Gå til innhold

Hvor lenge varer 3,7 kg vaskepulver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 20.01):

Hvor lenge varer 3,7 kg vaskepulver når man er to u husstanden? 

Anonymkode: 893ba...da0

Jeg ville hatt det i et par år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 20.01):

Hvor lenge varer 3,7 kg vaskepulver når man er to u husstanden? 

Anonymkode: 893ba...da0

Jeg er én person og brukte 950 gram fra august til juli, så nesten et år. Så 3.7 kg hadde vart en stund på to stykker her i hus.

Anonymkode: 8b708...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulver er billigst. Pulver er mer effektiv på hvit vask da det inneholder blekemiddel. Flytende er best for sensetiv hud da pulver vaskemiddel oftere legger igjen produkt rester i klærne.

Anonymkode: af27c...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt nylig oppmerksom på at vaskepulver er ikke lik annen vaskepulver. Hvis man f.eks kjøper Rema Prima (den billigste fra Rema) og Omo, så koster jo Rema tilsynelatende tre ganger mindre, men den er også full av "fyllingstoff" (for at pulver ikke skulle klumpe seg). Da må man i praksis må bruke dobbelt så mye av Rema sin pulver enn Omo color. 

Men Omo Color er heller ikke bare Omo Color. Den Omo Color som selges på rema, er "vanlige" type og er mindre effektiv enn Omo Color Expert (4,5 kg –tilsvarer 104 vask), som igjen er mindre effektiv enn Omo Color Plus (3,7 kg – tilsvarer 104 vask). 

Den effektivitets-koeffisient står heller ikke noe plass på vaskepulveret, men må regnes selv, ved å dele pakkevekt på oppgitte vask. Det har Rema gjort umulig på sin pulver ved å oppgi 3 forskjellige anbefalinger for mengden pulveret som skal bruke for 1 vask - "lett tilgrisset tøy, medium og veldig skitten". Så hva de mener man skal bruke pr vask, er nå vanskelig å si. :vetikke:

Jeg vil altså vise dere at det har blitt umulig for forbrukeren å finne ut, hvilken vaskepulver er billigst nå. Da du ikke vet hvor mye vaskepulver som er faktisk vaskepulver og hvor mye er fyllingstoff. 🙃

Anonymkode: 8ca6b...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...