som en annen skrev er vi en sammensveiset gjeng som ville stilt opp for hverandre også på fritiden, og vi har det utrolig gøy når vi er på julebord eller sommerfest sammen. I ditt tilfelle høres det dessverre hverken spesielt inkluderende eller hyggelig ut, så jeg forstår godt at du ikke har lyst til å dra. Anonymkode: d5142...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #55 Del Skrevet 28. oktober 2024 Høres fælt ut, men har lyst å gå på julebord i år fordi jeg tror det er stor sjans for at jeg får pult en kollega. Vi har et godt øye for hverandre. Anonymkode: fc8a5...68e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #56 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Beste måten ja Alt skal skje i arbeidstiden mener jeg. Anonymkode: 3ed69...aaa Enig! Da hadde julebord vært koselig da! Anonymkode: c95bf...8fe 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #57 Del Skrevet 28. oktober 2024 Jeg er pen og liker oppmerksomhet, både av samme og motsatt kjønn. Jeg er glad i god mat. Elsker å danse. Er sosial. Anonymkode: 8fdcf...353 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redneck82 Skrevet 28. oktober 2024 #58 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 22.26): Jeg er ikke pen, jeg er ikke populær, jeg drikker ikke alkohol, jeg danser ikke pardans, jeg er tunghørt, jeg hater klein småprat og fulle folk. Likevel får jeg høre at jeg bør gå på julebord. Hvorfor? Hva er din grunn for å gå? Anonymkode: f594d...5ba Prøv å gjør noe du ikke gjør til vanlig. Slå deg litt løs. Gjør deg litt pen. Gjør deg litt populær. Drikk litt alkohol. Dans litt. Småprat litt med fulle folk. Ikke så gal hvis du er litt full selv. 😅 Jobben spanderer 🥳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #59 Del Skrevet 29. oktober 2024 Et ligg Anonymkode: 44c29...7c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annoyium Skrevet 29. oktober 2024 #60 Del Skrevet 29. oktober 2024 God mat og drikke. Sammen med den beste gjengen (jeg har verdens beste kollegaer). Elsker å danse, fjase og flørte (litt). Julebord og andre jobbfester er et must! 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå