Gå til innhold

Hvordan tolke signaler fra kollega

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber med en mann jeg har jobbet med i flere år, og vi har blitt godt kjent. Har noe kontakt på fritiden, noe meldinger med jobbinnhold, og noe som ikke er jobbrelatert.  Jeg vil beskrive oss som gode kollegaer, men også venner. Men så har jeg en stund nå hatt følelser som ikke har vært helt kollegiale. Men ikke fått noen klare tegn på om han føler det samme. Det jeg lurer på, er hvordan jeg skal tolke eventuelle signaler fra han. Vi jobber ikke i samme etasje, men har noen felles prosjekter. Men typisk når vi møtes til felles møter eller arrangementer, kommer han nesten alltid og oppsøker meg og setter seg sammen med meg. Han er veldig oppmerksom, opptatt av hvordan jeg har det. Sender melding om å spise lunsj hvis vi ikke har sett hverandre på noen dager. Ting som jo ikke er så rart når man er venn med noen. Men så kan han også gjøre som i dag, å sende meg en melding like etter at vi har snakket sammen, når jeg er på vei hjem, hvor han bare skriver en enkelt setning om at han syns jeg var veldig fin i dag. Eller han skriver noe hyggelig, feks at det var hyggelig å være på kurs sammen, med et rødt hjerte bak. Og når han gjør sånt, lurer jeg jo på om dette bare er hans måte å være hyggelig og vennskapelig på, eller om det er et hint om at han føler noe mer?

Det veldig kompliserende her er jo at vi begge er i andre forhold… Jeg har lenge vært misfornøyd i mitt forhold, og vurdert brudd (ikke pga kollegaen, men pga mye krangling over tid). Hans samboer er mye bortreist, og han nevner henne aldri, så jeg vet ikke noe om hans forhold, egentlig. Kanskje relevant å nevne at jeg har lite erfaring med dating og den slags, har vært sammen med samboeren i en del år, og kun et kortvarig forhold før det. Nesten aldri vært singel eller datet. Så føler meg rett og slett litt uerfaren med flørting og den slags… Vi er alle i 40-årene, forresten. 

Jeg har ikke planer om å innlede noe forhold til denne mannen. Men jeg klarer ikke å la være å fundere fram og tilbake, om jeg er innbilsk som i blant lurer på om han gjengjelder følelsene. Er det bare sånn menn er mot kvinnelige kollegaer/venner? Eller føler han, som meg noe mer, selv om han ikke sier eller gjør noe direkte? 

Anonymkode: 916ac...c06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor henger du deg opp i om han føler noe?

Om du er i et forhold leker du allerede med ild om du ønsker mer enn det dere er; kollegaer. 

Har hatt masse mannlige kollegaer og vi har pratet masse på jobb uten at det har vært flørting eller følelser i bildet.

Anonymkode: ba327...fdc

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor henger du deg opp i om han føler noe?

Om du er i et forhold leker du allerede med ild om du ønsker mer enn det dere er; kollegaer. 

Har hatt masse mannlige kollegaer og vi har pratet masse på jobb uten at det har vært flørting eller følelser i bildet.

Hvorfor jeg blir opptatt av det? Vel, det er vel bare sånn det fort blir når man er betatt, at man ikke kan unngå å lure på om det er gjensidig eller ikke? Jeg er på et vis mentalt ferdig med mitt eget forhold, og har en stund vurdert å gå. Dette vet ikke kollegaen min. Og så er jeg bare parallelt med dette betatt, og nysgjerrig på om jeg er dum som har disse følelsene oppi alt sammen. Altså om jeg har blitt revet med av det som er normal vennskapelig omgang, som lurer på om det er uttrykk for at han føler noe mer.

Jeg jobber forresten i en bransje med mange menn, og jeg har ikke hatt et kollega-vennskap som dette til noen andre enn han jeg nevner her. Har heller ikke vært betatt av noen andre kollegaer. Og så lurer jeg på om jeg er betatt fordi jeg er blitt henført av vennskapelige komplimenter, eller om det er en gjensidig kjemi der som både har skapt mine følelser og som er grunnen til at han er så oppmerksom mot meg.

Jeg har ikke planer om å bli noe mer enn kollegaer. Ønsker kanskje helst bare å vite om det er noe der eller ikke, fordi jeg blir litt sprø av å lure fram og tilbake. Vi har vært på samme julebord flere ganger, ganske beruset, med dansing mellom oss og andre, og det har aldri skjedd noe. Forøvrig ganske kontrollerte og lite impulsive personer begge to, som definitivt tenker før vi handler.

ts

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor jeg blir opptatt av det? Vel, det er vel bare sånn det fort blir når man er betatt, at man ikke kan unngå å lure på om det er gjensidig eller ikke? Jeg er på et vis mentalt ferdig med mitt eget forhold, og har en stund vurdert å gå. Dette vet ikke kollegaen min. Og så er jeg bare parallelt med dette betatt, og nysgjerrig på om jeg er dum som har disse følelsene oppi alt sammen. Altså om jeg har blitt revet med av det som er normal vennskapelig omgang, som lurer på om det er uttrykk for at han føler noe mer.

Jeg jobber forresten i en bransje med mange menn, og jeg har ikke hatt et kollega-vennskap som dette til noen andre enn han jeg nevner her. Har heller ikke vært betatt av noen andre kollegaer. Og så lurer jeg på om jeg er betatt fordi jeg er blitt henført av vennskapelige komplimenter, eller om det er en gjensidig kjemi der som både har skapt mine følelser og som er grunnen til at han er så oppmerksom mot meg.

Jeg har ikke planer om å bli noe mer enn kollegaer. Ønsker kanskje helst bare å vite om det er noe der eller ikke, fordi jeg blir litt sprø av å lure fram og tilbake. Vi har vært på samme julebord flere ganger, ganske beruset, med dansing mellom oss og andre, og det har aldri skjedd noe. Forøvrig ganske kontrollerte og lite impulsive personer begge to, som definitivt tenker før vi handler.

ts

Hva med å heller gjøre det slutt og bli singel?

Mest sannsynlig er du betatt fordi du mangler noe i ditt eget forhold.

Fokuser heller på deg selv og finn ut hva du vil. 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje jeg ikke burde nevnt at jeg allerede er i et forhold, siden det er fort at spørsmålet mitt forsvinner litt i det jeg nevnte det. Men jeg tenkte det var relevant siden jeg lurer litt ekstra på hvordan tolke menns eventuelle signaler når begge er i et forhold. 

Noen som har noen tanker?

Hva jeg skal gjøre med mitt eget forhold blir på en måte et annet spørsmål, og et eget problem i seg selv, og ikke det jeg lurer på i denne tråden🙂

ts

Skrevet

Vanskelig å si i grunn. At han setter hjerter ved meldinger er kanskje litt uvanlig om han ikke er litt betatt i det minste. Men samtidig, ut i fra det du skriver ellers, høres det ikke ut som typisk flørt for min del, bortsett fra komplimentene på utseende ditt. 

Jeg har mange likheter i mitt arbeidsliv. Jobber med masse menn. Mange av de er jeg venn med. Vi sender hverandre meldinger og snaps osv både om jobbting og privat. Aldri noen hjerter da 😅
Den eneste jeg ikke sender meldinger med er han jeg faktisk er tiltrukket av 😅 Det ville vært farlig landskap da vi er opptatt på hver vår kant, så noe utover fysisk daglig kontakt og vanlig kontorflørt forsøker jeg å unngå. 

Anonymkode: 1835b...3f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...