Gå til innhold

Mor som prøver å skape uvennskap mellom oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært åpenbart fra første dag at min mor ikke liker min mann. Hun forgudet min eks.

Fra første dag snakket hun nedsettende om min svigermor uten å kjenne henne. Hun lagde seg et bilde av henne og hver minste feiltrinn min svigermor gjorde, ble grobunn for mer passivt «hat» fra min mor. Hun stilte seg kritisk til alt min svigermor gjorde.

På toppen av dette har hun begynt å ta min mann på ting. Han legger seg bort i hvor ofte han er på trening og vil si « Kanskje din mann kunne lagd middag i dag, ettersom han har god nok tid til å trene». Det er små stikk til stadighet. Hun har ogsæ sagt at han bruker hersketeknikker mot meg

Hva ville dere ha gjort. Min mor er verdens beste, men dette syns jeg lite om

Anonymkode: 1232d...1de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Min mor er verdens beste» 😂 les det du skriver en gang til. Hvorfor tar du ikke mannen din i forsvar? 

Anonymkode: dd668...87f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

«Min mor er verdens beste» 😂 les det du skriver en gang til. Hvorfor tar du ikke mannen din i forsvar? 

Jeg gjør alltid det. Veldig slitsomme diskusjoner

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det har vært åpenbart fra første dag at min mor ikke liker min mann. Hun forgudet min eks.

Fra første dag snakket hun nedsettende om min svigermor uten å kjenne henne. Hun lagde seg et bilde av henne og hver minste feiltrinn min svigermor gjorde, ble grobunn for mer passivt «hat» fra min mor. Hun stilte seg kritisk til alt min svigermor gjorde.

På toppen av dette har hun begynt å ta min mann på ting. Han legger seg bort i hvor ofte han er på trening og vil si « Kanskje din mann kunne lagd middag i dag, ettersom han har god nok tid til å trene». Det er små stikk til stadighet. Hun har ogsæ sagt at han bruker hersketeknikker mot meg

Hva ville dere ha gjort. Min mor er verdens beste, men dette syns jeg lite om

Hun kan da umulig være verdens beste når hun oppfører seg sånn som dette mot et annet voksent menneske. 

Barnslig, forkastelig oppførsel av en voksen dame som bør skjerpe seg. Og du bør gi henne klar melding på at slikt ikke aksepteres. 

Anonymkode: a0973...1d0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg gjør alltid det. Veldig slitsomme diskusjoner

TS

Men si klart ifra da. «Nå slutter du å rakke ned på *navn*, jeg gidder ikke å høre på det mer og kommer ikke til å orke å snakke med deg om du bare skal rakke ned på mennesker jeg bryr meg om». Tipper «verdens beste mamma» kommer til å ta offerrollen så du blir den slemme her, men herlighet. 

• Nyttig 1
Skrevet

«Jeg og min utkårede utgjør en enhet. Jeg setter pris på alt du har gjort for meg og vil alltid være glad i deg, men når du rakker ned på mannen/dama mi så angriper du også meg. Det godtar jeg ikke, og det vil gå ut over forholdet mellom meg og deg.»

Ta dette fra en som har vært i vedvarende konflikt med svigerforeldre i 20 år: takk for at du bryr deg. Det er ditt liv og dine valg.

Anonymkode: 132ec...42b

Skrevet

Tipper hun er redd for å miste deg, eller kontrollen over deg, og tar det ut på denne måten. Du må selvsagt sette grenser, og ikke akseptere det, men om hun virkelig er verden beste så kan du jo bygge opp om at «svigermor er ei fantastisk flott dame, men kun mamma er mamma», og samme med partneren din. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...