Gå til innhold

Er 15 åringen deres alene en natt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Helt enig. Hvem pokker reiser på ferie i 1-2 uker og lar 15 åringen være igjen uten en godt voksen til å passe på? Helt utrolig. 

Anonymkode: e410b...60a

Det som er utrolig er foreldre som ikke lar barna sine få prøve seg en natt alene før de flytter hjemmefra etter fylte 18.

Anonymkode: cc46a...653

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brunello skrev (På 26.10.2024 den 23.25):

Å bo på hybel er noe helt annet enn å være hjemme alene i familiens hjem. På hybelen er det knapt noe av verdi, og det er som regel ikke plass til særlig mange mennesker der. 
Det er ganske mange som har fått ødelagt store verdier fordi barna har hatt fest.

Ja for alle barn på 15-16 inviterer til store fester når foreldrene er borte…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Denne holdningen er det utekontakten, politiet og helsesøster advarer mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det som er utrolig er foreldre som ikke lar barna sine få prøve seg en natt alene før de flytter hjemmefra etter fylte 18.

Du syns at det er mer utrolig enn å reise på ferie i 2 uker og la 15 åringen være hjemme alene? Man vokser mye fra 15 til 18 år. 

Anonymkode: e410b...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De trenger ikke invitere,  folk kan dukke opp likevel 

Anonymkode: a0d4c...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenemor med en på barneskolen og ei på ungdomsskolen, har ikke fått tilrettelegging på jobb så når jeg jobber nattevakt har hun på 13 passet han på 8 på natta, de har besteforeldre 2 hus unna men sånn har det vært, har ingen problem å la ungdommen nå 14 være alene ei natt, men gjør det ikke når jeg ikke må pga jobb, 9 åringen er heller ingen problem, han elsker å være alene hjemme, men får ikke det på natta enda, de legger seg når de skal, har seriekoblet brannvarsler også inne på rommene, testet de og vet de våkner av lyden, de vet hva de skal gjøre ved en evt Brann og ingen får lade telefon når jeg er på jobb

Anonymkode: 104d9...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 8.46):

Jeg var alene flere ganger på den alderen. Elsket være hjemme alene og kunne lage meg god middag og sette på favoritt-serien eller filmen. Å ha noen fest var det siste jeg tenkte på; jeg skulle kose meg! (Og aldri opplevd at noen dukket opp uanmeldt heller. Mine venner var samme typen som meg.)

Dersom barnet er som meg, kommer hun til å få lov til det samme. Men man ser jo an ungdommen.

Anonymkode: 66222...e7f

De fleste oppegående ungdom i dag vet at man ikke skriver på sosiale medier at man er alene hjemme, om de ikke ønsker en stor fest da🤣🤣større sjanse at vi gjorde det når vi var ung

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lar jeg min 16 års gamle datter som går vgs ha fest hjemme, for jeg er der, foreldrene til venninnene kjører ungdommen hit, å vi alle vet de drikker. Dette er når jeg er hjemme, når jeg drar bort en helg passer hun på å jobbe og sosiale medier er stille, har gode naboer så de varsler om det er noe, har aldri vært et problem, å jeg kan være borte ei helg, huset står

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 21.05):

Drar dere fra 14-15 åringer og lar de overnatte alene hjemme ei natt? 

Anonymkode: 1dcba...799

Bare det å stille spørsmålet...

Dagens foreldre skapper puddingbarn, snøflak med hysterien sin. Jeg og en jevnaldring reiste rundt i Europa i tre uker som 15-åring og flyttet på hybel som 16-åring. Sånt var ikke uvanlig. Generasjonen før det igjen dro til sjøs fra 14-årsalderen. Just saying.

Anonymkode: 1a78e...d1e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (På 28.10.2024 den 17.13):

De skal advare så mye de vil, men jeg står fortsatt fast med at NEI det er ikke alle ungdommer som inviterer til fest om de får lov til å være alene hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 18.19):

De trenger ikke invitere,  folk kan dukke opp likevel 

Siden poenget tydeligvis var for vanskelig å forstå kan jeg prøve å spesifisere det enda tydeligere.Mei det er ikke alle barn som enten inviterer til fest eller informerer om at de er alene hjemme. Jeg selv var alene en uke sommeren før jeg begynte på videregående og det foregikk verken inviterte eller uinviterte fester hos meg. Og når våres sekstenåring var alene hjemme noen dager gikk det heller ikke inviterte eller uinviterte fester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dagens foreldre skapper puddingbarn, snøflak med hysterien sin. Jeg og en jevnaldring reiste rundt i Europa i tre uker som 15-åring og flyttet på hybel som 16-åring. Sånt var ikke uvanlig. Generasjonen før det igjen dro til sjøs fra 14-årsalderen. Just saying.

Du mener den generasjonen som er full av psykisk syke, uføre nevrotikere? Folk med Kols som kjøper sex i Thailand? 

Anonymkode: 1ccd1...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må se an både ungdommen, vennene og nabolaget.

Mine på 15 og 16 har nettopp fått være alene en helg for første gang. Det gikk helt fint, men begge er veldig rolige, vennene deres er rolige, og vi bor i et rolig nabolag. Allierte oss med naboen, som skulle følge med og ringe på om han hørte noe bråk (men alt hadde vært stille hele helga). 

Anonymkode: 2e30b...d5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De skal advare så mye de vil, men jeg står fortsatt fast med at NEI det er ikke alle ungdommer som inviterer til fest om de får lov til å være alene hjemme.

Problemet er at de andre ungdommene ikke trenger invitasjon for å komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (På 26.10.2024 den 23.35):

Jeg tror veldig mange voksnes vurdering av om barna kan være hjemme alene om natten er i samsvar med egne behov for at barna er alene. 

Ja jeg har behov for å jobbe vakter da alt er så dyrt. Alene med tre ungdommer 

Anonymkode: d887d...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Veldig glad tidene endrer seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Siden poenget tydeligvis var for vanskelig å forstå kan jeg prøve å spesifisere det enda tydeligere.Mei det er ikke alle barn som enten inviterer til fest eller informerer om at de er alene hjemme. Jeg selv var alene en uke sommeren før jeg begynte på videregående og det foregikk verken inviterte eller uinviterte fester hos meg. Og når våres sekstenåring var alene hjemme noen dager gikk det heller ikke inviterte eller uinviterte fester.

Siden dette er vanskelig for deg å forstå man må okke invitere for at det dukker opp folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (På 28.10.2024 den 17.13):

Å men det er ikke så viktug vet du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Veldig glad tidene endrer seg

Men er jo slik enda. Mange steder må de yngste flytte når de er 15.5 år. Og blir det 9 årig grunnskolen så er det yngste 14.5

Anonymkode: b5feb...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...