Gå til innhold

Hvem er dine forbilder?


Irak

Anbefalte innlegg

Vi har alle noen vi beundrer og ser opp til. Jeg er nysgjerrig på hvilke forbilder andre mennesker har. Synes det er inspirerende 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er to i familien jeg ser opp til. Begge to er nå eldre, men de fortsetter å jobbe med seg selv for å bli bedre utgaver av seg selv.

En person jeg kjenner ser jeg opp til pga. en helt enorm innsatsvilje og positive holdning om at "alt" kan løses.

Jeg ser opp til en person som er en ener på sitt fagfelt, og som inspirerer meg både personlig og innen det samme fagfeltet.

Jeg forsøker å se andre, ikke som perfekte, men utfra det de gjør med det utgangspunktet de har, de evnene de har og hvordan de velger å leve livene sine.

Jeg kan se opp til personer som virkelig brenner for noe, som er ekstra dyktige innen det de driver med, hvis de bruker det til det beste for andre også.

Jeg har aldri hatt et syn på forbilder som gjør dem "perfekte" eller setter dem på en pidestall. Det kan være enkele egenskaper hos dem, eller en mer helhetlig vurdering av dem som gjør at de for meg står frem som personer med visse egenskaper som er noe å strebe etter selv.

Kanskje ikke den beste forklaringen, men det er egenskaper og personlighet, ikke status som gjør noen til et forbilde i mine øyne. Noen kan være et mer generelt forbilde, andre kun innen et snevrere område.

Hva med deg, Ts?

 

Anonymkode: 81612...171

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemora mi ❤ Hun døde for nesten 2 år siden da, men hun var det snilleste, varmeste mennesket som fantes 🥰 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Donald Trump, selvfølgelig.

Hvilken sammenheng har denne tråden med kultur?

trumo_2024_red_maga_sticker__32306.16816

Anonymkode: 1f579...022

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tante for henne empati og store hjerte,  min mor for at hun er så smart og logisk, og min far fordi han er så tøff, så glad i sin familie. 

Anonymkode: 75e7a...e31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Donald Trump, selvfølgelig.

Hvilken sammenheng har denne tråden med kultur?

trumo_2024_red_maga_sticker__32306.16816

Anonymkode: 1f579...022

🫠😂

Anonymkode: 1a0a2...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åge Aleksandersen. Han er virkelig et forbilde for meg. Måten han jobber på sammen med musikerne sine både i studio og på scenen er unik. Har møtt han mange ganger(ofte i flere timer i samtale) . Han er virkelig et flott menneske. 

Anonymkode: 6f753...e7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

🫠😂

Anonymkode: 1a0a2...655

Ja, bare le, du, men det er tydeligvis flere som har Donald Trump som forbilde; hele kryptomiljøet er klare for prisoppgang da han i motsetning til Harris er klart pro-krypto, og en franskmann har satset 306 millioner på Trump-seier.

https://e24.no/naeringsliv/i/4BWLME/franskmann-har-satset-306-millioner-paa-trump-seier

Anonymkode: 1f579...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, bare le, du, men det er tydeligvis flere som har Donald Trump som forbilde; hele kryptomiljøet er klare for prisoppgang da han i motsetning til Harris er klart pro-krypto, og en franskmann har satset 306 millioner på Trump-seier.

https://e24.no/naeringsliv/i/4BWLME/franskmann-har-satset-306-millioner-paa-trump-seier

Anonymkode: 1f579...022

At de kan sko seg på en ny Trump-seier, betyr ikke at de har ham som forbilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser veldig opp til Else kåss furuseth. Hun møter opp for de som sliter ved å være sårbar, ærlig og ekte selv. Også er hun morsom i tillegg 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser opp til ulike folk, for hvilke gode egenskaper de har, hva de har stått i og lignende. Blir ofte inspirert av både mine kjennte og offentlige personer, for store og små ting. 

Anonymkode: 611c8...2da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvilken sammenheng har denne tråden med kultur?

Jeg forsto det som om TS spurte om vi hadde forbilder innen kulturfeltet. 

Det mange som har trekk jeg beundrer og gjerne skulle hatt enda mer av selv, som for eksempel Joe Strummer, Nina Simone, Frank Hammersland, Elvis Costello, Frank Tønnesen, Frank Zappa, Chuck D, Patti Smith og enda flere som jeg kommer til å tenke "faen, hvordan kunne jeg glemme!" om bare noen få minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doolittle skrev (53 minutter siden):

Jeg forsto det som om TS spurte om vi hadde forbilder innen kulturfeltet. 

Det mange som har trekk jeg beundrer og gjerne skulle hatt enda mer av selv, som for eksempel Joe Strummer, Nina Simone, Frank Hammersland, Elvis Costello, Frank Tønnesen, Frank Zappa, Chuck D, Patti Smith og enda flere som jeg kommer til å tenke "faen, hvordan kunne jeg glemme!" om bare noen få minutter.

Hvis hensikten er å diskutere kultur, burde TS ha skrevet det i klartekst; jeg har vanskelig for å se hvilken rolle familiemedlemmer, bestemor eller for den saks skyld Donald Trump har i kultursektoren - slik man skrev åpningsinnlegget, er det ingenting som tyder på at dette er en diskusjon om kultur, men om forbilder generelt.

Irak skrev (16 timer siden):

Vi har alle noen vi beundrer og ser opp til. Jeg er nysgjerrig på hvilke forbilder andre mennesker har. Synes det er inspirerende 💕

 

Anonymkode: 1f579...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvis hensikten er å diskutere kultur, burde TS ha skrevet det i klartekst; jeg har vanskelig for å se hvilken rolle familiemedlemmer, bestemor eller for den saks skyld Donald Trump har i kultursektoren - slik man skrev åpningsinnlegget, er det ingenting som tyder på at dette er en diskusjon om kultur, men om forbilder generelt.

 

Anonymkode: 1f579...022

Forbilder er forbilder. Jeg er mest nysgjerrig på hva som er grunnen til at mange har de forbildene de har. Det synes jeg er et interessant tema. Det er litt vanskelig å klassifisere innenfor perspektiv, for det kan være så utrolig mange.

Et av mine forbilder i forhold til humor er avdøde Matthew Perry.

Synes han har gjort veldig mye bra for andre mennesker, samtidig som han var utrolig morsom. Så er det ingen hemmelighet at han hadde sine utfordringer, samtidig som han klarte å hjelpe andre. Det står det respekt av synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Donald Trump, selvfølgelig.

Hvilken sammenheng har denne tråden med kultur?

trumo_2024_red_maga_sticker__32306.16816

Anonymkode: 1f579...022

Kultur favner utrolig mye, så da var det naturlig for meg å opprette den her. Kultur kan være så mangt. Det kommer an på øyet som ser 👁️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...