AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #1 Skrevet 25. oktober 2024 Har noen her brukt dette og blitt bedre av hjerentåke/inflammasjon/kognitiv svikt og angst/depresjons lignende symltomes? Anonymkode: a3c24...16b
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #2 Skrevet 25. oktober 2024 Har ikke brukt LDN, men har ikke hørt om at LDN er en medisin for psykosomatiske lidelser? Anonymkode: f7f5b...766 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #3 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Har ikke brukt LDN, men har ikke hørt om at LDN er en medisin for psykosomatiske lidelser? Anonymkode: f7f5b...766 LDN skrives også ut utprøvende til pas med fibromyalgi, ME og MS. Sikkert også andre autoimmune sykdommer som jeg ikke har oversikt over. Anonymkode: f88a8...974 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #4 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): LDN skrives også ut utprøvende til pas med fibromyalgi, ME og MS. Sikkert også andre autoimmune sykdommer som jeg ikke har oversikt over. Anonymkode: f88a8...974 Ja, men dette var jo ikke det du nevnte i tråden din. Har du noen diagnoser i forhold til hvorfor du ønsker å prøve LDN? Anonymkode: f7f5b...766 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #5 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men dette var jo ikke det du nevnte i tråden din. Har du noen diagnoser i forhold til hvorfor du ønsker å prøve LDN? Anonymkode: f7f5b...766 Jeg er ikke TS. Anonymkode: f88a8...974
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #6 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ikke TS. Anonymkode: f88a8...974 Å, beklager! Jeg tolket HI som psykosomatisk lidelse, og derfor jeg kommenterte rundt det. Er klar over at LDN blir brukt til MS og FM, men TS nevnte ingen diagnoser, mer ting typisk for mental helse. Og jeg visste ikke at LDN bruktes til det. Anonymkode: f7f5b...766 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #7 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Å, beklager! Jeg tolket HI som psykosomatisk lidelse, og derfor jeg kommenterte rundt det. Er klar over at LDN blir brukt til MS og FM, men TS nevnte ingen diagnoser, mer ting typisk for mental helse. Og jeg visste ikke at LDN bruktes til det. Anonymkode: f7f5b...766 Inflammasjon og kogntiv svikt er ikke psykisk lidelse. Ldn brukes blant annet for ME Anonymkode: a3c24...16b
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #8 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Inflammasjon og kogntiv svikt er ikke psykisk lidelse. Ldn brukes blant annet for ME Anonymkode: a3c24...16b Siden du nevnte angst og depresjon,så er både inflammasjon og kognitiv svikt svært vanlig. Jeg vet hva LDN brukes til, jeg tolket bare innlegget ditt mer mot psykisk lidelse - og jeg er ikke kjent med LDN for akkurat dette. Er du diagnosert med noe siden du vil prøve LDN? Anonymkode: f7f5b...766
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #9 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Siden du nevnte angst og depresjon,så er både inflammasjon og kognitiv svikt svært vanlig. Jeg vet hva LDN brukes til, jeg tolket bare innlegget ditt mer mot psykisk lidelse - og jeg er ikke kjent med LDN for akkurat dette. Er du diagnosert med noe siden du vil prøve LDN? Anonymkode: f7f5b...766 Ikke enda. Men jeg er blitt kjempesyk etter covid. Og angst/deprrssivit har kommet i kjølvannet /som konsekvens. Antideprrsiva har ingen effekt på symptomene Jeg føler det er noe galt med hjernen. Blant mye annet. Og ldn brukes jo som sagt ved ME Anonymkode: a3c24...16b
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #10 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ikke enda. Men jeg er blitt kjempesyk etter covid. Og angst/deprrssivit har kommet i kjølvannet /som konsekvens. Antideprrsiva har ingen effekt på symptomene Jeg føler det er noe galt med hjernen. Blant mye annet. Og ldn brukes jo som sagt ved ME Anonymkode: a3c24...16b Hvor lenge har du vært syk? Anonymkode: f7f5b...766
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #11 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor lenge har du vært syk? Anonymkode: f7f5b...766 1,5 år. Veldig ille siste 11 mnd Anonymkode: a3c24...16b
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #12 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 1,5 år. Veldig ille siste 11 mnd Anonymkode: a3c24...16b Ok, du har hatt flere tråder om dette før, med ganske mye respons om tiltak? Anonymkode: f7f5b...766
