AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #81 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 8.11): Helt latterlig spør du meg. Internatskoler bør komme på agendaen igjen. Anonymkode: 74455...e6a Jeg ville mye heller latt mitt barn bo på hybel i et privathus enn på et internat sammen med mange andre ungdommer. Anonymkode: 6e6a0...a66 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #82 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Bare det å stille spørsmålet... Dagens foreldre skapper puddingbarn, snøflak med hysterien sin. Jeg og en jevnaldring reiste rundt i Europa i tre uker som 15-åring og flyttet på hybel som 16-åring. Sånt var ikke uvanlig. Generasjonen før det igjen dro til sjøs fra 14-årsalderen. Just saying. Anonymkode: 1a78e...d1e Da hadde du temmelig ansvarsløse foreldre. Anonymkode: e410b...60a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 5 timer siden #83 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 11.52): Helt enig. Bor man på hybel som mindreårig så er det ofte i et hybelhus i forbindelse med skolen, eller i hus hvor det bor andre voksne. Jeg syns det er direkte uansvarlig av foreldre å reise på ferie o.l og lar 15 åringen være hjemme alene uten regelmessig tilsyn av godt av voksne. En 15 åring kan være rolig og fornuftig, men er faktisk fortsatt et barn, og skal ikke settes i en situasjon hvor de blir tvunget til å dra frem gode vurderingsevner i krisesituasjon. Anonymkode: e410b...60a "Hybelhus i forbindelse med skolen", mener du internat? De færreste skoler har det. Hybelhus i vanlig forstand er bare en bygning med mange hybler, det er ikke noen form for tilsyn. Og det er slett ikke alle som leier ut hybel som selv bor i samme hus. Og i de tilfellene der gjør det, så har de ikke noe tilsyn ned leieboeren. De kan sikkert kontaktes i en krisesituasjon, men er jo ingen garanti for at de er hjemme. Så min erfaring er at de fleste ungdommer på hybel ikke har noen som følger med på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #84 Del Skrevet 5 timer siden Brunello skrev (4 timer siden): Problemet er at de andre ungdommene ikke trenger invitasjon for å komme. Det er jo helt tydelig at enkelte leter etter alle argumenter for å ikke innrømme at de planlegger å våke over barna sine som noen hauker frem til de er myndige og flytter hjemmefra. For at det finnes ansvarsfulle ungdommer som ikke er interessert i fester eller som ikke forteller andre at de er alene hjemme kan de ikke tro på for da må de innrømme hvor kontrollerende de selv er. Anonymkode: cc46a...653 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #85 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Siden dette er vanskelig for deg å forstå man må okke invitere for at det dukker opp folk Anonymkode: a0d4c...3af Har jeg sagt at jeg ikke forstår det? Nei det har jeg ikke, men jeg må visst spesifisere enda tydeligere og så får vi bare håpe at budskapet når når inn denne gangen. Så lenge barnet ikke informerer om at det er alene hjemme vil det heller ikke komme en haug med uinviterte på døra. Men med det sagt burde du skaffe deg litt informasjon om problemet med uinviterte ungdommer som kommer på døra for å feste. For i de tilfellene hvor dette skjer har ungdommen som er alene hjemme invitert noen venner til fest og så har de invitert andre som igjen har invitert noen og spredd informasjon. Anonymkode: cc46a...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #86 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har jeg sagt at jeg ikke forstår det? Nei det har jeg ikke, men jeg må visst spesifisere enda tydeligere og så får vi bare håpe at budskapet når når inn denne gangen. Så lenge barnet ikke informerer om at det er alene hjemme vil det heller ikke komme en haug med uinviterte på døra. Men med det sagt burde du skaffe deg litt informasjon om problemet med uinviterte ungdommer som kommer på døra for å feste. For i de tilfellene hvor dette skjer har ungdommen som er alene hjemme invitert noen venner til fest og så har de invitert andre som igjen har invitert noen og spredd informasjon. Anonymkode: cc46a...653 Nope , så skaff deg mer informasjon selv du før du driver med hersketeknikk Anonymkode: a0d4c...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #87 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo helt tydelig at enkelte leter etter alle argumenter for å ikke innrømme at de planlegger å våke over barna sine som noen hauker frem til de er myndige og flytter hjemmefra. For at det finnes ansvarsfulle ungdommer som ikke er interessert i fester eller som ikke forteller andre at de er alene hjemme kan de ikke tro på for da må de innrømme hvor kontrollerende de selv er. Anonymkode: cc46a...653 Herlighet , ja det er grusomt st man velger å høre på råd fra politiet og andres erfaringer Anonymkode: a0d4c...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #88 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 21.05): Drar dere fra 14-15 åringer og lar de overnatte alene hjemme ei natt? Anonymkode: 1dcba...799 Naturligvis Anonymkode: 7b4cf...a22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå