Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har vært medlem i et treningssenter siden 2021 og har betalt 799kr per måned og hadde en bindingsavtale på 36mnd for å ikke betale innmeldingsgebyr (langt spør du meg, men ok) Får opp reklame fra treningssenteret at de har en kampanje med 2mnd gratis trening og at medlemmer kun betaler 699,-. De har også et familiemedlemskap til 599kr per måned og det vil jeg jo gjerne ha siden mannen min også trener der. Jeg sender en melding til treningssenteret og de svarer at jeg etter 12 måneder kommer til å betale 699kr. Det står det ingenting om på nettsiden og skriver dette til treningssenteret. Får da svar om at «en internettside er for å vekke og tiltrekke kunder. Alt står ikke der men vi informerer dette når kunder kommer»

Spørsmålet mitt er dette en type falsk markedsføring? Bør det ikke stå på nettsiden at det kun gjelder 12 måneder og deretter øker prisen?

takk for svar! 

Endret av Chloe1412
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Chloe1412 skrev (3 timer siden):

Jeg har vært medlem i et treningssenter siden 2021 og har betalt 799kr per måned og hadde en bindingsavtale på 36mnd for å ikke betale innmeldingsgebyr (langt spør du meg, men ok) Får opp reklame fra treningssenteret at de har en kampanje med 2mnd gratis trening og at medlemmer kun betaler 699,-. De har også et familiemedlemskap til 599kr per måned og det vil jeg jo gjerne ha siden mannen min også trener der. Jeg sender en melding til treningssenteret og de svarer at jeg etter 12 måneder kommer til å betale 699kr. Det står det ingenting om på nettsiden og skriver dette til treningssenteret. Får da svar om at «en internettside er for å vekke og tiltrekke kunder. Alt står ikke der men vi informerer dette når kunder kommer»

Spørsmålet mitt er dette en type falsk markedsføring? Bør det ikke stå på nettsiden at det kun gjelder 12 måneder og deretter øker prisen?

takk for svar! 

Hva som står og ikke står på nettsider i dag er irrelevant. 
Du må lese på hva du har inngått avtale om og hva som var aktuelt på tidspunktet du inngikk avtalen.,

Anonymkode: 38505...70d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei det er helt lov, du har et abonnement hos de med binding evt kampanjer vil ikke du da kunne benytte deg av

• Nyttig 1
Skrevet

Off topic kanskje men ...

... det var mye penger for senteret altså!

Anonymkode: c748d...335

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Ja, er dyrt og derfor jeg synes det er dumt vi har betalt så mye når vi egentlig kunne betalt mye mindre. Tidligere har de ikke skrevet pris på nettsiden så vi har trodd alle har betalt 799,-

Skrevet

799 øker til 699?

Anonymkode: bb56e...b89

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

799 øker til 699?

Anonymkode: bb56e...b89

Var 799, så står det at familie 2+ er 599 per person. Men så gir hun meg beskjed på Mail at det senere blir 699 etter 12 mnd

Skrevet
Chloe1412 skrev (1 time siden):

Var 799, så står det at familie 2+ er 599 per person. Men så gir hun meg beskjed på Mail at det senere blir 699 etter 12 mnd

Dette er jo helt vanlig. Leste du vilkårene som fulgte med prisen?

• Nyttig 1
Skrevet
Reign skrev (20 timer siden):

Dette er jo helt vanlig. Leste du vilkårene som fulgte med prisen?

Nei, det står ikke noe mer på nettsiden om det. Når man har avtalt møte er da man får vite at prisen går opp etter 12 mnd. For min del hadde det vært fint å få info om det på forhånd så jeg kan ta det i vurdering før jeg avtaler et møte.

Skrevet
Chloe1412 skrev (49 minutter siden):

Nei, det står ikke noe mer på nettsiden om det. Når man har avtalt møte er da man får vite at prisen går opp etter 12 mnd. For min del hadde det vært fint å få info om det på forhånd så jeg kan ta det i vurdering før jeg avtaler et møte.

Avtaler møte? Hvem avtaler møte for å melde seg inn på treningssenter?

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir overraska om det er lov å droppe et viktig vilkår for prisen i en reklame. Du kan kontakte forbrukertilsynet og spørre dem.

Anonymkode: edc53...98d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...