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #13 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ok, du har hatt flere tråder om dette før, med ganske mye respons om tiltak? Anonymkode: f7f5b...766 Det er ikke bare jeg som har nevnt long covid her inne😅😅 Spurte dessuten ikke om det. Men om erfaring med ldn Anonymkode: a3c24...16b
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #14 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke bare jeg som har nevnt long covid her inne😅😅 Spurte dessuten ikke om det. Men om erfaring med ldn Anonymkode: a3c24...16b Nei, men man kjenner likevel igjen.. Jepp, håper du får hjelp. Du bør jo også be om utvidet utredning hos endikronolog/indremedisiner. Vet ikke om det kreves full diagnosering før slike medisiner gis, men det er jo noe du bør diskutere med fastlegen din? Anonymkode: f7f5b...766
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #15 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er ikke bare jeg som har nevnt long covid her inne😅😅 Spurte dessuten ikke om det. Men om erfaring med ldn Anonymkode: a3c24...16b Hvorfor fortsetter du bare å spørre om råd, over to ulike forum, i måned etter måned uten å faktisk gå til legen og få hjelp? Anonymkode: 84b14...ed2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #16 Skrevet 25. oktober 2024 LDN har lavgrads inflammasjonshemming, samt regulerer smerter. Det pussige med naltrekson er at det er ikke om å gjøre å ta mye av det, for effekten blir ikke større. Derfor er lav-dose-naltrekson nok for mange. Men enda mer pussig er at det er ikke en "allmenn-medisin". Den funker gjerne bare på noen. Så om du er den heldige det funker på eller ikke er det ingen som vet, selv om den funker på en annen. Problemet er at det sitter langt i hos mange fastleger å skrive det ut, selv om LDN nær sagt er helt harmløst. Fordi LDN er ikke "evidensbasert" i mange tilfeller. Men siden det er harmløst, i lave doser og er et svært billig preparat så burde flere fastleger prøve dette på pasientene deres, istedenfor å sende dem hjem uten noe som helst. Anonymkode: 533ac...835 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #17 Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei, men man kjenner likevel igjen.. Jepp, håper du får hjelp. Du bør jo også be om utvidet utredning hos endikronolog/indremedisiner. Vet ikke om det kreves full diagnosering før slike medisiner gis, men det er jo noe du bør diskutere med fastlegen din? Anonymkode: f7f5b...766 Hvilke medisiner- mener du ldn? Eller medisin fra endokrinolog? Anonymkode: a3c24...16b
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #18 Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor fortsetter du bare å spørre om råd, over to ulike forum, i måned etter måned uten å faktisk gå til legen og få hjelp? Anonymkode: 84b14...ed2 Vet ikke hva du sikter til her med ulike forum, men jeg spør om råd fordi lc er en vanskelig tilstand å få hjelp med Anonymkode: a3c24...16b
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #19 Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): LDN har lavgrads inflammasjonshemming, samt regulerer smerter. Det pussige med naltrekson er at det er ikke om å gjøre å ta mye av det, for effekten blir ikke større. Derfor er lav-dose-naltrekson nok for mange. Men enda mer pussig er at det er ikke en "allmenn-medisin". Den funker gjerne bare på noen. Så om du er den heldige det funker på eller ikke er det ingen som vet, selv om den funker på en annen. Problemet er at det sitter langt i hos mange fastleger å skrive det ut, selv om LDN nær sagt er helt harmløst. Fordi LDN er ikke "evidensbasert" i mange tilfeller. Men siden det er harmløst, i lave doser og er et svært billig preparat så burde flere fastleger prøve dette på pasientene deres, istedenfor å sende dem hjem uten noe som helst. Anonymkode: 533ac...835 Siden den er innflammasjonshemmende, kan det være lurt på bruke den uavhengig av om man merker effekt eller ikke, skal tro🧐Jeg tålte ikke tablettform, mens flytende gikk fint. Dog var det så dyrt(måtte sendes fra lege i et annet land) at jeg sluttet da jeg ikke merket noe etter 10 mnd😌 Anonymkode: e93fd...f89
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #20 Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Siden den er innflammasjonshemmende, kan det være lurt på bruke den uavhengig av om man merker effekt eller ikke, skal tro🧐Jeg tålte ikke tablettform, mens flytende gikk fint. Dog var det så dyrt(måtte sendes fra lege i et annet land) at jeg sluttet da jeg ikke merket noe etter 10 mnd😌 Anonymkode: e93fd...f89 Hvordan reagerte du på de? Jeg er litt bekymret om det evt skal gi økte psykiske symptomer. Hva brukte du det mot? Anonymkode: a3c24...16b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå