Gå til innhold

Menn og kvinner er naturlige fiender og burde ikke være sammen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha observert det som blir skrevet her på forumet over en lengre periode har jeg kommet frem til at dette er den eneste rimelige slutningen å trekke.

Menn og kvinner er svært forskjellige fra hverandre og forstår hverandre ikke. De tenker ulikt, er opptatt av ulike ting og har helt ulike prioriteringer. Samtidig er de veldig ivrige på å argumentere for at det er motparten som er årsaken til problemene som oppstår. Dette er et nært universelt fenomen som gjelder for alle typer uoverensstemmelser - helt fra de små ting i hjemmet til den globale samfunnsutviklingen.

For å spare dere her inne for mer lidelse har jeg derfor følgende råd: slå opp! Så fort som mulig. Hvis partneren har behov for en forklaring kan du vise til denne teksten. De kommer ikke til å bli fornøyd uansett.

Og til dere som er single: slutt å lete etter noen! Dere kan ikke få det mer fint enn slik som dere har det nå. Hvorfor ødelegge dette med å finne noen som kommer til å være demonstrativt misfornøyd med deg mesteparten av tiden?

Ønsker dere en god kveld.

Anonymkode: 78465...12f

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha en god kveld du også. Husk å ta medisinen din. 

Anonymkode: c0c2f...752

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Ha en god kveld du også. Husk å ta medisinen din. 

Anonymkode: c0c2f...752

😂

Anonymkode: 6f5bb...230

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo forskjellene som gjør at vi utfyller hverandre? Kjæresten og jeg utfyller hverandre og lager en perfekt enhet sammen. Vi gjør hverandre sterkere og bedre, og er hverandres trygge havn i ett og alt. Det er godt å elske og bli elsket. Det beriker livet. 

Anonymkode: 9df2c...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol. 

Det er bare fordi det er et diskusjonsforum hvor vi snakker om ting folk er svært uenige om, og ofte alvorlige ting.

Det er mange her jeg vil være adskillt fra like mye som de vil fra meg, men i virkeligheten har jeg like godt forhold til menn som jeg har til damer. 

Siste personen jeg kranglet med her inne er dame, skal vi være skillt vi også da? 

Anonymkode: e015c...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelen er å se forbi det fysiske, og heller fokusere på en person sin sjel, hvem de virkelig er.

Det finnes gode og dårlige epler i enhver kurv, det betyr da ikke at man skal stoppe å spise epler? Det viktige er å kunne skille mellom moden og rotten, og vite hva man foretrekker. 

Anonymkode: d3e47...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frankenstein1

Vi har mer til felles enn vi har ulikheter. Tenker at vi i bunn og grunn bare har ulike måter å uttrykke de samme behovene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et tegn på at man må ta en pause fra Kvinneguiden at man blir misantrop. Eller misogyn, eventuelt misandrist. For dette er virkelig ikke et speilbilde av samfunnet, dette er de store frustrasjoners sted. 

Min mann og jeg har et utmerket forhold! Vi støtter hverandre, snakker sammen, leser bøker, ser gode filmer, liker den samme musikken og konsertene, ser verden på ganske samme måte og ler masse, og vi er tiltrukket av hverandre. Har vært gift i maaange år. I tillegg har jeg venner av det mannlige slaget som også er veldig morsomt og interessant å omgås. Smarte og snille mennesker er som regel en glede å omgås uavhengig av kjønn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Etter å ha observert det som blir skrevet her på forumet over en lengre periode har jeg kommet frem til at dette er den eneste rimelige slutningen å trekke.

Menn og kvinner er svært forskjellige fra hverandre og forstår hverandre ikke. De tenker ulikt, er opptatt av ulike ting og har helt ulike prioriteringer. Samtidig er de veldig ivrige på å argumentere for at det er motparten som er årsaken til problemene som oppstår. Dette er et nært universelt fenomen som gjelder for alle typer uoverensstemmelser - helt fra de små ting i hjemmet til den globale samfunnsutviklingen.

For å spare dere her inne for mer lidelse har jeg derfor følgende råd: slå opp! Så fort som mulig. Hvis partneren har behov for en forklaring kan du vise til denne teksten. De kommer ikke til å bli fornøyd uansett.

Og til dere som er single: slutt å lete etter noen! Dere kan ikke få det mer fint enn slik som dere har det nå. Hvorfor ødelegge dette med å finne noen som kommer til å være demonstrativt misfornøyd med deg mesteparten av tiden?

Du har nok ikke observert feil. Men det finnes oss som er i stand til å se våre egne feil, og medvirkning til problemer og adferd. Om dette ikke nødvendigvis er tydelig hele tiden, så er det i alle fall en erkjennelse og en vilje til å ta ansvar og reparere. 
Men mange har det nok bedre alene

Anonymkode: d5553...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette var dystert og destruktivt må jeg si...

Om du har noen som er misfornøyd med deg mesteparten av tiden, så hadde jeg stilt meg selv mange spørsmål....

Det er jo ikke bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 22.18):

Parforhold er er et smertefullt onde, men vi er jo laget sånn biologisk at vi søker det likevel. Dessverre. 

Anonymkode: 06693...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg kunne valgt, da hadde jeg valgt å være homofil. Men jeg elsker mus og alt styret rundt er faktisk verdt det 😅❤️

Anonymkode: 1f1e7...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...